McLaren Speedtail

McLaren Speedtail

Η βρετανική εταιρεία παρουσιάζει τη Speedtail, το πρώτο Hyper-GT, που χάρη στο αεροδυναμικό του πακέτο, αναπτύσσει ταχύτητες άνω των 400 χ.α.ω.

Τη Speedtail παρουσίασε η McLaren, ένα αυτοκίνητο το οποίο αποτελεί το πρώτο Hyper-GT της φίρμας. Είναι πολυτελές, γρήγορο, βρίθει αεροδυναμικής, ενώ συν τοις άλλοις, τα 106 που θα παραχθούν, θα είναι εξατομικευμένα.

Όντας το πιο ισχυρό αυτοκίνητο της φίρμας, η Speedtail μπορεί να ξεπεράσει το ρεκόρ των 391 χ.α.ω. που κατέχει η McLaren F1. Η χρήση ανθρακονημάτων και το αεροδυναμικό πακέτο, σε συνδυασμό φυσικά με τον κινητήρα, την κάνουν ικανή να ξεπεράσει το ρεκόρ ταχύτητας της εταιρείας, αφού ο ισχύος 1.050 ίππων κινητήρας, υποστηρίζεται από την ελαφριά κατασκευή του αμαξώματος, αλλά και από την ενεργή ανάρτηση από αλουμίνιο.

Η τελική ταχύτητα στο πρόγραμμα οδήγησης Velocity, ανέρχεται στα 403 χ.α.ω. και με αυτό, βελτιστοποιείται η υβριδική μονάδα, ενώ γίνονται πιο ενεργές οι πίσω πτέρυγες. Οι κάμερες που χρησιμοποιούνται από εκεί και πέρα αντί καθρεπτών, μειώνουν την αντίσταση του αέρα. Επιπροσθέτως, το Velocity Active Chassis Control χαμηλώνει κατά 35mm τη Speedtail, το ύψος της οποίας είναι 1.120mm απόστασης από το έδαφος.

Το όχημα ζυγίζει 1.430 κιλά και για να φτάσει τα 300 χ.α.ω. απαιτούνται μόλις 12,8δλ., με τη McLaren P1 να φτάνει τα ίδια σε 16,5. Τα ελαστικά που φορά, είναι τα Pirelli P-Zero, αποκλειστικά κατασκευασμένα για τη Speedtail.

Εσωτερικά, η κεντρική θέση του οδηγού, πλαισιώνεται αριστερά και δεξιά (και λίγο πιο πίσω) από τις δύο των υπόλοιπων επιβαινόντων, ενώ υπάρχουν και ισάριθμοι χώροι αποθήκευσης. Ένας εμπρός και ένας πίσω, όπου ο ιδιοκτήτης μπορεί να αγοράσει και ασορτί σε απόχρωση του εσωτερικού, βαλίτσες.

Εντός καμπίνας, ξεχωρίζει η πολυτέλεια του δέρματος με την ποιότητά του, όπως ποιοτικό, θα μπορούσε να πει κανείς, είναι και το εξωτερικό. Εκεί, κυριαρχεί το ανθρακόνημα, που χρησιμοποιήθηκε με απώτερο σκοπό τη μείωση του βάρους. Ο σχεδιασμός των πάνελ είναι τέτοιος, που μειώνεται η οπισθέλκουσα, ενώ τα καλύμματα που έχουν τοποθετηθεί στους τροχούς, μειώνουν τους στροβιλισμούς του αέρα.

Στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, βοηθούν οι κάμερες και η ρέουσα γραμμή του οχήματος, αλλά και το πλάτος του. Είναι πιο στενό από τη McLaren P1, αλλά πιο μακρύ κατά μισό μέτρο (5.137mm).

Κοιτάζοντας κανείς από ψηλά, παρατηρεί το σχήμα «δακρύου» που αφήνει τον άνεμο να ακουμπά απαλά τη Speedtail, οι εισαγωγές κάτω από τους προβολείς LED, μειώνουν την αντίσταση, αλλά τροφοδοτούν κανονικά τα ψυγεία LTR (Low-Temperature Radiators), με τον αέρα από τη μεριά του να ακολουθεί την πορεία που οδηγεί μέσω του σώματος και γύρω από τα τόξα των τροχών, προς τις εξαγωγές που βρίσκονται στο κάτω μέρος των δίεδρων θυρών.

Από μπροστά, ο αέρας, που απομακρύνεται προς τα πάνω, περνάει γύρω από το κοκ-πιτ και μετά οδηγείται στις δύο εισαγωγές που βρίσκονται πίσω, προκειμένου να ψυχθεί ο κινητήρας. Να σημειωθεί πως αυτές οι εισαγωγές δεν φαίνονται όταν το αυτοκίνητο είναι σε θέση προφίλ.

Οι τροχοί των 20 ιντσών, σφυρήλατοι από αλουμίνιο, μειώνουν τους στροβιλισμούς, καθώς κατευθύνουν, μαζί με το σύστημα πέδησης, τον αέρα εκεί που πρέπει.

Υπάρχουν και τα ψυγεία HTR (High-Temperature Radiators), τα οποία είναι τοποθετημένα στους ώμους του αυτοκινήτου. Τα κάπως υψωμένα φτερά και ο σχεδιασμός του κοκ-πιτ, διατηρούν τον αέρα κολλημένο στο όχημα και τον κατευθύνουν στα κανάλια των θυρών. Εν συνεχεία ψύχεται ο κινητήρας ισχύος 1.050 ίππων.

Στο πίσω μέρος της Speedtail εδράζονται τα πτερύγια. Κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, μπορούν να βοηθήσουν το αυτοκίνητο σε πολλούς τομείς. Να μειώσουν δηλαδή την αντίσταση του αέρα, κρατώντας το στον δρόμο και να δώσουν την αρωγή τους, όταν αυτό φρενάρει.

Οι κάθετες λεπίδες από τη μεριά τους, στις άκρες των πίσω φτερών, μειώνουν τους στροβιλισμούς του αέρα στους τροχούς των 21 ιντσών, ενώ τον δικό του ρόλο σε αυτό, παίζει και ο διαχύτης.

Για να εισέλθει στο όχημα ο οδηγός, δεν χρειάζεται να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια. Υπάρχει άφθονος χώρος λόγω της κεντρικής θέσης του καθίσματος, το οποίο είναι επενδυμένο με δέρμα που αφήνει τον χειριστή να γλιστρήσει, κρατώντας τον, πάντως, ασφαλή, παρά τις υψηλές ταχύτητες. Είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα κι αυτό.

Μέσα στην καμπίνα, ένας μεγάλος αριθμός φωτισμών, βελτιώνει την ατμόσφαιρα, ενώ στο ταμπλό, δεν υπάρχει σχεδόν κανένα κουμπί ή διακόπτης. Αυτά που ενεργοποιούν πολλές από τις λειτουργίες και συστήματα του αυτοκινήτου, βρίσκονται πάνω από το κεφάλι του οδηγού και είναι από αλουμίνιο, γυαλισμένα στο χέρι.

Αναφορικά με τις κάμερες, παρέχουν ευρύτερο φάσμα ορατότητας και οι εικόνες τους μεταφέρονται εντός καμπίνας, στις οθόνες που υπάρχουν εμπρός από τον οδηγό.

Η ποιότητα κυριαρχεί στο εσωτερικό, αφού τα υλικά θυμίζουν εκείνα που υπάρχουν στην υψηλή ραπτική, τα κότερα και τα έπιπλα, με τον υποψήφιο αγοραστή να μπορεί να εξατομικεύσει το αυτοκίνητο.

Τιτάνιο – 1K Titanium Deposition Carbon Fibre πιο συγκεκριμένα – έχει χρησιμοποιηθεί εν συνεχεία για τον διαχωριστή ροής αέρα, τον διαχύτη και τα μαρσπιέ, ενώ σε συνεργασία με τον Ελβετό κατασκευστή ρολογιών, Ρίτσαρντ Μάιλ, κατασκευάστηκε το υλικό της τεχνολογίας Thin-Ply Technology Carbon Fibre (TPT), που μπορεί να το εντοπίσει κανείς πάνω από το κεφάλι του οδηγού, στα paddles και στο τιμόνι.

Για να κάνει κάποιος δική του τη McLaren Speedtail, χρειάζεται να δώσει 1.984.000 ευρώ.

Πηγή: McLaren

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ