Η Γενεύη αποτέλεσε την πόλη των αποκαλυπτηρίων του IMQ concept για τη Nissan, ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος.
Στη Γενεύη παρουσίασε η Nissan το IMQ concept, ένα αυτοκίνητο που δείχνει τη μελλοντική τάση στην κατηγορία crossover. Το αυτοκίνητο είναι πλήρως ηλεκτρικό, χρησιμοποιεί την τελευταία γενιά της τεχνολογίας e-POWER και η επιτάχυνση που παρέχεται, είναι άμεση και πιο γραμμική. Το σύστημα κίνησης αποδίδει 250kW και 700 ροπή και αξίζει να αναφερθεί πως το νέο σύστημα πολλαπλών κινητήρων και 4κίνησης, κάνει τον κάθε τροχό ανεξάρτητα ελεγχόμενο σε κάθε περίπτωση. Ο συνδυασμός του e-POWER με το AWD, είναι ιδανικός πχ. για τις χιονισμένες επιφάνειες.
Σχεδιασμός
Οι διαστάσεις του (μήκος: 4.558mm, πλάτος: 1.940mm, ύψος: 1.560mm) το τοποθετούν στην κατηγορία C-crossover και οι γραμμές του παρμπρίζ, δίνουν την εντύπωση μιας συνεχώς ρέουσας επιφάνειας. Η κλασική V-motion γρίλια της Nissan διαθέτει κάθετες περσίδες και δημιουργεί έντονες άκρες στο εμπρός τμήμα. Μάλιστα, το καπό έχει έντονες ακμές στην «ένωσή» του με τα φτερά. Στο πίσω μέρος, μια κάθετη γραμμή πέφτει από το φωτιστικό σώμα, διαχωρίζοντας τον αέρα που περνά κάτω από το όχημα, αυξάνοντας την αεροδυναμική απόδοση. Στο πάνω μέρος, εντοπίζεται ο σχηματισμός boomerang των φώτων, με τη θύρα φόρτωσης να μπαίνει κατά κάποιον τρόπο στο κάτω μέρος των πίσω φτερών.
Στα κάτω μέρη το αμαξώματος από εκεί και πέρα, εμφανίζονται τα τρισδιάστατα σκούρα τμήματα, γνωστότερα ως lamellas. Περιβάλλουν όλο το κάτω μέρος του οχήματος, προσδίδουν λάμψη και εκμοντερνισμό, ενώ οι 22 ιντσών τροχοί με ελαστικά Bridgestone Connect, βοηθούν τον οδηγό στην πορεία του. Αυτό γίνεται μέσω πληροφοριών που φτάνουν στο κοκ-πιτ και τον ενημερώνουν για το φορτίο, την πίεση, τη θερμοκρασία, τα επίπεδα πρόσφυσης, τη φθορά και την κατάστασή τους. Έτσι, το όχημα και τα συστήματά του ρυθμίζονται αυτόματα.
Με το που ανοίγουν οι θύρες, «παρουσιάζεται» το πλούσιο εσωτερικό, οι τέσσερις θέσεις, το πάτωμα lamella και άλλα πολλά. Το κοκ-πιτ είναι το κλασικό της Nissan και θυμίζει πτέρυγα. Η κεντρική κονσόλα φαίνεται να αναρριχάται και απλώνεται προς τα πίσω ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα.
Αίσθηση οδήγησης
Το εσωτερικό απευθύνεται στον οδηγό και αυτό φαίνεται από την 840mm οθόνη. Είναι εντελώς μαύρη, όπως ένα smartphone, όταν δεν χρησιμοποιείται, αλλά όταν γίνει αυτό, παρέχει χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό. Πίσω από την οθόνη, εντοπίζεται κι εκεί υλικό lamella. Εν συνεχεία, μια πιο μικρή, δευτερεύουσα οθόνη πάνω από την κεντρική κονσόλα φιλοξενεί το Virtual Personal Assistant. Όσον αφορά στο τιμόνι, διευκολύνει τον οδηγό να κάθεται σε χαλαρή θέση, αυξάνοντας την ορατότητα στον πίνακα οργάνων.
Το όχημα εφοδιάζεται και με το σύστημα Invisible-to-Visible (I2V), χάρη στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να παρατηρήσουν τα οχήματα που δεν είναι ορατά έως ένα σημείο. Βοηθά τον οδηγό να βλέπει καλύτερα στις γωνίες και να προγραμματίσει μια πιο ευχάριστη και εύκολη διαδρομή. Τέλος, το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με το σύστημα ProPILOT, το οποίο, διαθέτοντας προηγμένους αισθητήρες, ραντάρ και κάμερες, γίνεται αρωγός μέσω πληροφοριών, στην άνεση μιας πορείας μέσα στην πόλη.
Πηγή: Nissan