Βρισκόμαστε ήδη στο τέλος του πρώτου μήνα του 2019, αλλά ήδη οι τεχνολογικές εξελίξεις του νέου χρόνου «τρέχουν». Οι εταιρείες έχουν θέσει τους στόχους τους, οι μηχανές έχουν πάρει μπρος και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ερίζουν για το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα στην αγορά.
Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των τελευταίων ετών για τις εταιρείες αυτοκινήτων που σέβονται τον εαυτό τους είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), που έχει μπει για τα καλά στον «εγκέφαλο» των οχημάτων. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δώσει μεγάλα όπλα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που προσπαθούν να καλύψουν τους τομείς της ασφάλειας, της πολυτέλειας, αλλά και του ελέγχου των οχημάτων υπό την «ομπρέλα» της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η ΤΝ είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, από την ιατρική και τον τουρισμό έως την εκπαίδευση και την ενέργεια, συνεπώς δεν ήταν δυνατό να μείνει μακριά από τη βιομηχανία των οχημάτων. Φυσικά, η ΤΝ μπορεί να έχει καλή ή κακή επίπτωση στην καθημερινότητά μας, όπως συμβαίνει με όλα τα είδη τεχνολογίας. Οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί, γι’ αυτό υπάρχουν πολλοί οργανισμοί που ερευνούν και προσπαθούν να εξαλείψουν τις αρνητικές επιπτώσεις.
Ένας από αυτούς είναι το MIRI (Machine Intelligence Research Institute), ένας ΜΚΟ που δέχεται οικονομική στήριξη από ιδιώτες, με στόχο να αναζητήσει τους κινδύνους της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ο επιτυχημένος συνιδρυτής του Ethereum, Βίταλικ Μπουτέριν, η απόφοιτη αστροφυσικός του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ και διάσημη για τις επιδόσεις της στα παιχνίδια με τράπουλα, Λιβ Μπορί, ο γνωστός μουσικός Μίχαελ Μπλουμ ή ο πασίγνωστος επαγγελματίας παίκτης των eSports, Ζβι Μόσχοβιτς, είναι μερικοί από εκείνους που συνδράμουν οικονομικά σε τέτοιες προσπάθειες. Άνθρωποι οι οποίοι ενδιαφέρονται για το μέλλον της τεχνολογίας και, παράλληλα, έχουν επιστημονική κατάρτιση ικανή να τους βοηθήσει να βλέπουν λίγο πιο μακριά από τους… κοινούς θνητούς.
Περίπου το ίδιο ισχύει και για στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Mercedes, η οποία από χρόνια έχει συνεργαστεί με τη Nvidia προκειμένουνα εφοδιάσει τα οχήματά της με Τεχνητή Νοημοσύνη. Πλέον, οι δύο εταιρείες περνούν στο επόμενο επίπεδο: πριν λίγες ημέρες ανακοίνωσαν στο CES 2019 που διεξήχθη στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ ότι στόχος είναι η δημιουργία ενός ξεχωριστού υπολογιστικού δικτύου, το οποίο θα διαθέτει τις απαιτούμενες ικανότητες οδήγησης από μόνο του. Αυτό θα ελέγχεται από μία «έξυπνη καμπίνα» οδηγού, με λειτουργίες που θα ελέγχουν σχεδόν τα πάντα στη διάρκεια του ταξιδιού.
«Θα δημιουργήσουμε έναν υπολογιστή ο οποίος πρόκειται να καθορίσει το μέλλον των αυτόνομων οχημάτων» ανέφερε ο CEO της Nvidia, Γένσεν Χουάνγκ: «Η ενοποίηση των λειτουργιών σε έναν και μόνο επεξεργαστή θα αλλάξει όλα τα δεδομένα». Όπως εξήγησε ο ηγέτης της Nvidia, οι πολλαπλοί μικροί επεξεργαστές που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία εν είδη Τεχνητής Νοημοσύνης δεν θα έχουν καμία σχέση με όσα φέρνει το μέλλον. Σήμερα η τεχνολογία δίνει σε κάθε έναν από αυτούς τους επεξεργαστές τη δυνατότητα να ελέγχουν μόνο μία ή ελάχιστες από τις ανάγκες ενός οχήματος.
Ο νέος υπερ-υπολογιστής της Mercedes όμως θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται με την Τεχνητή Νοημοσύνη στο τιμόνι και θα ελέγχεται όπως ακριβώς θα το έκανε ένας ανθρώπινος εγκέφαλος! Στόχος της «Nvidia Drive» είναι να δημιουργηθεί ένας επεξεργαστής «που θα έχει υψηλές επιδόσεις και μεγάλη ακρίβεια στις επιλογές του». Αυτή τη στιγμή η ΤΝ βρίσκεται ήδη σε επτά μοντέλα της Mercedes, ενώ για το 2019 έχει προγραμματιστεί να προστεθεί σε άλλα εννέα.
Η ανακοίνωση της επέκτασης της συνεργασίας των δύο πλευρών ήρθε μόλις μία ημέρα μετά την ανακοίνωση της Nvidia για το «Drive AutoPilot». Πρόκειται για έναν πλοηγό-βοηθό του εκάστοτε οδηγού, που έχει βασιστεί στην ΤΝ και δίνει το δικαίωμα στον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι να έχει στραμμένη την προσοχή του στον δρόμο όσο ο υπολογιστής επεξεργάζεται τα δεδομένα του οχήματος, του δρόμου και δίνει τις κατάλληλες οδηγίες.
Η Mercedes και η Nvidia συνεργάζονται επίσης με την Bosch, με στόχο να θέσουν σε πιλοτική εφαρμογή τα ρομπο-ταξί του Σαν Χοσέ στο δεύτερο μισό του 2019! Η Bosch έχει ήδη αρχίσει δοκιμές σε απλά επιβατηγά οχήματα στη Βικτόρια της Αυστραλίας, με την κυβέρνηση της χώρας να έχει δώσει άδεια για δοκιμές στους επαρχιακούς δρόμους της περιφέρειας. Τα επίσημα αποκαλυπτήρια των νέων ταξί θα γίνουν όμως στις ΗΠΑ, με την Bosch να φιλοδοξεί ότι σύντομα η ιδέα για ταξί χωρίς οδηγούς θα έχει γίνει πραγματικότητα και θα έχει αγκαλιαστεί από το κοινό.