Προηγμένα συστήματα για το ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας, που αυξάνει την ασφάλεια των επιβατών και βοηθά τον εντοπισμό του οχήματος από τα σωστικά συνεργεία σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης.
Προκειμένου η ηλεκτρική Mercedes-Benz EQC να γίνει ακόμα πιο ασφαλής για τους επιβάτες, αλλά και να βοηθά τα σωστικά συνεργεία για τον εντοπισμό του οχήματος σε οποιαδήποτε κατάσταση, έγιναν πολλές δοκιμές στο τεχνολογικό κέντρο της φίρμας. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά και αυτός είναι ο λόγος που το μοντέλο παρέχει υψηλά επίπεδα ασφάλειας, καθώς μεταξύ άλλων, οι μεγάλες μπαταρίες υποβλήθηκαν και αυτές σε εξοντωτικά τεστ.
Αναλυτικά
-Ένα νέο υποπλαίσιο περιβάλλει τα συστήματα κίνησης που βρίσκονται στο εμπρός μέρος και οι μονάδες αυτές υποστηρίζονται από τα απαραίτητα σημεία σύνδεσης.
-Η μπαταρία περιβάλλεται από πλαίσιο, εμπλουτισμένο με στοιχεία που απορροφούν τις πρόσθετες δυνάμεις σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
-Στο εμπρός μέρος της μπαταρίας, υπάρχει ειδικό υλικό που εμποδίζει διάφορα αντικείμενα να την τρυπήσουν.
-Το σύστημα υψηλής τάσης μπορεί να απενεργοποιηθεί αυτόματα, ανάλογα με τη σοβαρότητα της σύγκρουσης. Εφόσον γίνει αυτό, η τάση μειώνεται σε μη επικίνδυνα επίπεδα, σε σύντομο χρονικό διάστημα.
-Σε περίπτωση φόρτισης σε σταθμό, η τάση μειώνεται αν εντοπιστεί ξένο αντικείμενο. Επίσης, υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητης απενεργοποίησης από τα συνεργεία διάσωσης.
-Εξετάστηκε και η συμπεριφορά της μπαταρίας υπό συνθήκες σύγκρουσης, διείσδυσης ξένου αντικειμένου, υπερφόρτωσης ή υπερθέρμανσης.
-Αναφορικά με τους επιβάτες, αισθάνονται πιο ασφαλείς χάρη στις ζώνες τριών σημείων με πυροτεχνικούς προεντατήρες για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες που βρίσκονται κοντά στα παράθυρα. Ο μεσαίος/πέμπτος διαθέτει ζώνη τριών σημείων.
-Ενσωματωμένα σημεία σύνδεσης καθίσματος παιδιού i-Size (για την Ευρώπη) και ISOFIX (για τις άλλες χώρες).
-Αερόσακοι παραθύρου στην οροφή ανάμεσα στις κολόνες Α, Β και C για το κεφάλι του οδηγού, του συνεπιβάτη και των πίσω «εξωτερικών» επιβαινόντων.
-Πλευρικοί αερόσακοι θώρακος/λεκάνης για τους δύο εμπρός επιβάτες. Προαιρετικοί πλευρικοί αερόσακοι για τους πίσω «εξωτερικούς» επιβάτες.
-Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης, με αυτόν του συνοδηγού να είναι δύο σταδίων και με μικρή χρονοκαθυστέρηση.
-Αερόσακος γονάτου για τον οδηγό.
-Από τη στιγμή που υπάρξει σύγκρουση και ενεργοποιηθεί ο προεντατήρας, πραγματοποιείται κλήση έκτακτης ανάγκης.
-Η αυτόματη ενεργοποίηση του συστήματος της Mercedes, ειδοποιεί τις πρώτες βοήθειες και τα σωστικά συνεργεία, εντοπίζοντας το όχημα.
-Απενεργοποιείται το σύστημα υψηλής τάσης.
-Ενεργοποιείται το σύστημα προειδοποίησης για τα άλλα οχήματα.
-Τίθεται σε λειτουργία ο εσωτερικός φωτισμός του αυτοκινήτου.
-Τα εμπρός παράθυρα ανοίγουν λίγο για τον επαρκή αερισμό της καμπίνας, αν έχουν ανοίξει οι αερόσακοι.
-Το κεντρικό σύστημα κλειδώματος, απενεργοποιείται.
-Ο άξονας του τιμονιού ανεβαίνει.
-Το κέντρο της εταιρείας ειδοποιείται σε περίπτωση βλάβης ή σύγκρουσης.
-Ειδικά αυτοκόλλητα που βρίσκονται στο κάλυμμα του σημείου φόρτισης και απέναντι της κολόνας Β, βοηθούν για τον εντοπισμό του οχήματος. Αφού συμβεί κάτι δυσάρεστο, τα σωστικά συνεργεία μπορούν να σκανάρουν τον κωδικό QR μέσω smartphone ή υπολογιστή lap-top για γρήγορη πρόσβαση στο σημείο.
-Η εφαρμογή Rescue Assist για smartophones και tablets παρέχει μια τρισδιάστατη εικόνα του οχήματος και αυτό μπορεί να βρεθεί ακόμα και αν δεν υπάρχει σύνδεση ή σήμα στο σημείο του ατυχήματος.
Πηγή: Mercedes