Πιο δυναμική από τον προκάτοχό της, πιο ευέλικτη στον δρόμο, με περισσότερους χώρους και καθαρότερους κινητήρες.
Η Mercedes λανσάρει τη νέα B-Class, ένα αυτοκίνητο με πολλά νέα στοιχεία στον εξοπλισμό του, που σε συνδυασμό με το σύστημα MBUX της εταιρείας και αυτό αφορά τα πολυμέσα, διευκολύνει τον οδηγό στον δρόμο. Μπορεί να πει απλά «Hey Mercedes» και να διαχειριστεί από εκεί και πέρα, πολλές λειτουργίες. Οι παραγγελίες θα αρχίσουν στις αρχές του Δεκεμβρίου και οι παραδόσεις τον Φεβρουάριο.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός
Οι σχεδιαστές δημιούργησαν τη νέα B-Class να ξεχωρίζει από τα minivan. Το μεταξόνιο είναι μακρύ (2.729mm), οι πρόβολοί του κοντοί, ενώ η οροφή είναι ελαφρώς χαμηλωμένη. Οι τροχοί είναι διαστάσεων από 16 έως 19 ίντσες για πιο δυναμική εμφάνιση. Το σπορ look της νέας B-Class πλαισιώνεται από το προοδευτικό εμπρός τμήμα και τη ρέουσα γραμμή από το καπό στην κολόνα Α και από εκεί στο παρμπρίζ, μαζί με τους μυώδεις ώμους του.
Αναβαθμισμένα είναι τα low profile εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν προβολείς Η7 και φώτα ημέρας LED. Αν παραγγελθεί με προβολείς LED ή ανώτερης τεχνολογίας, η B-Class έρχεται με το δικό της φως ημέρας, τύπου διπλού δαυλού. Υπάρχει και το σύστημα (προαιρετικό) Multibeam LED, που προσδίδει ένα ιδιαίτερα σπορ look. Διαμορφώνει τον φωτισμό αναλόγως με την κατάσταση του δρόμου, ενώ γενικότερα, το αυτοκίνητο δανείζεται πολλά στοιχεία της πολυτελούς κατηγορίας και πιο συγκεκριμένα της A-Class.
Στο πίσω μέρος, το αυτοκίνητο φαίνεται φαρδύ, λόγω των φωτιστικών σωμάτων δύο τμημάτων, με τους ανακλαστήρες να είναι ενσωματωμένοι στον προφυλακτήρα. Αυτός από τη μεριά του, είναι μαύρος στο κάτω του μέρος, έχοντας εμφάνιση διαχύτη και ένα φιλέτο χρωμίου. Το μεγάλο σπόιλερ της οροφής, μαζί με τα γυαλισμένα που υπάρχουν στα πλευρά του πίσω παρμπρίζ, έχουν δημιουργηθεί και τοποθετηθεί, για μέγιστη αεροδυναμική και σπορ χαρακτήρα.
Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι καλύτερος από τον προκάτοχό του (0,24 έναντι 0,25) και η χαμηλή γραμμή οροφής συνεισφέρει ακόμα περισσότερο στην καλύτερη ροή του αέρα (και) λόγω της μικρότερης περιοχής σε επιφάνεια, του εμπρός τμήματος. Οι αεροδυναμιστές εν συνεχεία, μείωσαν περαιτέρω τον θόρυβο του ανέμου και το αποτέλεσμα είναι άνετη οδήγηση και όμορφη συζήτηση μέσα στην καμπίνα.
Η βελτιωμένη γεωμετρία των καθισμάτων και η χαμηλότερη θέση των ζωνών ασφαλείας προσφέρουν καλύτερη αίσθηση του χώρου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με τον οδηγό να κάθεται 90mm πιο ψηλά από ό,τι στην A-Class, κάτι το οποίο του προσφέρει καλύτερη ορατότητα, χάρη επίσης και στην κατάλληλη τοποθέτηση των κολονών της οροφής.
Η B-Class εσωτερικά
Ενώ ο πίνακας οργάνων στην A-Class χωρίζεται σε δύο τμήματα, αυτός της B-Class είναι ενιαίος και διαχωρίζει τον οδηγό από τον συνεπιβάτη. Οι οθόνες είναι είτε δύο των επτά ιντσών είτε μία των επτά και μία των 10,25 και – στην εκδοχή Widescreen – δύο των 10,25. Το head-up display είναι προαιρετικό.
Οι εξαγωγές αέρα είναι πλέον στον κλασικό σχεδιασμό των τουρμπινών και στον εξοπλισμό Style, το πλαίσιό τους είναι χρωματισμένο σε βάθος, δίνονας την εντύπωση μιας τουρμπίνας που βρίσκεται σε λειτουργία. Η κεντρική κονσόλα έρχεται σε μαύρη απόχρωση, παρόμοιο με της E-Class και ο εσωτερικός φωτισμός με 64 χρώματα και 10 χρωματικούς κόσμους, επιτρέπει την εξατομίκευση.
Τα καθίσματα είναι πιο όμορφα, προσφέροντας περισσότερη άνεση και καλύτερη ρύθμιση, με το κεφάλι του οδηγού να έχει περισσότερο χώρο. Επίσης, υπάρχει περισσότερος χώρος στο πλάτος, που φτάνει τα 1.456mm, αύξηση της τάξης των 33mm.
Energizing seat kinetics
Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα με δυνατότητα μασάζ. Με το παραπάνω σύστημα, στηρίζεται ορθοπεδικά η πλάτη των δύο εμπρός επιβαινόντων, ενώ μπορούν να γίνουν επίσης ρυθμίσεις στη θέση, αλλά και στην πλάτη του καθίσματος. Είναι ηλεκτρικά, με δυνατότητα αποθήκευσης των ρυθμίσεων.
Περισσότεροι χώροι και διαμορφώσεις
Το κεντρικό τούνελ δίνει τη δυνατότητα στον μεσαίο πίσω επιβάτη, να προσεγγίσει τη θέση του ευκολότερα. Τα καθίσματα έρχονται σε αναλογία 40:20:40 και αναλόγως με την έκδοση, από τα μέσα του 2019, υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης προς τα εμπρός κατά 14 εκατοστά, αφήνοντας χώρο για τις αποσκευές. Παράλληλα, αλλάζει η κλίση της πλάτης και αυτό έχει όφελος στον χώρο φόρτωσης, με τη χωρητικόητά του να ανέρχεται στα 455-705 λίτρα. Ναι μεν δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά είναι πιο αποδοτικός, λόγω των βελτιώσεων. Με τα καθίσματα αναδιπλούμενα, τα λίτρα αυξάνονται στα 1.540. Όσον αφορά στο σύστημα Easy-Pack είναι προαιρετικό και επιτρέπει στον χρήστη να ανοίξει/κλείσει το πορτ-μπαγκάζ αυτόματα, πατώντας ένα κουμπί ή αλλιώς με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα σε συνδυασμό με το προαιρετικό Hands-Free Access.
Mercedes-Benz User Experience (MBUX)
Η B-Class αποτελεί το δεύτερο μοντέλο μετά την A-Class, που εφοδιάζεται με το σύστημα. Διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη και οθόνη αφής στάνταρ ανάλογα με τον εξοπλισμό, Widescreen κοκ-πιτ, πλοήγηση με τεχνολογία Augmented Reality, συν φωνητικές εντολές με αναγνώριση φωνής, που ενεργοποιείται, λέγοντας «Hey Mercedes». Όλα μπορούν να γίνουν μέσω της οθόνης αφής, του touchpad στην κεντρική κονσόλα (προαιρετικά) και button στο τιμόνι.
Προσφέρει τρισδιάστατα γραφικά και το head-up display είναι κι αυτό διαθέσιμο. Το σύστημα που ανήκει στην υπηρεσία Mercedes me, βοηθά τον οδηγό να εντοπίσει θέση πάρκινγκ και να καταλάβει όταν το όχημα χτυπηθεί ή μετακινηθεί. Παρέχει πάρα πολλές πληροφορίες και με το Mercedes me Car Sharing app, τα μέλη της οικογένειας μπορούν να το μοιράζονται, ενώ με τα συστήματα που ελέγχουν σε πραγματικό χρόνο την κίνηση (On-Street Prediction, Real-Time Information, Off-Street Information), ο οδηγός είναι ενημερωμένος για τα πάντα.
Έξυπνη οδήγηση
Η νέα B-Class δανείζεται μερικά στοιχεία από τα συστήματα ασφαλείας της S-Class. Για πρώτη φορά λοιπόν, μια «Β» μπορεί να οδηγήσει αυτόνομα σε ορισμένες περιπτώσεις. Για να γίνει αυτό, υπάρχει κάμερα και συστήματα ραντάρ για να εντοπίζουν την κίνηση έως και 500 μέτρα μπροστά, ενώ χρησιμοποιεί χάρτες και πλοήγηση. Το Active Distance Assist DISTRONIC, μέρος του πακέτου Driving Assistance, στηρίζει τον οδηγό με τα Active Emergency Stop Assist και Active Lane Change Assist. Στάνταρ είναι το Active Brake Assist από τη μεριά του.
Τα υλικά από τα οποία κατασκευάζεται η B-Class είναι παχιά, υψηλής αντοχής και προσφέρουν την απαραίτητη προστασία στους επιβαίνοντες.
Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με πυροτεχνικούς προεντατήρες που έχουν τη δυνατότητα να περιορίζουν το «σφίξιμο» της ζώνης στο επιτρεπτό όριο. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται το Pre-Safe system, με το οποίο τα εμπρός καθίσματα εξοπλίζονται με ηλεκτρικά αντεστραμμένους προεντατήρες. Στάνταρ είναι οι εμπρός αερόσακοι, γονάτων, παραθύρων και πλευρικοί, ενώ προαιρετικοί οι πίσω.
Νέοι ισχυροί 2λιτροι diesel κινητήρες Euro 6d, νέο 8τάχυτο κιβώτιο δίδισκου συμπλέκτη
Το ντεμπούτο του κάνει ο ΟΜ 654 κινητήρας diesel, που συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Euro 6d-TEMP. Έχει ισχύ 150 και 190 ίππων, με στροφαλοθάλαμο από αλουμίνιο και με κλιμακωτή διαδικασία καύσης. Αποτελεί προσθήκη στον diesel κινητήρα ΟΜ 608, γνωστός από την A-Class, που έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρου, ισχύος 114 ίππων, με 260Nm ροπή. Διαθέσιμοι είναι και δύο 4κύλινδροι κινητήρες της σειράς Μ 282, 1,33 λίτρων, ισχύος 134 και 160 ίππων. Η νέα B-Class έρχεται αποκλειστικά με δίδισκο συμπλέκτη. Νέο, σε αυτόν τον τομέα είναι το 8τάχυτο κιβώτιο DCT, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα μοτέρ, που θα συνεργάζονται με το σύστημα 4Matic. Στάνταρ είναι η 43 λίτρων δεξαμενή καυσίμου, ενώ αυτή των 51, είναι προαιρετική, ανάλογα με το μοτέρ.
Η γκάμα των κινητήριων μονάδων κατά την παρουσίαση της B-Class
B 180 (100 kW/136 hp, 200 Nm): με 7G-DCT δίδισκο συμπλέκτη (μικτή κατανάλωση 5.6-5.4 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 128-124 g/km)
B 200 (120 kW/163 hp, 250 Nm): με 7G-DCT δίδισκο συμπλέκτη (μικτή κατανάλωση 5.6-5.4 l/100 km, μικτές εκπομπέςCO2 129-124 g/km)
B 180 d (85 kW/116 hp, 260 Nm): με 7G-DCT δίδισκο συμπλέκτη (μικτή κατανάλωση 4.4-4.1 l/100 km, μικτές εκπομπέςCO2 115-109 g/km)
B 200 d (110 kW/150 hp, 320 Nm): με 8G-DCT δίδισκο συμπλέκτη (μικτή κατανάλωση 5.4-4.2 l/100 km, μικτές εκπομπέςCO2 119-112 g/km)
B 220 d (140 kW/190 hp, 400 Nm): με 8G-DCT δίδισκο συμπλέκτη (μικτή κατανάλωση 4.5-4.4 l/100 km, μικτές εκπομπέςCO2 119-116 g/km)
OM 654q: Ελαφρύτερος, ισχυρότερος και πιο καθαρός κινητήρας diesel
Κάνει το ντεμπούτο του στην B-Class και μπορεί να είναι μικρότερος σε χωρητικότητα – κάτω από δύο λίτρα – αλλά είναι 16% πιο ελαφρύς και αποδίδει 190 ίππους, 13 περισσότερους από το προηγούμενο μοντέλο. Διαθέτει πιστόνια από ατσάλι, σε μπλοκ από αλουμίνιο. Οι πλευρές των κυλίνδρων από τη μεριά τους, χρησιμοποιούν τεχνολογία Nanoslide για λιγότερες φθορές.
Με την απόσταση των κυλίνδρων μόλις στα 90mm αντί των 94mm, ο νέος κινητήρας είναι πιο συμπαγής από τον προηγούμενο, επιτρέποντας έτσι την εγκατάσταση των εξαρτημάτων μετεπεξεργασίας καυσαερίων απευθείας στον κινητήρα, όπου η θερμοκρασία εξάτμισης είναι υψηλότερη, επιτυγχάνοντας πιο αποτελεσματική μετεπεξεργασία. Χάρη σε αυτό, το μοτέρ OM 654, ήδη συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Stage 2 RDE (Real Driving Emissions), που θα τεθούν σε ισχύ από το 2020 και πληροί τις προϋποθέσεις του Euro 6d.
Ευκίνητη και άνετη ανάρτηση
Αναλόγως με την έκδοση, διατίθεται πιο χαμηλή ανάρτηση, αλλά και ρυθμιζόμενη, με τον οδηγό να την αλλάζει μέσω του Dynamic Select. Το σύστημα χρησιμοποιεί μια ηλεκτρονική βαλβίδα που ελέγχει και αναλύει την κατάσταση, κατανέμοντας τον ρυθμό απόσβεσης ξεχωριστά σε κάθε τροχό. Σε όλες τις εκδόσεις, εμπρός υπάρχουν γόνατα McPherson και σφυρήλατα ψαλίδια από αλουμίνιο. Πίσω, η ανάρτηση είναι τεσσάρων συνδέσμων, κατασκευασμένοι από αλουμίνιο. Τα τρία ψαλίδια εκεί και ο ημιάκαμπτος άξονας, συνδέονται στο υποπλαίσιο, το οποίο είναι απομονωμένο από το σασί με ελαστικά δαχτυλίδια, που μειώνουν τη μετάδοση των δονήσεων και του θορύβου στο σώμα. Απλά αμορτισέρ και ξεχωριστά ελατήρια χρησιμοποιούνται τόσο για τον σύνδεσμο τεσσάρων σημείων όσο και για τον ημιάκαμπτο άξονα.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Mercedes