Η τελευταία προσθήκη στην γκάμα του i30 είναι το Fastback, το οποίο θα διατεθεί στις αρχές του επόμενου έτους.
Το νέο Hyundai i30 Fastback παρουσίασε η Hyundai, η οποία αποκάλυψε ένα όμορφο σχεδιαστικά μοντέλο, με εξίσου όμορφες γραμμές, που τονίζουν τον χαρακτήρα του. Το μοντέλο διατίθεται με ισχυρούς και οικονομικούς κινητήρες, ενώ δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα συστήματα ασφαλείας και οι λειτουργίες συνδεσιμότητας.
Η εξωτερική εμφάνιση
Είναι ισχυρή, χάρη στις σπορ γραμμές. Η μάσκα Cascading στο εμπρός μέρος, έχει μειωθεί σε ύψος και δίνει έμφαση στο καπό. Υπάρχει και μια χαμηλή εισαγωγή αέρα κάτω από αυτή, που προσδίδει ακόμα περισσότερη σπορ αίσθηση στο εμπρός τμήμα. Από εκεί και πέρα, οι εμφανείς γωνίες και το σπόιλερ με εξέχουσες γωνίες κι αυτό, συνεχίζουν αναφορικά με τη βελτίωση του τμήματος. Τα φώτα ημέρας είναι LED και μαζί με τους προβολείς με τη σκούρα πρόσοψη, στρογγυλεύουν την οπτική.
Η γραμμή της οροφής είναι κεκλιμένη και τονίζεται από τα μεγάλα τόξα των τροχών. Έχει μειωθεί κατά 25mm σε σχέση με την 5θυρη έκδοση, με το εξωτερικό μέρος της καμπίνας να έχει εμφάνιση ενός δακρύου. Πίσω, η αεροτομή, ενσωματωμένη στη θύρα του πορτ μπαγκάζ, δίνει μια άλλη, περαιτέρω σπορ αίσθηση, με την κολόνα C από τη μεριά της να παίζει τον δικό της ρόλο στον σχηματισμό και την αισθητική.
Σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά
Σε σύγκριση με το 5θυρο i30, το πλαίσιο του Fastback μειώθηκε κατά 5mm, ενώ η ακαμψία αυξήθηκε κατά 15%. Το ύψος του οχήματος ανέρχεται στα 1.425mm, κάτι που σημαίνει πως είναι 30mm χαμηλότερο, με το μήκος από εκεί και πέρα σε σχέση με το 5θυρο i30 να είναι μεγαλύτερο κατά 115mm, φτάνοντας στα 4.455mm.
Πακέτο ασφαλείας
Τα συστήματα είναι πολλά και η αρχή γίνεται με το Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking-AEB) που χρησιμοποιεί αισθητήρες κάμερας και επενεργεί σε τρία στάδια. Ειδοποιεί τον οδηγό ηχητικά και οπτικά, δεύτερον, ελέγχει το φρένο και τρίτον, εφαρμόζει μέγιστη δύναμη για την αποφυγή της σύγκρουσης ή τη μείωση των επιπτώσεων. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και η αναγνώριση πεζών.
Εν συνεχεία, το Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (Driver Attention Alert-DAA), αναλαμβάνει τον έλεγχο κάποιων λειτουργιών και εφόσον αντιληφθεί κόπωση ή απροσεξία του οδηγού, τον ειδοποιεί ηχητικά.
Το ASCC, Προσαρμοζόμενος Έξυπνος Ρυθμιστής Ταχύτητας, ρυθμίζει μια σταθερή ταχύτητα στο ταξίδι, ενώ οι οπίσθιες γωνίες παρακολουθούνται από το Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detector – BSD). Το Σύστημα Ειδοποίησης για Καθέτως Διερχόμενα Οχήματα (RCTA), το Σύστημα Πληροφόρησης Ορίων Ταχύτητας (SLIF), το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), αλλά και το βοηθητικό Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων (ΗΒΑ), πλαισιώνουν το πακέτο, διευκολύνοντας και βοηθώντας τον οδηγό σε μια πλειάδα διαφορετικών περιπτώσεων.
Συνδεσιμότητα
Η οθόνη αφής των οκτώ ιντσών είναι προαιρετική. Τα Apple CarPlay και Android Auto είναι συμβατά, ενώ το σύστημα πλοήγησης έρχεται με δωρεάν 7ετή συνδρομή στις υπηρεσίες LIVE. Αναφορικά με τον ήχο, επιλέγεται το στάνταρ ασύρματο ραδιόφωνο πέντε ιντσών με σύνδεση Bluetooth ή το προαιρετικό με οθόνη αφής πέντε ιντσών με ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας.
Κινητήρες
Η γκάμα αποτελείται από δύο turbo κινητήρες βενζίνης. Διατίθεται ο 4κύλινδρος 1,4 λίτρων Τ-GDI με 140 ίππους και ο 1.000άρης T-GDI τριών κυλίνδρων με ισχύ 120. Ο πρώτος συνεργάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής πλήρως αυτόματης ή χειροκίνητης λειτουργίας. Ο 1.000άρης προσφέρεται με εξατάχυτο χειροκίνητο. Όλα τα μοτέρ είναι συμβατά με το σύστημα Integrated Stop & Go (ISG) για αυξημένη απόδοση, ενώ η γκάμα των κινητήρων θα γίνει πιο πλούσια, με την προσθήκη ενός 1.600άρη diesel 4κύλινδρου turbo, ισχύος 110 ή 136 ίππων. Αμφότερες οι εκδόσεις, θα μπορούν να συνεργαστούν με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή 7τάχυτο DCT.
Πηγή: Hyundai