Η εταιρεία παρουσιάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητό της, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των crossover SUV.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό και συνεπώς το πρώτο όχημα με το λογότυπο EQ παρουσιάζει η Mercedes. Πρόκειται για τη Mercedes Benz EQC, που προσφέρει τις ανέσεις ενός αυτοκινήτου της κλάσης του (crossover SUV) και την ποιότητα που διατηρεί στα οχήματά της η εταιρεία, που περνάει σε μιαν άλλη εποχή, καθώς το όχημα δεν εκπέμπει ρύπους.
Ως το πρώτο αυτοκίνητο με το λογότυπο EQ, διαθέτει πολλές λεπτομέρειες σχεδίασης και αποχρώσεις που ταιριάζουν στη φιλοσοφία της φίρμας. Τόσο εντός όσο και εκτός, η EQC ενσωματώνει το στιλ σχεδιασμού «Progressive Luxury» της Mercedes και αυτό προκύπτει από τη μίξη ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων, καθώς και από την ομαλή συγχώνευση του διαισθητικού και φυσικού σχεδιασμού.
Οι αναλογίες του οχήματος, το κατατάσσουν στην κατηγορία των crossover SUV. Η εκτεταμένη οροφή τύπου coupe και η διάταξη του παραθύρου, το τοποθετούν οπτικά ανάμεσα σε ένα SUV και SUV coupe.
Στο εμπρός τμήμα, ξεχωρίζει μια μεγάλη επιφάνεια μαύρου πλαισίου, που περικλείει τους προβολείς και τη μάσκα. Αυτό το πλαίσιο, οριοθετείται από μια οπτική ίνα ως σύνδεσμος μεταξύ των φώτων ημέρας, ενώ τη νύχτα, εμφανίζεται μια οριζόντια λωρίδα. Τα εσωτερικά περιβλήματα των προβολέων Multibeam LED είναι κι αυτά μαύρα και οι αντιθετικές αποχρώσεις των μπλε λωρίδων σε μαύρο φόντο, δηλώνουν τη συμμετοχή του μοντέλου στη νέα οικογένεια EQ.
Η καμπίνα θυμίζει σε πολλά ένα υψηλής ποιότητας εσωτερικό, καθώς έχει υιοθετηθεί το electro-look. Ένα παράδειγμα είναι οι άκρες του πίνακα οργάνων, που θυμίζουν τις πλευρές ψύξης ενός ενισχυτή. Το ταμπλό σε γενικές γραμμές, περιλαμβάνει τα βασικά χαρακτηριστικά της Mercedes και εκεί φιλοξενούνται οι επίπεδοι αεραγωγοί σε σχήμα κλειδιού, απόχρωσης ροζέ-χρυσού.
Οι δυναμικές επιδόσεις συναντούν την απόδοση
Το σύστημα κίνησης της EQC συνδυάζει από ένα ηλεκτρικό κινητήρα σε κάθε άξονα. Ως εκ τούτου, αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν τη νέα Mercedes, τετρακίνητη. Για να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας και να αυξηθεί ο δυναμισμός, οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν ρυθμιστεί διαφορετικά: ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι βελτιστοποιημένος για την καλύτερη δυνατή απόδοση στο τμήμα χαμηλής έως μεσαίας φόρτισης, ενώ ο οπίσθιος καθορίζει τον δυναμισμό. Μαζί, παράγουν 300 kW (408 ίππους) και μέγιστη ροπή 765 Nm. Τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 5,1δλ, η τελική ανέρχεται στα 180, ενώ η θεωρητική αυτονομία του οχήματος είναι παραπάνω από 450 χιλιόμετρα.
Το αυτοκίνητο είναι επίσης πολύ ήσυχο. Καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας απομόνωσαν με silent-blocks τους ηλεκτροκινητήρες. Εκεί όπου τα μοτέρ συνδέονται με το υποπλαίσιο και εκεί όπου το υποπλαίσιο συνδέεται με το σώμα. Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα μόνωσης που πάρθηκαν, η EQC απομονώνει τους εξωτερικούς θορύβους.
Η μπαταρία ιόντων-λιθίου έχει χωρητικότητα 80 kWh και παρέχει ενέργεια στο όχημα. Η κατανάλωση εξαρτάται φυσικά από το οδηγικό στιλ του χειριστή. Η EQC υποστηρίζει τον οδηγό με πέντε προγράμματα (Comfort, Eco, Max Range, Sport και ατομικά ρυθμιζόμενο) και στους πιο οικονομικούς τρόπους οδήγησης, το απτικό πεντάλ του γκαζιού, που παρακινεί τον οδηγό να εξοικονομεί ενέργεια, παίζει σημαντικό ρόλο. Ο οδηγός, μπορεί επίσης να επηρεάσει το επίπεδο ανάκτησης, χρησιμοποιώντας τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Όσον αφορά στο σύστημα ECO Assist, βοηθά κι αυτό τον οδηγό σε διάφορες περιπτώσεις να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.
Γρήγορη φόρτιση
Η EQC είναι εφοδιασμένη με έναν υγρόψυκτο ενσωματωμένο φορτιστή, χωρητικότητας 7,4 kW, που τον καθιστά κατάλληλο για φόρτιση AC στο σπίτι ή στους δημόσιους σταθμούς. Η φόρτιση, όμως, σε ένα Mercedes Benz Wallbox είναι μια ταχύτερη διαδικασία, έως και τρεις φορές γρηγορότερη. Είναι ακόμα πιο γρήγορη με φόρτιση DC που είναι στάνταρ στο όχημα και ανάλογα με την κατάσταση, μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ έως 110 kW σε κατάλληλο σταθμό. Σε περίπου 40 λεπτά, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 10%-80%.
Σύστημα πολυμέσων MBUX με συγκεκριμένες λειτουργίες EQC
Διαθέτει πολλές λειτουργίες, όπως η αυτονομία, η κατάσταση φόρτισης και η ροή ενέργειας. Η βελτιστοποιημένη πλοήγηση EQ, οι τρόποι οδήγησης και ο χρόνος αναχώρησης μπορούν επίσης να ελεγχθούν και να ρυθμιστούν μέσω του MBUX.
Η οθόνη MBUX διαθέτει ένα ειδικό πλακίδιο EQ όπου ομαδοποιούνται πολλές λειτουργίες EQ. Εναλλακτικά, ο χρήστης μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στο μενού EQ του συστήματος MBUX απευθείας, χρησιμοποιώντας ένα πλήκτρο στον κάτω αριστερό πίνακα ελέγχου. Χάρη στην αναγνώριση της γλώσσας, ο συγκεκριμένος φωνητικός έλεγχος EQ βοηθά τον οδηγό να χειριστεί την EQC.
Ήρεμο ταξίδι από την αρχή έως το τέλος
Με την εφαρμογή Mercedes Me, ο οδηγός στηρίζεται με τις λειτουργίες ηλεκτροκίνησης του σήμερα και του αύριο. Μια από αυτές είναι ο έλεγχος κλιματισμού πριν καν εισέλθει στην καμπίνα. Μέσω του Mercedes Me ή του MBUX, η θερμοκρασία στο εσωτερικό ρυθμίζεται κατάλληλα και αυτό επιτρέπει στον οδηγό να είναι πιο άνετος.
Από εκεί και πέρα, η βελτιστοποιημένη πλοήγηση EQ λαμβάνει πάντα υπόψη τη γρηγορότερη διαδρομή σε συνδυασμό με τον συντομότερο χρόνο φόρτισης και ο προγραμματισμός μπορεί να γίνει τόσο εντός όσο και εκτός του οχήματος. Χάρη σε αυτή τη λειτουργία, οι πελάτες μπορούν να εντοπίσουν εύκολα σταθμούς φόρτισης, ακόμα και πέρα από τα εθνικά σύνορα.
Ενεργητική και παθητική ασφάλεια
Η Mercedes EQC εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Με το πακέτο Driving Assistance για παράδειγμα, όταν εντοπίζεται «ουρά» αυτοκινήτων, το Active Distance Assist DISTRONIC μειώνει την ταχύτητα στα 100 χ.α.ω., ενώ το σύστημα lane guidance βοηθά το αυτοκίνητο και τον οδηγό, να αφήσει ελεύθερο χώρο σε ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα και περιπολικά.
Μεγάλη σημασία στην ασφάλεια, έχει δοθεί και στα ηλεκτρικά μοτέρ και δη στον εμπρός άξονα, εκεί όπου οι βάσεις είναι ενισχυμένες. Και η μπαταρία προστατεύεται εξίσου, καθώς είναι τοποθετημένη κάτω από το όχημα. Καλύπτεται με ένα πλαίσιο που απορροφά την ενέργεια που προκαλείται ακόμα και από πλευρική σύγκρουση, ενώ υπάρχουν υλικά που την εμποδίζουν να τρυπηθεί από ξένα αντικείμενα.
Τέλος, αναφορικά με το σύστημα υψηλής τάσης, η Mercedes έχει φροντίσει ώστε να σβήνει αυτόματα σε περίπτωση σύγκρουσης και αναλόγως με τη σοβαρότητα αυτής. Υπάρχουν, μάλιστα και σημεία τα οποία μπορούν να προσεγγίσουν οι ομάδες των σωστικών συνεργείων, απενεργοποιώντας το.
Εξονυχιστικά τεστ
Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στα μέσα του 2019 και έως τότε, συνολικά 200 πρωτότυπα και προ-παραγωγής αυτοκίνητα θα περάσουν από ελέγχους σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Ασία και Αφρική. Τα τεστ θα είναι περίπου 500 – μεμονωμένα – και σε αυτά θα δοκιμαστούν τα μοτέρ, οι κυψέλες καυσίμου, διάφορα εξαρτήματα, ο θόρυβος, οι δονήσεις και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις συγκρούσεις μεταξύ άλλων. Πολλές δοκιμές θα γίνουν ψηφιακά και αυτές κατέχουν το 35% του προγράμματος. Το υπόλοιπο 65% θα διενεργηθεί σε πραγματικές συνθήκες.
Πηγή: Mercedes