Θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά το καλοκαίρι του 2019 και υπόσχεται έντονη οδηγική εμπειρία.
Το νέο Focus ST παρουσιάζει η Ford, η οποία το έχει βελτιώσει σε όλους τους τομείς. Το αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει έντονες συγκινήσεις, κομψότητα, άνεση και πρακτικότητα, με τον οδηγό να ωφελείται από όλα αυτά. Η πλατφόρμα C2 στην οποία είναι κατασκευασμένο το αυτοκίνητο, έχει βοηθήσει στο να αναβαθμιστεί με προηγμένα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και κίνησης, προκειμένου να γίνει το ταχύτερο Focus που έχει κατασκευαστεί ποτέ από την εταιρεία.
Κινητήρας 2.3L EcoBoost
Η νέα γενιά του 2.3L EcoBoost κινητήρα από αλουμίνιο, είναι η ισχυρότερη που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο Focus ST. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει 280 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 420Nm στο εύρος 3.000-4.000 σ.α.λ. Τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε χρόνο μικρότερο των 6δλ.
Το μοτέρ έχει άμεση απόκριση και αυτό οφείλεται στον χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστή twin-scroll. Από τη μεριά της, μια ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου της υπερπλήρωσης (waste-gate) βελτιστοποιεί τον έλεγχο πίεσης και κατά συνέπεια τις επιδόσεις. Αναφορικά με την καλύτερη αναπνοή του κινητήρα, ρόλο παίζει ένα ειδικό σύστημα εξάτμισης, μαζί με την εξελιγμένη πολλαπλή εισαγωγής και ένα αναβαθμισμένο intercooler.
Τεχνολογία Anti-lag
Αναπτύχθηκε για τα Ford GT και F-150 Raptor και χρησιμοποιείται και στο Focus ST. Η τεχνολογία διατηρεί το γκάζι ανοικτό όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ, ώστε να μην αναστρέφεται η ροή στο turbo και να διατηρούνται υψηλά οι στροφές του.
Κινητήρας 2.0L EcoBlue
Αποδίδει 190 ίππους και είναι ο ισχυρότερος πετρελαιοκινητήρας που έχει τοποθετηθεί στο Focus. Η ισχύς αποδίδεται στις 3.500 σ.α.λ. και η ροπή των 400Nm από τις 2.000 έως τις 3.000 σ.α.λ., με τα 360Nm αυτών, να εμφανίζονται από τις 1.500.
Τα βασικά «συστατικά» αυτού του μοτέρ, είναι: υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ατσάλινα έμβολα για μικρότερη διαστολή λόγω θερμοκρασίας και ενσωματωμένο σύστημα εισαγωγής με καινοτόμους αυλούς για βελτιστοποιημένη καύση. Σε σχέση με την πρώτη γενιά του ST, η ισχύς είναι 10% περισσότερη και η ροπή υπερδιπλάσια.
6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο
Επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και πιο κοντές διαδρομές επιλογέα κατά 7%. Η τεχνολογία rev-matching αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack στις χειροκίνητες εκδόσεις 2.3L EcoBoost. Τη στιγμή που γίνεται ένα «κατέβασμα» σχέσης, ένα σύστημα ανεβάζει ξαφνικά τις στροφές του μοτέρ, για να συγχρονιστεί με την επιλεγόμενη σχέση.
Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Η κλιμάκωση των σχέσεων έχει διαφοροποιηθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, ενώ το Adaptive Shift Scheduling παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια χρόνων αλλαγών, μετά από αξιολόγηση του οδηγικού στιλ. Οι οδηγοί επιλέγουν μηχανικά τις σχέσεις μέσω των paddles στο τιμόνι.
Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (SLA)
Βελτιώνει την απόκριση στις εντολές του οδηγού, περιλαμβάνοντας μία μοναδική γεωμετρία για τις εκδόσεις wagon, καθώς και διαφορετική θέση για τα αμορτισέρ για μεγαλύτερη ευελιξία και άμεση απόκριση του οχήματος, ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο. Χρησιμοποιούνται ίδια ελατήρια με σκληρότερη απόσβεση αμορτισέρ κατά 20% μπροστά και 13% πίσω, ενώ η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 10 mm.
Τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης (CCD)
Ονομάζεται Continuously Controlled Damping (CCD), διατίθεται με το Performance Pack στα 5θυρα μοντέλα 2.3L EcoBoost και παρακολουθεί κάθε δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου την ανάρτηση, το αμάξωμα, τη διεύθυνση και την πέδηση, για να προσαρμόσει το σύστημα της ανάρτησης.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό eLSD
Το εν λόγω σύστημα του Focus ST 2.3L EcoBoost, χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για να μειώσει τη ροπή στον τροχό με τη μικρότερη πρόσφυση. Παράλληλα, μπορεί να διανέμει έως και το 100% της ροπής στον τροχό με την περισσότερη, ώστε να αντισταθμιστεί το σπινάρισμα που μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση στις στροφές. Η τεχνολογία της Borg Warner παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα απόκρισης σε σχέση με ένα παραδοσιακό, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.
Τεχνολογία Torque Vectoring Control
Τα μοντέλα Focus ST 2.0L EcoBlue υιοθετούν αυτή την τεχνολογία. Βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, φρενάροντας στις στροφές τον εσωτερικό εμπρός τροχό.
Σύστημα διεύθυνσης EPAS και Steering Torque Disturbance Reduction
Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Focus ST διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS) και είναι κατά 15% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Focus, απαιτώντας μόλις δύο στροφές από τέρμα σε τέρμα. Επίσης, το νέο λογισμικό Steering Torque Disturbance Reduction του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού (EPAS) συμβάλλει επίσης στη μείωση της ροπής διεύθυνσης κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης στις στροφές, διευκολύνοντας τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Σύστημα πέδησης
Οι διαστάσεις των εμπρός δίσκων έχουν αυξηθεί στα 330mm x 27mm χρησιμοποιώντας 2πίστονες δαγκάνες, ενώ οι πίσω έχουν διάσταση 302mm x 11mm. Η απόδοση του συστήματος δοκιμάστηκε κάτω από τις ίδιες συνθήκες με το Ford GT, ενώ η αντοχή του αποδείχτηκε 4πλάσια από εκείνη του Focus της προηγούμενης γενιάς. Το Electric Brake Booster (EBB) αναπτύσσει πίεση ταχύτερα συγκριτικά με ένα υδραυλικό σύστημα και προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση και σταθερότητα σε ποικίλες συνθήκες.
Προφίλ οδήγησης (Drive Mode)
Είναι τα Slippery/Wet, Normal, Sport και Track (το τελευταίο για τα μοντέλα που εφοδιάζονται με το Performance Pack). Προσαρμόζουν τα eLSD, CCD, EPAS, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση που ελέγχει τις αλλαγές σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το ηλεκτρονικό σύστημα αναβάθμισης του παραγόμενου ήχου (ESE) και τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού. Από τον διακόπτη «Sport» στο τιμόνι επιλέγεται το αντίστοιχο προφίλ, ενώ το μπουτόν «Mode» επιτρέπει στον οδηγό να ψάξει γρήγορα τα προφίλ.
Launch Control
Το νέο Ford Focus ST 2.3L EcoBoost εφοδιάζεται στις εκδόσεις που εξοπλίζονται με το Performance Pack και με σύστημα Launch Control για γρήγορες εκκινήσεις από στάση στην πίστα.
Εσωτερικός σχεδιασμός και λειτουργικότητα
Ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων είναι εμπνευσμένος από το Ford GT. Απεικονίζονται ψηφιακοί δείκτες για την πίεση υπερπλήρωσης, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, μέσω της οθόνης TFT 4,2 ιντσών. Η θέση των εμπρός καθισμάτων της Recaro είναι βελτιστοποιημένη, ώστε ο οδηγός να είναι «ένα» με το αυτοκίνητο, ενώ η τεχνολογία ESE ενισχύει τον «καθαρόαιμο» ήχο του κινητήρα και του συστήματος εξαγωγής στα προφίλ Sport και Track. Να σημειωθεί πως οι ειδικά σχεδιασμένες βάσεις κινητήρα και το ανεξάρτητο υποπλαίσιο, παράλληλα με το προαιρετικό CCD, περιορίζουν τον θόρυβο που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών. Αυτοί από τη μεριά τους, έχουν πολύ χώρο για τους ώμους, αλλά και για τα γόνατά τους. Η έκδοση wagon του νέου Ford Focus ST εξασφαλίζει έναν χώρο φόρτωσης έως και 1.653 λίτρα, που μπορεί να χωρέσει μεταξύ άλλων και ένα μεγάλο κλουβί σκύλου.
Αναφορικά με τη σπορ αίσθηση στην καμπίνα, είναι πασιφανής χάρη στο σπορ τιμόνι, τα καθίσματα Recaro που διατίθενται σε απόχρωση Ebony με υψηλής ποιότητας υφασμάτινη, δερμάτινη ή ημιδερμάτινη ταπετσαρία και υλικά Miko Dinamica, η αλουμινένια λαβή του επιλογέα με ανάγλυφο το λογότυπο ST που συναντάται και στα μαρσπιέ, τα αλουμινένια πεντάλ, τα μεταλλικά διακοσμητικά στοιχεία σε satin silver, οι μεταλλικές γκρι ραφές στα καθίσματα, τα ένθετα στο εσωτερικό των θυρών και οι μαλακές πλαϊνές επενδύσεις στην κεντρική κονσόλα.
Συστήματα υποβοήθησης
Είναι πολλά και ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα:
-Adaptive Cruise Control (ACC) – Αναβαθμίζεται με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για πιο άνετη οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία.
-Adaptive Front Lighting System – Περιλαμβάνει νέο φωτισμό στροφών (Predictive curve light) βασισμένο σε κάμερα και φωτισμό ανάλογα με την οδική σήμανση (Sign-based light) που προσαρμόζει εκ των προτέρων τη δέσμη των προβολέων, παρακολουθώντας τις στροφές στο δρόμο και την οδική σήμανση.
-Head-up display (HUD) – Προσφέρεται στην Ευρώπη και οι οδηγοί μένουν απόλυτα συγκεντρωμένοι στο δρόμο.
-Evasive Steering Assist – Βοηθά τους οδηγούς να ελίσσονται ώστε να αποφύγουν σταματημένα ή αργά κινούμενα οχήματα, αποτρέποντας έτσι μία πιθανή σύγκρουση.
Με το σύστημα πολυμέσων SYNC 3, οι οδηγοί ελέγχουν τις λειτουργίες ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, καθώς και συνδεδεμένα smartphones με απλές φωνητικές εντολές. Η οθόνη αφής είναι οκτώ ιντσών και το σύστημα παρέχει συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ με το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, το όχημα μπορεί να υποστηρίξει έως και 10 διαφορετικές συσκευές μέσω WIi-Fi.
Σπορ σχεδιασμός
Η γρίλια έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να βελτιστοποιεί την ψύξη του μοτέρ με τα πτερύγιά της. Ο αέρας οδηγείται στους αεραγωγούς και έτσι βελτιώνεται το αεροδυναμικό πακέτο. Από εκεί και πέρα, η κεκλιμένη αεροτομή στο πίσω μέρος αυξάνει την αεροδυναμική πίεση, ενώ η διπλή απόληξη της εξάτμισης, είναι τοποθετημένη στις άκρες. Στην προηγούμενη γενιά ήταν στο κέντρο και έτσι το όχημα δεν μπορούσε να ρυμουλκηθεί. Το Performance Pack περιλαμβάνει επίσης κόκκινες δαγκάνες φρένων.
Οι αποχρώσεις στις οποίες διατίθεται το νέο μοντέλο, είναι οι αποκλειστικές Ford Performance Blue και Orange Fury, μαζί με τις Frozen White, Magnetic grey, Race Red, Ruby Red και Shadow Black. Οι νέες προτάσεις για τους τροχούς, περιλαμβάνουν ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών σε σχέδια Dark Sparkle και Magnetite, ενώ μία 19 ιντσών είναι διαθέσιμη στο σχέδιο Magnetite.
Πηγή: Ford