Η McLaren 600LT έκανε το ντεμπούτο της στο Goodwood Festival. Αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο στη «Longtail» (LT) ιστορία της φίρμας και σημείο αναφοράς στον κόσμο των αυτοκινήτων παραγωγής υψηλών επιδόσεων. Ο κινητήρας είναι 3,8 λίτρων, με δύο turbo, V8. Το σύστημα εξάτμισης είναι πιο κοντό και ακραίο συγκριτικά με τη Senna και βοηθάει στην καλύτερη […]
Η McLaren 600LT έκανε το ντεμπούτο της στο Goodwood Festival. Αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο στη «Longtail» (LT) ιστορία της φίρμας και σημείο αναφοράς στον κόσμο των αυτοκινήτων παραγωγής υψηλών επιδόσεων.
Ο κινητήρας είναι 3,8 λίτρων, με δύο turbo, V8. Το σύστημα εξάτμισης είναι πιο κοντό και ακραίο συγκριτικά με τη Senna και βοηθάει στην καλύτερη «εκπνοή» του μοτέρ, το οποίο αποδίδει 600 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Η ροπή είναι 620Nm στις 5.500-6.500 σ.α.λ. και τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 2,9δλ., τα 200 σε 8,2δλ., ενώ η τελική του φτάνει έως τα 328 χ.α.ω.
Ο εκτεταμένος διαχωριστής ροής αέρα, ο μακρύτερος διαχύτης και η βελτιωμένη πίσω πτέρυγα παίζουν τον δικό τους ρόλο στην «πορεία» του αέρα, που σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό σχεδιασμό του οχήματος, παράγονται 100 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χ.α.ω. Έτσι, παρέχεται περισσότερη πρόσφυση, υπάρχει μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και βέλτιση συμπεριφορά στην πίστα.
Το σασί από ανθρακόνημα είναι 25% πιο άκαμπτο από το αντίστοιχο αλουμινίου και το συνολικό βάρος των 1.247 κιλών του οχήματος, έχει αναλογία 481 ίππων ανά τόνο. Μάλιστα, με την τοποθέτηση των αγωνιστικών καθισμάτων από ανθρακόνημα στον προαιρετικό εξοπλισμό, το αυτοκίνητο γλιτώνει 100 κιλά σε σχέση με την 570S Coupe.
Τα πακέτα της McLaren Special Operations είναι δύο. Τα MSO Clubsport και MSO Clubsport Pro. Μειώνουν κι άλλο το βάρος, αφού υπάρχει εκτεταμένη χρήση του ανθρακονήματος σε διάφορα σημεία και εξαρτήματα του αυτοκινήτου, ενώ, προκειμένου να χειρίζεται με ευκολία και ακρίβεια, βελτιστοποιημένο είναι και το σύστημα της ανάρτησης. Συγκριτικά με τη McLaren 720S, τα σφυρήλατα διπλά ψαλίδια από αλουμίνιο, όχι μόνο βελτιώνουν τη συμπεριφορά του οχήματος, αλλά μειώνουν και το βάρος κατά 10,2 κιλά. Είναι πιο χαμηλό κατά 8mm και ο μπροστινός άξονας πιο μακρύς κατά 10mm. Τα ανεξάρτητα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και οι – μπροστινή/πίσω – αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν επανασχεδιαστεί για να ταιριάξουν με τη γεωμετρία της ανάρτησης, κάνοντας ακόμα πιο αποδοτική σε αυτόν τον τομέα, την 600LT.
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από ελαφριές δαγκάνες αλουμινίου και πιο σκληρά κεραμικά φρένα. Το βάρος μειώνεται άλλα τέσσερα κιλά ως αποτέλεσμα. Αλλά έχοντας τέτοιες επιδόσεις, χρειάζεται και booster για να σταματήσει. Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται μόνο 117 μέτρα για να φρενάρει από τα 200 χ.α.ω., ένα δλ. περισσότερο από τη McLaren P1.
Κερδισμένο έχει βγει το αυτοκίνητο και από τους τροχούς. Είναι ελαφριοί, από αλουμίνιο, με εκείνους των 10 ακτίνων να είναι στάνταρ και αυτούς των πέντε, προαιρετικοί.
Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο «φοράει» ελαστικά Bespoke P Zero Trofeo R της Pirelli. Παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο Sports Series της McLaren και έχουν σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο για να παρέχουν μέγιστη πρόσφυση, δίχως να ανησυχεί ο οδηγός για το τι μπορεί να κάνει το πίσω μέρος. Η κατασκευή των πλευρών είναι πιο μαλακή από το συνηθισμένο, ώστε να διατηρείται η επαφή με την άσφαλτο, ενώ η γενικότερη κατασκευή είναι πιο συμπαγής για να βελτιώνεται η επιτάχυνση στις στροφές και να είναι πιο ανταποκρινόμενο το αυτοκίνητο σε αυτά τα τμήματα.
Εσωτερικά, κι εκεί παρατηρείται μείωση του βάρους. Αφενός υπάρχει η χρήση Alcantara και αφετέρου η απουσία μοκετών, ντουλαπιού και χώρων αποθήκευσης στις θύρες, που έχουν αντικατασταθεί από ελαφρό διχτάκι. Η μείωση του βάρους ανέρχεται στα 5,7 κιλά. Προαιρετικά εν συνεχεία, είναι ο κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης και το ηχοσύστημα. Σημειωτέον πως τα σπορ καθίσματα γλιτώνουν άλλα 21 κιλά.
Η παραγωγή του θα αρχίσει τον Οκτώβριο του 2018 και θα είναι περιορισμένη.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: McLaren