Ένα concept που ενσωματώνει πολλές από τις ιδέες του για την αστική μετακίνηση παρουσιάζει στη Γενεύη ο Γάλλος κατασκευαστής.
Στο 89ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα γίνει το ντεμπούτο ενός concept από τη Citroen. Πρόκειται για το Ami One, που αποτελεί μια από τις ιδέες της εταιρείας για τη μελλοντική μετακίνηση στις πόλεις. Το όχημα είναι ηλεκτρικό, δεν ρυπαίνει δηλαδή το περιβάλλον και οι μικρές του διαστάσεις το καθιστούν ικανό και ευέλικτο να αντεπεξέλθει στις αστικές ανάγκες.
Είναι μια εναλλακτική πρόταση προς τους υπόλοιπους τρόπους και δεν χρειάζεται να έχει κάποιος δίπλωμα οδήγησης για να το κάνει δικό του και συνεπώς να το οδηγήσει. Μάλιστα, παρέχεται η δυνατότητα ενοικίασής του για διάστημα έως και πέντε χρόνων, εφόσον το επιθυμήσει ο χειριστής του.
Μέσω του smartphone, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί διάφορες πληροφορίες που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, όπως πχ. η αυτονομία και η κατανάλωσή του, το υπόλοιπο της μπαταρίας, ενώ πληροφορίες παρέχονται επίσης για τους σταθμούς φόρτισης που υπάρχουν πλησίον του οχήματος, χώροι στάθμευσης και άλλα πολλά. Όλα αυτά, μέσω εφαρμογών.
Η ανώτατη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει, ανέρχεται στα 45 χ.α.ω., δίχως να εκπέμπει ρύπους. Η μπαταρία ιόντων-λιθίου προσφέρει αυτονομία 100 χιλιομέτρων και εντοπίζεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Μπορεί να φορτιστεί με απλό καλώδιο και η φόρτιση σε Wallbox διαρκεί δύο ώρες. Λόγω της ηλεκτρικής του φύσης, είναι αθόρυβο και προκειμένου να αυξηθούν τα μέτρα ασφαλείας, παράγει έναν ειδικό ήχο για να προειδοποιεί τους πεζούς.
Ο σχεδιασμός της καμπίνας έχει το σχήμα κύβου και το όχημα είναι πολύ συμπαγές. Το μήκος του ανέρχεται στα 2,5m και το ύψος του στο 1,5m, ενώ οι τροχοί φέρουν ζάντες 18 ιντσών.
Για να κλειδώσουν/ξεκλειδώσουν οι θύρες, υπάρχει ένας QR κωδικός στα πόμολα και με το που εισέλθει στο εσωτερικό του ο χρήστης, όλα πραγματοποιούνται μέσω του smartphone, ακόμα και ο διάλογος με το αυτοκίνητο. Διατίθεται τεχνολογία Head-up display, πολυμέσων, πλοήγησης, ενώ μέσω των δύο μπουτόν του τιμονιού, διαχειρίζονται οι φωνητικές εντολές και το μενού.
Η οθόνη πέντε ιντσών παρέχει πληροφορίες ταχύτητας και υιοθετεί τις αποχρώσεις της καμπίνας Orange Mecanique και Out of the Blue.
Το σημείο στο οποίο ξεχωρίζει το Ami One concept αφορά τις θύρες του. Έχει δύο, μία για κάθε έναν επιβάτη φυσικά, οι οποίες, όμως, ανοίγουν και κλείνουν αντίθετα. Αυτή του οδηγού ανοίγει προς τα πίσω, πρόκειται δηλαδή για μια suicide door, όπως αποκαλούνται, ενώ του συνεπιβάτη ανοίγει κανονικά. Οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, διατίθενται στην ίδια απόχρωση με τα μαρσπιέ, ενώ τα φωτιστικά σώματα DRL, μαζί με τους καθρέπτες και οι ιμάντες, αντί των εξωτερικών πόμολων, ξεχωρίζουν και αυτά.
Εμπρός, διακρίνεται για τον «V» σχεδιασμό του και την απόχρωση Dark Grey στις τέσσερις γωνίες του, που προσφέρουν αρκετή ασφάλεια για τις αστικές ανάγκες. Τα μαρσπιέ, μάλιστα, υιοθετούν τεχνολογία Airbump. Οι θύρες είναι φαρδιές, με απαλές γραμμές και αξίζει να τονιστεί πως οι μπλε ιμάντες αντί για πόμολα, ενεργοποιούνται – προκειμένου να ανοίξουν τις θύρες – μέσω smartphone.
Ακόμα ένα χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, είναι το γεγονός πως εφοδιάζεται με χειροκίνητη οροφή. Είναι κατασκευασμένη από καμβά, σε απόχρωση Anthracite Grey, ώστε να διευκολύνει τη μετακίνησή της χάρη στο ελαφρύ βάρος της.
Εσωτερικά, η καμπίνα είναι ευρύχωρη και λειτουργική. Το κάθισμα του οδηγού βασίζεται σε ράγες, ενώ του συνοδηγού δεν μπορεί να αλλάξει ρύθμιση. Αμφότεροι έχουν χώρο για τους ώμους τους και τα καθίσματα εμπρός διακοσμούνται με την απόχρωση Out of the Blue εμπρός και με την Orange Mecanique πίσω. Παρέχουν ικανοποιητική οσφυϊκή στήριξη και απαλότητα.
Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική του, το αυτοκίνητο προσφέρει πολλούς εσωτερικούς χώρους, που συνδυάζονται με την ποιότητα των υλικών τους. Στο πάνω μέρος της θύρας, το πάνελ είναι ευχάριστο στην αφή και το υποβραχιόνιο είναι από υλικό κατασκευής, παρόμοιο με εκείνο των εξωτερικών ιμάντων. Το κάτω μέρος, εφοδιάζεται με ένα ελαστικό υλικό καμβά.
Ο συνεπιβάτης μπορεί άνετα να αποθηκεύσει μια σακούλα, ενώ με την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού διπλωμένη, υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσης μιας βαλίτσας. Προκειμένου να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τον ιδιοκτήτη, η Citroen έχει κατασκευάσει και ειδικές αποσκευές για να ταιριάζουν στο όχημα, τόσο από πλευράς λειτουργικότητας όσο και σχήματος/αποχρώσεων. Μια αποσκευή τοποθετείται εύκολα στα πόδια του συνεπιβάτη, ενώ διατίθενται ένα καλάθι για ψώνια και μια τσάντα σε κυλινδρικό σχήμα.
Πηγή: Citroen