Επιμελημένο από τη Ford Performance, το αυτοκίνητο υπόσχεται υψηλά επίπεδα ικανότητας στις εκτός δρόμους διαδρομές.
Έχοντας παρουσιαστεί στο Gamescom, στην Κολονία της Γερμανίας, το Ford Ranger Raptor, το οποίο θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη στα μέσα του 2019, υπόσχεται δυναμικές επιδόσεις και ικανότητες, χάρη στον 2λιτρο Bi-turbo EcoBlue κινητήρα, ισχύος 213 ίππων με ροπή 500 Nm, αλλά και στο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το Ranger είναι κατασκευασμένο από υπερενισχυμένο χάλυβα προκειμένου να αντέχει τις κακουχίες εκτός δρόμου, ενώ η ανάρτησή του το βοηθάει να αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες σε τέτοια τερέν.
Τα αμορτισέρ της FOX προσφέρουν μεγαλύτερη διαδρομή όταν αποχωρίζεται τον δρόμο και μικρότερη, όταν επιστρέφει σε αυτόν. Οι αναρτήσεις διαθέτουν έμβολα 46mm, υποστηριζόμενα από αλουμινένια ψαλίδια εμπρός και νέα ελατήρια πίσω με συνδέσμους Watt. Έτσι, οι άξονες ναι μεν κινούνται πάνω και κάτω, αλλά με μικρές πλευρικές αποκλίσεις, δε. Στο σύστημα πέδησης, εμπρός υπάρχουν διπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 332mm/32mm, ενώ πίσω οι διαστάσεις είναι 332mm/24mm.
Τα ελαστικά 285/70 R17 αναπτύχθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor. Η διάμετρος είναι 838mm και το πλάτος 285mm. Διαθέτουν ενισχυμένα πλευρικά μέρη για επιθετική off-road οδήγηση με μεγάλη πρόσφυση σε εδάφη με νερό, λάσπη, άμμο και χιόνι. Επιπρόσθετα, νέες πλάκες ολίσθησης, πάχους 2,3mm από υπερενισχυμένο ατσάλι, προστατεύουν τα μηχανικά μέρη.
Εμπρός, η γρίλια είναι εμπνευσμένη από το Ford F-150 Raptor, κυριαρχώντας στο εν λόγω τμήμα, στο οποίο υπάρχουν επίσης οι προβολείς xenon και από κάτω όλων αυτών, ο προφυλακτήρας. Αυτό το εξάρτημα, μάλιστα, περιλαμβάνει προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED και ειδικές περσίδες για να βελτιώνεται η ροή του αέρα στο αμάξωμα.
Τα μπροστινά φτερά έχουν σχεδιαστεί έτσι, ώστε το αυτοκίνητο να μένει ανεπηρέαστο από τα διάφορα υλικά που εκτοξεύονται από τη σκληρή χρήση εκτός δρόμου και επιτρέπουν στις αναρτήσεις και τα υπερεγέθη ελαστικά να έχουν μεγαλύτερη διαδρομή εντός αυτών. Τα κατώφλια από τη μεριά τους, εμποδίζουν τα χαλίκια να χτυπήσουν το οπίσθιο μέρος και δεν «προσβάλλονται» από την άμμο, τη λάσπη και το χιόνι.
Η Ford Performance έχει επιμεληθεί και το εσωτερικό του οχήματος, τοποθετώντας εκεί υψηλής ποιότητας υλικά και όμορφα χρώματα, ενώ ακόμα και τα καθίσματα με στήριξη για τις υψηλές ταχύτητες εκτός δρόμου, βελτιώνουν την άνεση του οδηγού, όταν αυτός θέλει να κινηθεί επιθετικά.
Οι μπλε ραφές και οι λεπτομέρειες δέρματος τραβούν το βλέμμα στην καμπίνα και τα ελαφριά, αγωνιστικού τύπου paddles από μαγνήσιο, βρίσκονται πίσω από το δερμάτινο τιμόνι, που από τη μεριά του, έχει έναν δείκτη που βοηθά τον οδηγό να καταλάβει τη θέση των τροχών. Το λογότυπο Raptor δεν λείπει.
Κατασκευασμένο για όλα τα εδάφη
Παρακάτω ακολουθούν όλες οι επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός για να κινηθεί όπως θέλει αυτός, ανάλογα με το τερέν.
Normal-Δίνει έμφαση στην άνεση, την οικονομία καυσίμου και την οδήγηση
Sport-Περισσότερο ανταποκρινόμενη για πιο γρήγορο ρυθμό στον δρόμο
Grass/Gravel/Snow-Βελτιώνει την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη σε επιφάνειες που γλιστρούν
Mud/Sand-Ρυθμίζει με τέτοιον τρόπο το αυτοκίνητο, που βελτιώνεται η πρόσφυση, ακόμα και αν ο τροχός είναι βαθιά στο έδαφος
Rock-Επιλέγεται σε μικρές ταχύτητες, όπου ο «απαλός» τρόπος οδήγησης, ενδείκνυται
Baja-Το αυτοκίνητο μπορεί να αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες εκτός δρόμου, όπως κάνουν και οι οδηγοί του Baja Desert Rally
Κινητήρας αντοχής
Τα δύο turbo δοκιμάστηκαν στα «κόκκινα» για 200 ώρες συνεχόμενα. Τόσο αυτό της υψηλής όσο και εκείνο της χαμηλής πίεσης. Στις χαμηλές στροφές βοηθούν το όχημα να είναι άμεσα ανταποκρινόμενο, διαθέτοντας υψηλή ροπή, ενώ φτάνουν στο «peak» τους στις υψηλές.
Το 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, είναι αυτό που υπάρχει και στο F-150 Raptor. Είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής, κράμα αλουμινίου και από σύνθετα υλικά για τη βελτιστοποίηση της ανθεκτικότητας και τη μείωση του βάρους. Η καλή αναλογία, συνεπάγεται σε καλύτερη επιτάχυνση, απόκριση και οικονομία, ενώ η λειτουργία Live in Drive, διαθέτει τα paddles εύκαιρα στον οδηγό, σε κάθε περίπτωση.
Αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης, αποτελούν μέρος του ανανεωμένου Ford Stability Control και περιλαμβάνει τα Roll Mitigation Function και Electronic Stability Control, Trailer Sway Control, Hill Start Assist, Hill Descent Control και Load Adaptive Control.
Διασυνδεδεμένο
Το σύστημα SYNC3 είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto και διαθέτει το SYNC AppLink για φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών smartphone. Η οθόνη αφής είναι οκτώ ιντσών και μπορεί να χειριστεί και με «καρφίτσα». Διαθέτει δορυφορική πλοήγηση, όταν το όχημα βρίσκεται σε απομακρυσμένες και απομονωμένες περιοχές, ενώ υπάρχει και ένα «στίγμα» που αφήνει, όταν βρίσκεται σε αυτές. Τέλος, το FordPass Connect, η ενσωματωμένη τεχνολογία μόντεμ, παρέχει συνδεσιμότητα εν κινήσει.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Ford