Το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που διατίθεται με ήπια, plug-in και πλήρη υβριδική τεχνολογία.
Το νέο Kuga παρουσιάζει η Ford, το οποίο αποτελεί το πρώτο μοντέλο της φίρμας που διατίθεται με ήπια, plug-in και πλήρη υβριδική τεχνολογία. Οι εκδόσεις είναι οι Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (ήπιο υβριδικό) and Kuga Hybrid (πλήρες υβριδικό), σε συνδυασμό με τους κινητήρες 2,0 λίτρων EcoBlue diesel, 1,5 λίτρων EcoBlue diesel και 1,5 λίτρων EcoBoost βενζίνης, ενώ το μοντέλο εφοδιάζεται και με νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της εταιρείας και είναι σχεδιασμένη για βέλτιστη αντοχή στις πιέσεις. Προσφέρει παράλληλα 10% περισσότερη στρεπτική ακαμψία για δυναμική συμπεριφορά, εξασφαλίζοντας παράλληλα περισσότερους χώρους στο εσωτερικό.
Σχεδιαστικά, το καπό του είναι πιο μακρύ, ενώ διακρίνεται από το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και τη χαμηλότερη γραμμή οροφής, που το κάνουν να φαίνεται πιο δυναμικό και ευέλικτο.
Επίπεδα εξοπλισμού
Kuga Titanium: Ξεχωρίζουν η σπορ ποδιά και ο πίσω διαχύτης, οι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος εξωτερικοί καθρέπτες, τα πλαϊνά προστατευτικά και τα πόμολα των θυρών, τα φώτα ημέρας LED και οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 17 ή προαιρετικά των 19 ιντσών.
Kuga Vignale: Διαθέτει φινίρισμα από σατινέ αλουμίνιο για τις ράγες οροφής, τους προφυλακτήρες και τα ένθετα των μαρσπιέ, καθώς και μία κομψή σχεδίαση για τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζει το χρωμιωμένο φινίρισμα για τη μάσκα και τις δύο απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, σε συνδυασμό με τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 18 και προαιρετικά των 19 ή 20 ιντσών. Εντός, τα καθίσματα είναι δερμάτινα Windsor, δερμάτινο και θερμαινόμενο είναι το τιμόνι, ενώ διατίθενται και βελούδινα ταπέτα.
Kuga ST-Line: Περιλαμβάνει προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος, μάσκα, εμπρός ποδιά, πίσω διαχύτη και ράγες οροφής με μαύρο φινίρισμα, μεγάλη πίσω αεροτομή και στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 18 ή προαιρετικά των 19 ιντσών και διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής. Στον θάλαμο των επιβατών διακρίνονται η σκούρα επένδυση οροφής, τα αποκλειστικά σχέδια καθισμάτων ST-Line με κόκκινη ραφή, τα πεντάλ αλουμινίου, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα του, τα ταπέτα και τα διακοσμητικά μαρσπιέ με το λογότυπο ST-Line.
Γκάμα κινητήρων
Kuga Plug-In Hybrid: Ο κινητήρας είναι βενζίνης, 2,5λιτρος, 4κύλινδρος τύπου Άτκινσον και συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, ενώ υπάρχει και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh. Η μέγιστη απόδοση αγγίζει τους 225 ίππους και προσφέρεται αυτονομία 50 χιλιομέτρων αμιγώς με ηλεκτροκίνηση. Εκτιμάται πως θα έχει κατανάλωση από 1,2 l/100 km με εκπομπές CO2 29 g/km.
Το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίζεται μέσω υποδοχής που βρίσκεται στον εμπρός προφυλακτήρα. Πέραν του ότι μπορεί να φορτιστεί η μπαταρία εν κινήσει, μια πλήρης φόρτιση από παροχή 230V, ολοκληρώνεται σε περίπου τέσσερις ώρες.
Τα διαθέσιμα προφίλ είναι τα EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge.
Kuga EcoBlue Hybrid: Ο κινητήρας είναι ο αναβαθμισμένος 2λιτρος EcoBlue diesel των 150 ίππων. Η ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα που αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το BISG μπορεί να προσφέρει πρόσθετη ροπή, αλλά και να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Οι προβλεπόμενες εκπομπές CO2 είναι από 132 g/km και η κατανάλωση από 5,0 l/100 km.
Kuga Hybrid: Χρησιμοποιεί ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων τύπου Atkinson, ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής. Θα διατίθεται από το 2020 με κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς με προβλεπόμενες τιμές εκπομπών CO2 130 g/km και κατανάλωσης 5,6 l/100 km.
Από εκεί και πέρα, διατίθενται και οι κινητήρες βενζίνης Ford EcoBoost και Ford EcoBlue diesel, που πληρούν τα πρότυπα Euro 6. Υποστηρίζονται από τη λειτουργία Auto Start-Stop, ενώ διαθέσιμα είναι και τα κιβώτια έξι (χειροκίνητο) και οκτώ σχέσεων (αυτόματο).
Kuga EcoBlue: Ο κινητήρας 2,0 λίτρων EcoBlue των 190 ίππων υπολογίζεται ότι θα καταναλώνει από 5,7 l/100 km, με εκπομπές CO2 150 g/km. Το σύστημα ψεκασμού είναι πιο άμεσο σε απόκριση, ενώ μειώνονται και τα οξείδια του αζώτου. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το σύστημα 4κίνησης Ford Intelligent All-Wheel Drive.
Kuga EcoBoost: Ο κινητήρας 1,5 λίτρων EcoBoost διατίθεται σε εκδόσεις με 120 και 150 ίππους. Χάρη στην τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford, προσβλέπει σε τιμές κατανάλωσης από 6,5 l/100 km και εκπομπών CO2 από 149 g/km.
Ο κινητήρας διαθέτει προηγμένη υπερσυμπίεση, άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing.
Αναφορικά με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, διατίθεται με κινητήρες 1,5 λίτρων EcoBlue των 120 ίππων και 2,0 λίτρων EcoBlue των 190 ίππων, χρησιμοποιώντας τα Adaptive Shift Scheduling και Adaptive Shift Quality Control, που στόχο έχουν τις καλύτερες και αποδοτικότερες αλλαγές σχέσεων, ανάλογα με τα προφίλ οδήγησης ή άλλες παραμέτρους.
Προγράμματα οδήγησης
Είναι τα Normal, Sport, Eco και Slippery, με το τελευταίο να χρησιμοποιείται σε ολισθηρές επιφάνειες, όπως είναι αυτές με χιόνι και πάγο. Το Deep Snow/Sand mode βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά εδάφη. Όλα τα προφίλ επιτρέπουν στους οδηγούς να προσαρμόζουν την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, καθώς και τους χρόνους αλλαγών των σχέσεων στις αυτόματες εκδόσεις.
Εν συνεχεία, το νέο Kuga χρησιμοποιεί δύο λύσεις για ικανότητα έλξης έως και 2.250 κιλών, ανάλογα με τη διάταξη του συστήματος κίνησης. Ο κοτσαδόρος είναι αναδιπλούμενος, ηλεκτρικός και ελέγχεται από έναν διακόπτη στον χώρο αποσκευών. Επιπλέον, διατίθεται ένας αποσπώμενος κοτσαδόρος που ασφαλίζει εύκολα.
Άνετο και ευρύχωρο
Το νέο Kuga είναι 44mm φαρδύτερο και 89mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 20mm. Εσωτερικά, αυτό μεταφράζεται σε 43mm περισσότερο χώρο για τους ώμους και σε 57mm περισσότερο χώρο στην περιοχή της έδρας των εμπρός καθισμάτων, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Οι πίσω επιβάτες έχουν 20mm περισσότερο χώρο για τους ώμους και 36mm περισσότερα για τους γοφούς τους. Μπορεί το συνολικό ύψος να είναι χαμηλότερο κατά 20mm, όμως, το νέο Kuga προσφέρει επίσης 13mm περισσότερο χώρο για το κεφάλι των εμπρός επιβατών και 35mm πίσω.
Για τους πίσω επιβαίνοντες, διατίθενται για πρώτη φορά θερμαινόμενα καθίσματα στην εξωτερική πλευρά, τη στιγμή που ολόκληρη η δεύτερη σειρά μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω ή προς τα εμπρός, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών κατά 67 λίτρα.
Διασύνδεση και διάφορες διευκολύνσεις
Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το όχημα σε κινητό WiFi hotspot με σύνδεση για μέχρι και 10 συσκευές. Διαθέτει μια σειρά λειτουργιών, όπως είναι οι: Εντοπιστής Οχήματος, Κατάσταση Οχήματος, Κλείδωμα/Ξεκλείδωμα Θυρών, Απομακρυσμένη Εκκίνηση και Λειτουργία eCall.
Οι συσκευές μπορούν να φορτίζονται ασύρματα, με το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford να υποστηρίζεται από μια κεντρική οθόνη αφής οκτώ ιντσών. Το σύστημα επιτρέπει επίσης στους οδηγούς τον έλεγχο των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, καθώς και των συνδεδεμένων smartphones με απλές φωνητικές εντολές. Τα Apple CarPlay και Android Auto είναι συμβατά.
Το σύστημα ήχου είναι της B&O PLAY, ισχύος 675 watt. Περιλαμβάνει 10 ηχεία, συνδυάζεται με ένα subwoofer που εξασφαλίζει άριστα μπάσα, ενώ η θέση των tweeter στο ταμπλό έχει βελτιστοποιηθεί. Όσον αφορά στο σύστημα Active Noise Control, καταστέλει τους θορύβους που φτάνουν στην καμπίνα. Είναι στάνταρ στα μοντέλα Kuga Plug-In Hybrid Vignale, Kuga EcoBlue Hybrid και Kuga 2.0L EcoBlue Vignale.
Η θύρα φόρτωσης μπορεί να ανοίξει/κλείσει με μια απλή κίνηση του ποδιού.
Προηγμένες τεχνολογίες
Ντεμπούτο κάνει το Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, που συνδυάζεται με Blind Spot Information System (BLIS) και Lane-Keeping System για την παρακολούθηση του τυφλού σημείου οδηγού. Το Pre-Collision Assist με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού και δικυκλιστή (Pedestrian & Cyclist Detection) αναβαθμίζεται με τη νέα λειτουργία Intersection, ενώ το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring, βοηθά στη διατήρηση μιας απόστασης ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Όταν το ACC είναι ενεργοποιημένο, το Lane Centring μπορεί να διατηρήσει το όχημα στη λωρίδα του, ακόμα και σε ταχύτητες έως 200 χ.α.ω.
Προαιρετικό εν συνεχεία είναι το Head-up display (HUD), ενώ διάφορες άλλες τεχνολογίες που εξοπλίζουν το νέο Kuga, είναι οι: BLIS με Cross Traffic Alert, Stop & Go, Active Park Assist 2, Evasive Steering Assist, Lane-Keeping Aid, Εμπρόσθια κάμερα & κάμερα οπισθοπορείας, Wrong Way Alert, Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφής), Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) και Post-Collision Braking.
Πηγή: Ford