Καλύτερες επιδόσεις, περισσότερη άνεση και τεχνολογία, είναι μερικά για τα οποία ξεχωρίζει το νέο Edge, κατά το λανσάρισμά του στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το νέο Edge, που είναι πιο στιλάτο και σπορτίφ παρουσίασε η Ford, η οποία έχει επικεντρωθεί τόσο στα συστήματα ασφαλείας και τον σχεδιασμό του όσο και στους κινητήρες και τις εκδόσεις. Διατίθεται σε τρεις, που είναι οι Titanium, ST-Line και Vignale, με τον υποψήφιο αγοραστή να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει όποια αυτός θέλει.
Έξυπνο SUV
Το νέο Edge διατίθεται με όλες τις τεχνολογίες Ford Co-Pilot360, που κάνουν την οδήγηση και το παρκάρισμα πιο ασφαλή. Τα συστήματα ACC με λειτουργία Stop & Go και το Lane Centring είναι παρόντα, με το Stop & Go να επιτρέπει στο ACC να φρενάρει το αυτοκίνητο σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, χρησιμοποιώντας έως και το 50% της συνολικής δύναμης πέδησης σε περίπτωση που το φρενάρισμα διαρκεί λιγότερο από 3δλ. Αν αυτός ο χρόνος είναι μεγαλύτερος, ο οδηγός, το μόνο που έχει να κάνει, είναι είτε να πατήσει ένα μπουτόν στο τιμόνι είτε το γκάζι.
Αναφορικά με το Lane Centring, ελέγχει τις διαγραμμίσεις και επεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης, κρατώντας το όχημα στη λωρίδα του, εφόσον το ACC είναι ενεργοποιημένο. Υποστηρίζει τον οδηγό έως τα 200 χ.α.ω. και προειδοποιεί τον χειριστή, αν αυτός αφαιρεθεί.
Υπάρχει και το Evasive Steering Assist, που χρησιμοποιείται στην πόλη και τον αυτοκινητόδρομο. Χάρη στους αισθητήρες με το οποίο είναι εφοδιασμένο το σύστημα, ο οδηγός μπορεί να αποφύγει οχήματα που κωλυσιεργούν ή είναι ακινητοποιημένα και επίκειται κίνδυνος σύγκρουσης. Το Post-Collision Braking επεμβαίνει στο σύστημα πέδησης και ανάλογα με την κατάσταση, μετριάζει τις επιπτώσεις. Επιπλέον, τα συστήματα Adaptive Front Lighting System, Blind Spot Information System, Glare-Free High Beam, Intelligent Speed Limiter, Lane Keeping Alert, Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, Traffic Sign Recognition, Cross Traffic Alert, Ford Adaptive Steering, Active Park Assist με Perpendicular Parking, Side Parking Aid και Park-Out Assist, γίνονται αρωγός στον οδηγό στην πορεία και στο παρκάρισμα.
Διασυνδεδεμένο και άνετο εσωτερικό
Με το FordPass Connect, το νέο Edge μπορεί, μέσω του σημείου WiFi, να εξυπηρετήσει έως και 10 συσκευές, ενώ με τις αναβαθμίσεις του Live Traffic και μέσω της εφαρμογής FordPass, παρέχονται οι υπηρεσίες Vehicle Locator, Vehicle Status, Door Lock Unlock και Remote Start, με την πρώτη να βοηθά τον οδηγό να βρει που έχει παρκάρει το όχημά του, τη δεύτερη να ελέγχει τα καύσιμα, τα αλάρμ κ.α., την τρίτη να επιτρέπει την εξ αποστάσεως πρόσβαση στο όχημα και την τέταρτη να διατίθεται στα μοντέλα με το 8τάχυτο κιβώτιο.
Παρέχεται ασύρματη φόρτιση κινητών, το SYNC 3 της Ford είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto, χάρη στα οποία υπάρχουν πολλές διευκολύνσεις, όπως η σύνδεση smartphone, το ραδιόφωνο, η πλοήγηση και ο κλιματισμός, που ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής οκτώ ιντσών.
Το ηχοσύστημα είναι της B&O Sound System και έχει αναπτυχθεί ειδικά για το Edge. Έχει 10 κανάλια, ισχύ 1.000 watt και 12 ηχεία.
Εν συνεχεία, ο πίνακας οργάνων μπορεί να εξατομικευτεί, διαθέτει επτά αποχρώσεις, με το εσωτερικό να εμπλουτίζεται από την πανοραμική οροφή πλήρους μήκους, τα κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα, τα θερμαινόμενα πίσω και το επίσης θερμαινόμενο τιμόνι.
Η κεντρική κονσόλα από την πλευρά της είναι στιλάτη και ο εργονομικός ρότορας βοηθά στην επιλογή σχέσεων του 8τάχυτου κιβωτίου, απελευθερώνοντας χώρο, ενώ χώρο προσφέρει το ηλεκτρικό κουμπί παρκαρίσματος, που αντικαθιστά το συμβατικό χειρόφρενο. Έτσι, υπάρχουν περισσότερες θήκες για μπουκάλια, βιβλία, παιχνίδια και tablet, χάρη και στον πιο βαθύ χώρο που έχει επιτραπεί να δημιουργηθεί. Κάτω από το ταμπλό, αλλά και πάνω από αυτό, οι επιβάτες μπορούν να αφήσουν κάποια μικροαντικείμενα.
Ford Intelligent All-Wheel Drive και κινητήρας
Το Ford Intelligent All-Wheel Drive χρησιμεύει στο να αποφεύγονται οι κίνδυνοι και οι ανησυχίες σε επιφάνειες που γλιστρούν. Η ροπή κατανέμεται σωστά στους τροχούς και μέσω των αισθητήρων, το σύστημα την κατανέμει σε λιγότερο από 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αν επιλεχθεί από εκεί και πέρα η 2κίνητη λειτουργία, εξοικονομείται καύσιμο.
Ο κινητήρας του νέου Edge είναι ο 2λιτρος diesel EcoBlue bi-turbo, ισχύος 238 ίππων. Ο μικρότερος στροβιλοσυμπιεστής υψηλής πίεσης και ο μεγαλύτερος, χαμηλής, δουλεύουν μαζί για καλύτερη απόκριση και αυξημένη ροπή. Στις υψηλές ταχύτητες, ο μεγαλύτερος δουλεύει μόνος του για να παρέχει τη μέγιστη ισχύ. Το αποτέλεσμα είναι μια απαλή και γραμμική επιτάχυνση και πιο άνετη οδήγηση.
Η κατανάλωση ανέρχεται στα 6.7 l/100 km με εκπομπές 175 g/km CO2. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο βοηθά κι αυτό στην οικονομία, αλλά και στις καλύτερες αλλαγές σχέσεων. Ο οδηγός βέβαια, μπορεί να τις αλλάζει και χειροκίνητα μέσω των paddles. Για την καλύτερη διαχείρισή τους, βοηθούν τα Adaptive Shift Scheduling και Adaptive Shift Quality Control.
Να σημειωθεί πως το 2λιτρο μοτέρ κατασκευάζεται και με έκδοση ισχύος 150 ίππων, με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο και εμπρόσθια κίνηση, με κατανάλωση 5.8 l/100 km και εκπομπές 153 g/km CO2.
Αναφορικά με το Ford Adaptive Steering, παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος, κάνοντάς το πιο ευέλικτο στην πόλη, αλλά και πιο άνετο στο ταξίδι.
Εκδόσεις
Είναι τρεις και πρόκειται για τις ST Line, Vignale και Titanium. Οι ορατές αλλαγές αφορούν την πιο πλατιά γρίλια και ένα ξεχωριστό φινίρισμα στη μάσκα. Στάνταρ είναι ο φωτισμός LED και τα φώτα ημέρας LED, ενώ το επανασχεδιασμένο καπό, είναι φαρδύ, προσδίδοντας μια πιο σοβαρή «στάση» στο όχημα.
Τα βασικά χαρακτηριστικά της σπορ έκδοσης ST Line είναι: καλύμματα των θυρών/καθρεπτών στην απόχρωση του αμαξώματος, μαύρο φινίρισμα στη γρίλια, στάνταρ τροχοί 20 ιντσών από αλουμίνιο και 21 γυαλιστεροί μαύροι, προαιρετικοί. Εντός, τα καθίσματα επενδύονται με δέρμα Miko-Dinamica, δερμάτινο είναι και το τιμόνι, ενώ ο επιλογέας εμφανίζεται με κόκκινη ραφή. Βελτιωμένο από εκεί και πέρα, είναι το σύστημα εξάτμισης.
Η Vignale περιλαμβάνει χρωμιωμένους προβολείς ομίχλης, ματ γρίλια με πλαίσιο από αλουμίνιο και τροχούς 20 ιντσών. Εντός καμπίνας, το δέρμα Windsor χωρίζεται σε μικρά 6γωνικά τμήματα με όμορφη ραφή στα καθίσματα και τις ταπετσαρίες των θυρών, ενώ δέρμα εντοπίζεται στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στον χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα και στον πίνακα οργάνων.
Τέλος, στην έκδοση Titanium, το νέο Ford Edge διατίθεται με τολμηρή εξωτερική σχεδίαση, οι τροχοί είναι 19 ιντσών, οι ράγες οροφής χρωμιωμένες, το πίσω σπόιλερ ξεχωρίζει από το αθλητικό του στιλ, ενώ τα κατώφλια των θυρών κοσμούνται με φωτεινές πλάκες.
Πηγή: Ford