Η δεύτερη γενιά του μοντέλου με τις κυψέλες καυσίμου, που παρέχει υψηλά επίπεδα αυτονομίας, χώρους και όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Τη δεύτερη γενιά του Nexo παρουσίασε στην Καλιφόρνια η Hyundai. Το SUV με κυψέλες καυσίμου, είναι πιο άνετο, έχει περισσότερη αυτονομία, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης με τα οποία εξοπλίζεται, το κάνουν ακόμα πιο θελκτικό για τον αγοραστή. Κινείται με υδρογόνο και η μπαταρία του έχει εγγύηση εφ’ όρου ζωής.
Remote Smart Parking Assist (RSPA)
Ένα από τα συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει το όχημα. Μπορεί να παρκάρει δίχως τον οδηγό εντός καμπίνας. Επίσης, μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω μπουτόν, εφόσον πατηθεί από τον οδηγό.
Lane Following Assist
Νέα τεχνολογία για την εταιρεία, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο Nexo. Το σύστημα βοηθάει το όχημα να παραμένει με ακρίβεια στο κέντρο της λωρίδας σε ταχύτητες από 0 έως 145 χ.α.ω. τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στους δρόμους της πόλης, βοηθώντας τον οδηγό να έχει μια πιο εύκολη και ξεκούραστη διαδρομή.
Blind-spot View Monitor (BVM) και Surround-view Monitors (SVM)
Το πρώτο σύστημα χρησιμοποιεί κάμερες, με την εικόνα να απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη, όταν ο οδηγός έχει αναμμένο το φλας και αλλάζει λωρίδα κυκλοφορίας. Υποστηρίζεται από το δεύτερο σύστημα, το οποίο εντοπίζει τις περιοχές που δεν είναι ορατές από τους εξωτερικούς καθρέπτες.
Blind-spot Collision-Avoidance Assist και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist
Αμφότερα χρησιμοποιούν σένσορες για να βοηθήσουν τον οδηγό να διαπιστώσει αν κάποιο όχημα βρίσκεται στον δρόμο του. Είτε όταν αλλάζει λωρίδα είτε όταν κάποιο άλλο αφήνει τον χώρο πάρκινγκ. Το πρώτο σύστημα διατηρεί σε ευθεία το τιμόνι όταν το φλας είναι αναμμένο και εντοπίζει οχήματα στα «τυφλά» σημεία.
Μεγάλη αυτονομία, ισχύ και απόδοση
Η έκδοση Blue παρέχει αυτονομία 610 χιλιομέτρων, 185 περισσότερα από τον προκάτοχό του, ενώ η Limited, 570. Οι εκδόσεις Blue υπολογίζονται βάση του MPGe και τιμώνται στα 105 στην πόλη, 93 στον αυτοκινητόδρομο και 98 στον μικτό. Αντιστοίχως, στην έκδοση Limited, οι τιμές είναι 95, 87 και 92.
Επιπροσθέτως, το υδρογονοκίνητο Nexo μπορεί να ανεφοδιαστεί σε μόλις πέντε λεπτά, με τον χώρο αποθήκευσης του στοιχείου να είναι χωρισμένος σε τρεις δεξαμενές στο πίσω μέρος του οχήματος. Έτσι, η καμπίνα είναι μεγάλη, όπως και ο χώρος φόρτωσης και μεγαλύτερος από ό,τι στο Tucson Fuel Cell.
Η ισχύς του κινητήρα ανέρχεται στα 161 άλογα με 395Nm ροπή, με την επιτάχυνση και τη δύναμη να έχουν αυξηθεί, συγκριτικά με το Tucson Fuel Cell.
Οικολογικά υλικά
Το Nexo χρησιμοποιεί διάφορα οικολογικά υλικά στην κατασκευή του, συμπεριλαμβανομένης της βαφής πολυουρεθάνης με βάση τη σόγια, το βιολογικό ύφασμα με βάση το μπαμπού, το βιο-πλαστικό που εξάγεται από ζαχαροκάλαμο και τον βιο-τάπητα που εξάγεται επίσης από ζαχαροκάλαμο. Τα βιολογικά υλικά εφαρμόστηκαν σε 47 διαφορετικά μέρη και μειώθηκαν οι εκπομπές CO2 κατά 12 κιλά κατά τη διάρκεια της παραγωγικής διαδικασίας.
Βελτιστοποιημένη αεροδυναμική
Μια σειρά από αεροδυναμικές ιδέες και βοηθήματα έχουν ενσωματωθεί στο αυτοκίνητο και μεταξύ άλλων είναι ο αεραγωγός στην κολόνα D, οι εισαγωγές στους εμπρός τροχούς, ο αεροδυναμικός σχεδιασμός αυτών, τα πόμολα των θυρών και οι κρυμμένοι υαλοκαθαριστήρες. Όλα αυτά έχουν συνεισφέρει στην τιμή οπισθέλκουσας Cd 0,32.
Κατασκευή, ανάρτηση και χειρισμός
Προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ακαμψία του αμαξώματος, διατηρώντας το χαμηλό του βάρος, το όχημα κατασκευάστηκε από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Έτσι, μειώνονται οι θόρυβοι στην καμπίνα, ενώ η ανάρτηση αποσβένει ομαλότερα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Εμπρός, χρησιμοποιούνται γόνατα McPherson και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το σύστημα διεύθυνσης από τη μεριά του είναι πιο ελαφρύ και ανταποκρινόμενο, ενώ τα ελαστικά Michelin με τις ζάντες αλουμινίου 17 και 19 ιντσών, συνεισφέρουν στον εξαιρετικό χειρισμό και στην άνετη οδήγηση.
Ακραίες θερμοκρασίες
Το αυτοκίνητο αντέχει και μπορεί να εκκινήσει ακόμα και στους -30 βαθμούς Κελσίου. Μέσα σε 30 δευτερόλεπτα, το ειδικό σύστημα ψύξης/θέρμανσης, θερμαίνει τις κυψέλες γρήγορα και το όχημα μπορεί να εκκινήσει. Επίσης, κάνει το αντίστροφο, ακόμα και όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 50 βαθμούς Κελσίου.
Να σημειωθεί πως έχουν γίνει βελτιώσεις στον εξαερισμό, την απόδοση στα μεγάλα υψόμετρα, τους χρόνους ανεφοδιασμού, αλλά και στους τομείς της απόδοσης και οικονομίας.
Ευκολία και ήχος
Μεταξύ άλλων, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ηλιοροφή, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αυτόματη πίσω πόρτα, ασύρματη φόρτιση smartphone, Apple CarPlay, Android Auto, Text-to-Speech μέσω Bluetooth, θερμαινόμενα και εξαεριζόμενα εμπρός καθίσματα, ενώ ο ήχος και η πλοήγηση μπορούν να διαχειριστούν από την οθόνη αφής 12,3 ιντσών, τη στιγμή που η αντίστοιχη στον πίνακα οργάνων, είναι επτά. Στην κεντρική κονσόλα, το χειριστήριο για το κιβώτιο shift-by-wire απελευθερώνει χώρο για μικροαντικείμενα. Στο θέμα του ηχοσυστήματος, διαθέσιμα είναι δύο. Ένα Krell 440 watt, 8κάναλο και ένα άλλο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες του καταναλωτή, που προσφέρει «ζωντανό» ήχο.
Blue Link
Περιλαμβάνει επίσης έναν εντοπιστή σταθμού καυσίμου υδρογόνου, εύρος πραγματικού χρόνου, επίπεδο καυσίμου και μηνιαία έκθεση για την κατάσταση του οχήματος με διαγνωστικά κατά παραγγελία του συστήματος υδρογόνου. Οι υπηρεσίες Blue Link είναι δωρεάν για τρία χρόνια.
Εκδόσεις και αποχρώσεις
Είναι δύο και πρόκειται για τις Blue και Limited. Η δεύτερη έκδοση εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, ηλιοροφή, αυτόματη πίσω πόρτα και remote smart parking assist. Οι αποχρώσεις είναι οι white pearl, cocoon silver, copper metallic και dusk blue, ενώ εσωτερικά διατίθενται οι stone gray και meteor blue.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Hyundai