Η Jeep παρουσιάζει το νέο Wrangler, ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση στις εκτός δρόμου διαδρομές, προσφέροντας παράλληλα άνεση και οδηγικά χαρακτηριστικά που δεν θα αφήσουν ασυγκίνητο τον οδηγό. Έχει ανανεωθεί πλήρως και προκειμένου να μην αντιμετωπίζει καμία δυσκολία σε απαιτητικά τερέν, έχει εφοδιαστεί με τα συστήματα Command-Trac (στις εκδόσεις Sport, Sahara) και Rock-Trac (στην έκδοση […]
Η Jeep παρουσιάζει το νέο Wrangler, ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση στις εκτός δρόμου διαδρομές, προσφέροντας παράλληλα άνεση και οδηγικά χαρακτηριστικά που δεν θα αφήσουν ασυγκίνητο τον οδηγό. Έχει ανανεωθεί πλήρως και προκειμένου να μην αντιμετωπίζει καμία δυσκολία σε απαιτητικά τερέν, έχει εφοδιαστεί με τα συστήματα Command-Trac (στις εκδόσεις Sport, Sahara) και Rock-Trac (στην έκδοση Rubicon). Αμφότερες οι τεχνολογίες διαθέτουν το Selec-Trac, που παρακολουθεί τη ροπή στους τέσσερις τροχούς.
Στο πρώτο, η σχέση μετάδοσης είναι 2.72:1 με άξονες επόμενης γενιάς της Dana και αναλογία 3,45 του πίσω άξονα για το μοτέρ βενζίνης και 3,73 για τον diesel.
Το σύστημα διαθέτει τέσσερις επιλογές και είναι οι: 2Η, 4Η, 4H Part-Time και 4L και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω αυτών, κίνηση στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς. Μάλιστα, η αλλαγή 2WD σε 4WD, μπορεί να γίνει σε ταχύτητες έως τα 72 χ.α.ω.
Σε κανονικές συνθήκες, το Command-Trac μεταφέρει το 100% της ροπής στον πίσω άξονα. Αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει το προφίλ 4Η, τότε το αυτοκίνητο δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα σε καμία επιφάνεια και αναλόγως με την περίσταση, θα υπάρχει εμπλοκή/απεμπλοκή της 4κίνησης. Στην επιλογή 4H Part Time, η 4κίνηση διανέμεται καταλλήλως στον εμπρός και τον πίσω άξονα, ενώ η 4L, χρησιμοποιείται όταν το τερέν είναι πάρα πολύ απαιτητικό, με το σύστημα να κατανέμει τη ροπή του κινητήρα, με τη σχέση μετάδοσης να ανέρχεται στο 2.72:1. Σε αυτά, προστίθεται και το Trac-Lok, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που παρέχει έξτρα ροπή και πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, όπως είναι το χιόνι, ο πάγος, το χαλίκι ή η άμμος.
Η έκδοση Rubicon εν συνεχεία, παρέχει ακόμα περισσότερες εκτός δρόμους δυνατότητες για το αυτοκίνητο. Με το σύστημα Rock-Trac και με σχέση μετάδοσης 4.0:1, σε συνδυασμό με τους άξονες Dana44 και το διαφορικό Tru-Lok, βοηθά πραγματικά το αυτοκίνητο να ξεπεράσει όλες τις δύσκολες καταστάσεις. Τα μοντέλα αυτής της έκδοσης, εφοδιάζονται επίσης με έναν πρόσθετο σύνδεσμο στη συνολική διαδρομή της ανάρτησης με τη βοήθεια ηλεκτρονικής αποσύμπλεξης. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να αποσυνδέει την μπροστινή αντιστρεπτική ράβδο, προσφέροντας μεγαλύτερη διαδρομή και κλίση στους τροχούς, όταν το έδαφος είναι εξαιρετικά ανώμαλο.
Κάθε νέο Wrangler έχει το λογότυπο «Trail Rated» που πέραν των παραπάνω, διαθέτει πλάκες ολίσθησης, οπίσθια αγκίστρια έλξης, ενώ οι γωνίες εισόδου/ράμπας/διαφυγής είναι 36,4/25,8/30,8 αντίστοιχα και η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 25 εκατοστά. Το αυτοκίνητο μπορεί να διαβεί τάφρους/χαντάκια με νερό έως 76 εκατοστά, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης για τα 2πορτα μοντέλα είναι έως 1,5 τόνο και για τα 4πορτα έως 2,5.
Εξωτερικός σχεδιασμός
Είναι τολμηρός, με μεγαλύτερα παράθυρα για το αυτοκίνητο, που παρέχουν βέλτιστη ορατότητα. Η γρίλια με τις επτά οπές είναι πιο μοντέρνα. Οι οπές που βρίσκονται στις άκρες, σχεδόν επαφίενται στους προβολείς, παραπέμποντας στο μοντέλο CJ, ενώ η κορυφή της μάσκας, τραπεζοειδούς σχήματος, έχει γίνει πιο αεροδυναμική.
Στις εκδόσεις Sahara και Rubicon, οι προβολείς και τα φώτα ομίχλης LED διαθέτουν καθαρό λευκό φωτισμό. Τα φώτα ημέρας είναι εμπρός από τα τραπεζοειδή τόξα των τροχών, ενώ πίσω, τα σώματα διαθέτουν φωτισμό LED. Αναφορικά με το παρμπρίζ, έχει βελτιωθεί η κλίση του για καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή, ενώ το σχέδιο τεσσάρων «μπουλονιών», επιτρέπει να διπλώνει εύκολα και γρήγορα. Η νέα μπάρα στις κολόνες Α, τις συνδέει και παραμένει στη θέση της όταν το παρμπρίζ έχει διπλωθεί. Ανησυχία για τον εσωτερικό καθρέπτη δεν υπάρχει, αφού κι αυτός παραμένει στη θέση του.
Οι νέες ελαφριές πόρτες, κατασκευασμένες από αλουμίνιο υψηλής αντοχής, είναι στο ίδιο μέγεθος με το ειδικό εργαλείο Torx για να αφαιρούνται εύκολα, ενώ όλα τα μοντέλα εφοδιάζονται με τον σπορ κλωβό, που είναι συγκολλημένος και διαθέτει ενσωματωμένες λαβές.
Το μοντέλο έχει εφοδιαστεί επίσης με το εύχρηστο Sky One-Touch για την ανάσυρση της οροφής με το πάτημα ενός κουμπιού. Συνδυάζεται με δύο άλλες διαμορφώσεις. Τη
Zipperless Premium Sunrider, που αφορά τη μαλακή εκδοχή της και τη Freedom Top, που αφορά τη σκληρή. Στην πρώτη περίπτωση, ο σχεδιασμός είναι τέτοιος που μειώνει τον θόρυβο του αέρα, ενώ στη δεύτερη, η αφαίρεσή της είναι εύκολη και ανάλογα με την έκδοση του εξοπλισμού, προσφέρεται είτε στο χρώμα του αμαξώματος είτε σε μαύρο.
Όσον αφορά στον μηχανισμό που κρατάει τη ρεζέρβα στη θέση της, βρίσκεται χαμηλότερα κατά περίπου 300mm, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα στον οδηγό.
Στην έκδοση Sahara, διατίθεται το πακέτο Overland. Οι τροχοί είναι 18 ιντσών, η μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος και το κάλυμμα του εφεδρικού τροχού στην απόχρωση του οχήματος. Δεν λείπει το λογότυπο Overland, όπως επίσης το ειδικά διαμορφωμένο εσωτερικό και τα φώτα LED.
Οι τροχοί διαφόρων σχεδίων και υλικών, είναι 17 ιντσών, με τις αποχρώσεις τις οποίες διατίθεται το νέο Wrangler, να είναι 10 (Μαύρο, Firecracker κόκκινο, Billet ασημί μεταλλικό, Bright Λευκό, Granite Crystal Metallic, Hellayella, Ocean μπλε, Punk’n μεταλλικό, Mojito και Sting γκρι).
Άνετο και λειτουργικό το εσωτερικό
Φιλονενεί όμορφα τον οριζόντιο σχεδιασμό του ταμπλό και ο πίνακας οργάνων διαθέτει μαλακή οθόνη με αντιθετικές ραφές στα μοντέλα της έκδοσης Sahara. Ο κλιματισμός, η ένταση της φωνής, η λειτουργία Start Stop Engine (ESS), η φόρτιση των συσκευών και οι θύρες συνδεσιμότητας είναι σχεδιασμένα όλα για εύκολη αναγνώριση και πρόσβαση. Όσον αφορά στις εσωτερικές και εξωτερικές «οπές» HVAC, περιβάλλονται από χρώμιο λευκόχρυσου για μια πιο όμορφη εμφάνιση.
Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον επιλογέα αλλαγής σχέσεων, την αλλαγή συστήματος κίνησης και το χειρόφρενο. Για πρώτη φορά υπάρχει σε ένα Wrangler το αδιάβροχο μπουτόν εκκίνησης, ενώ τα καθίσματα (από ύφασμα ή δέρμα) έχουν αντιθετική ραφή, προσφέροντας παράλληλα ρυθμιζόμενα προσκέφαλα και καλή οσφυϊκή στήριξη. Οι διαθέσιμες επιλογές περιλαμβάνοταν εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα και θερμαινόμενο τιμόνι.
Ο πίνακας οργάνων είναι 3,5 ή 7 ιντσών. Στη δεύτερη περίπτωση είναι στάνταρ στις εκδόσεις Sahara και Rubicon. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει οθόνη αφής 7 ή 8,4 ιντσών, με το σύστημα Uconnect τέταρτης γενιάς να προσφέρει αποδοτικότητα. Εκτός Ευρώπης, το νέο Wrangler εξοπλίζεται με οθόνη 5 ιντσών.
Οι θύρες USB είναι συνολικά τέσσερις (δύο εμπρός και δύο πίσω), ενώ υπάρχει και μια έξοδος εναλλασσόμενου ρεύματος 230V. Οι χώροι αποθήκευσης είναι πολλοί και υπάρχουν αρκετές έξυπνες ιδέες και λύσεις για διάφορα μικροαντικείμενα. Ο χώρος μπορεί να πλυθεί, ενώ υπάρχει και το κάλυμμα από καουτσούκ, ώστε να μην υπάρχει ανησυχία για την οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας.
Κινητήρες
Ο ένας είναι ο 2,2 λίτρων MultiJet II turbo diesel. Αποδίδει 200 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. με ροπή 450Nm στις 2.000. Ο δεύτερος είναι 2λιτρος, turbo, ισχύος 272 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και 400Nm ροπής με το σύστημα Stop-Start. Τα οχήματα με αυτόν τον κινητήρα θα είναι διαθέσιμα σε μερικούς μήνες στην Ευρώπη. Τέλος, ο τρίτος κινητήρας είναι ο 3,6 λίτρων V6, αλλά διατίθεται μόνο στη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Όλα τα μοτέρ συνεργάζονται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Πληθώρα συστημάτων ασφαλείας
Blind-Spot Monitoring, Rear Cross Path, Park assist, ESC με ERM και τέσσερις αερόσακοι στάνταρ, είναι μερικά από τα συστήματα που παρέχουν ασφάλεια στους επιβαίνοντες.
Πηγή: Jeep