«Γεννήθηκε» στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ και υπό την επιμέλεια της Toyota Gazzoo Racing, παρουσιάστηκε η πέμπτη γενιά.
Μετά από 17 χρόνια «κενού», η Toyota παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (14-27 Ιανουαρίου) την πέμπτη γενιά της Supra. Έχει δεχτεί την επιμέλεια του αγωνιστικού τμήματος της φίρμας, της Gazoo Racing και αναγνωρίζεται με το όνομα Supra GR.
H νέα Supra, εφοδιάζεται με έναν 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς. Ιδιαίτερη βάση δόθηκε στο μεταξόνιο, το πάτωμα του αυτοκινήτου και στο κέντρο βάρους του, ώστε να ξεδιπλώνει στον δρόμο όλα τα χαρακτηριστικά του με ασφάλεια και σταθερότητα.
Μάλιστα, για την προώθηση του νέου οχήματος, παρουσιάστηκε και ένα βίντεο, όπου ο πρόεδρος της Toyota, Ακίο Τογιόντα περιβάλλεται από μηχανικούς της φίρμας, ενώ εμφανίζονται δύο Altezza και οι πασίγνωστοι οδηγοί αγώνων, Κάιλ Μπους, Φερνάντο Αλόνσο, Οτ Τανάκ, Σεμπαστιέν Μπουέμι και Καζούκι Νακαζίμα.
Το αυτοκίνητο έχει πολλά στοιχεία με την τρίτη γενιά της Supra (έτσι ονομαζόταν το μοντέλο που εξήχθη από την Ιαπωνία, πρωτοεμφανιζόμενο το 1986) και ο σχεδιασμός δεν κρύβει τον αθλητικό χαρακτήρα του. Το μεταξόνιο του είναι 2,470mm, 100 πιο κοντό από το μοντέλο του ’86 και αυτό του δίνει τη δυνατότητα να είναι ευέλικτο. Επίσης αποτελεί επιλογή της BMW, μια και η νέα Supra βασίζεται στην επίσης νέα Z4.
Το κέντρο βάρους σε σχέση με το αυτοκίνητο του 1986 είναι πιο χαμηλό και η κατανομή 50/50 του βάρους και η απόλυτη ισορροπία, καθορίζουν τον χαρακτήρα του στις στροφές.
Εξωτερικά, ξεχωρίζουν η παρουσία των τροχών και των ελαστικών, χάρη στο μικρό μεταξόνιο και τις μεγαλύτερες διαστάσεις των τελευταίων, ενώ η καμπίνα δύο θέσεων συνεισφέρει στη φαρδιά του στάση. Τέλος, το μακρύ ρύγχος και ο «κοντός» σχηματισμός της καμπίνας, δημιουργούν το μοντέλο το οποίο πολλοί ανέμεναν.
Εσωτερικά, λόγω του εμπρός τοποθετημένου κινητήρα και της πίσω κίνησης του οχήματος, η καμπίνα διαθέτει έναν λεπτό πίνακα οργάνων και υψηλή σε τοποθέτηση και φαρδιά κεντρική κονσόλα. Η οθόνη είναι 8,8 ιντσών TFT και παρέχεται έγχρωμο head-up display, με τον σχεδιασμό του κοκ-πιτ να έχει επηρεαστεί από το κιβώτιο shift-by-wire.
Στιλιστικά, το μάτι «πέφτει» για μια ακόμα φορά στo καπό «double bubble», που συνεισφέρει στην πιο ομαλή ροή του αέρα, αλλά και στους προβολείς, που είναι προς τα μέσα, προκειμένου να φαίνονται πιο μυώδη τα φτερά.
Το πλαίσιο έχει κατασκευαστεί από αλουμίνιο και ατσάλι και αυτό αυξάνει την ακαμψία του κατά 2,5 φορές σε σχέση με το μοντέλο του ’86. Μάλιστα, τα επίπεδα είναι πιο υψηλά και σε σχέση με τη Lexus LFA, που περιλαμβάνει CFRP.
Κινητήρες
Ο πρώτος είναι ένας 6κύλινδρος σε σειρά, 6,3 λίτρων, με turbo τεχνολογίας twin-scroll. Η μέγιστη ροπή είναι 500Nm και παρέχεται ήδη από τις 1.600 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει γρήγορη επιτάχυνση.
Οι άλλοι δύο είναι 2λιτροι, 4κύλινδροι σε σειρά, με turbo τεχνολογίας twin-scroll. Ο ένας αποδίδει 258 ίππους και ευνοεί τη σπορ οδήγηση και ο άλλος αποδίδει 197.
Ανάρτηση
Είναι νέου σχεδιασμού και εμπρός διαθέτει διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους. Χαρακτηρίζεται από το μειωμένο βάρος και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να είναι σταθερό, όντας σπορ. Σε αυτό συνεισφέρει το Adaptive Variable Suspension system και διαμορφώνει τη συμπεριφορά του οχήματος αναλόγως με το πρόγραμμα οδήγησης, επιτρέποντας την ανεξάρτητη απόσβεση κάθε τροχού σε οποιαδήποτε περίπτωση και συνθήκη.
Από εκεί και πέρα, υπάρχει και το Vehicle Stability Control system με ενεργό διαφορικό, που επιτρέπει στο όχημα να επιταχύνει χωρίς απώλειες πρόσφυσης, όπως ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης. Όταν το όχημα εισέρχεται σε μια στροφή, το διαφορικό του επιτρέπει να διατηρηθεί γρήγορο και σταθερό, ενώ όταν εξέρχεται αυτής, παρέχει αυξημένη ελκτική πρόσφυση.
Πηγή: Toyota