Με τα συστήματα ενημερωδιασκέδασης και υποβοήθησης του οδηγού να «κατευθύνουν» το αυτοκίνητο στον ψηφιακό κόσμο, η δεύτερη γενιά του νέου Audi A1 Sportback, είναι πιο δυναμική, πιο σπορτίφ, με περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, αλλά και πιο άνετη. Εξωτερικός σχεδιασμός Το A1 Sportback μεγάλωσε σημαντικά σε μήκος, με τα επιπρόσθετα 56mm να το φτάνουν στα 4,03 μέτρα. […]
Με τα συστήματα ενημερωδιασκέδασης και υποβοήθησης του οδηγού να «κατευθύνουν» το αυτοκίνητο στον ψηφιακό κόσμο, η δεύτερη γενιά του νέου Audi A1 Sportback, είναι πιο δυναμική, πιο σπορτίφ, με περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, αλλά και πιο άνετη.
Εξωτερικός σχεδιασμός
Το A1 Sportback μεγάλωσε σημαντικά σε μήκος, με τα επιπρόσθετα 56mm να το φτάνουν στα 4,03 μέτρα. Παράλληλα, το πλάτος έμεινε στα ίδια επίπεδα των 1,74μ., ενώ το ύψος ανέρχεται στα 1,41μ.. Με το πλάτος και τους μικρούς προβόλους, το Α1 φαίνεται πιο σπορ και η πλατιά – σε χαμηλή θέση – γρίλια μαζί με τους αεραγωγούς, κυριαρχούν στο «μέτωπό» του. Κάτω από την άκρη του καπό, υπάρχουν πλέον τρεις σχισμές, ως μια υπενθύμιση του Sport quattro του 1984.
Στα πλευρά, το νέο Α1 Sportback ξεχωρίζει από τη φαρδιά και επίπεδη κολόνα C, που φαίνεται να «ωθεί» το αυτοκίνητο προς τα εμπρός, ακόμα και όταν αυτό είναι ακίνητο. Σχετικά με την αντιθετική γραμμή της οροφής, καταλήγει πάνω από την κολόνα C, κάνοντάς το να φαίνεται πιο χαμηλό. Οι γραμμές από τα παράθυρα έως τους μαρσπιέδες, «κλίνουν» προς τα πίσω σε σφηνοειδές σχήμα, ενώ οι τροχοί με τη χαμηλή γραμμή στους ώμους, προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια πιο σταθερή στάση στον δρόμο. Τέλος, η γραμμή των φτερών που κατεβαίνει προς τα κάτω, δίνει κι αυτή μια άποψη για τον έντονο σχεδιασμό του.
Στο πακέτο με τον εξοπλισμό S, η Audi τονίζει ακόμα περισσότερο τον σπορτίφ χαρακτήρα του Α1 Sportback, καθώς οι αεραγωγοί είναι μεγαλύτεροι, υπάρχουν επιπρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως επίσης και μεγαλύτερο πίσω σπόιλερ. Το όχημα ξεχωρίζει επιπλέον από τις δίδυμες απολήξεις.
Τα φώτα ημέρας με τους προαιρετικούς προβολείς LED, διαμορφώνουν τα φτερά που έχουν πάρει ιδέες από την ιστιοπλοΐα, ενώ παράλληλα, δημιουργούν βάθος στα φωτιστικά σώματα. Η σπορ εμφάνιση, εμπλουτίζεται από τον ρομβοειδή σχεδιασμό του επάνω τμήματος των φώτων. Στο πίσω μέρος, τα σώματα αντικατοπτρίζουν πλήρως την εικόνα του Α1 και τα δύο τμήματά τους, αποτελούν το χαρακτηριστικό του σημείο.
Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε δέκα χρωματισμούς. Η οροφή, μπορεί προαιρετικά να έχει αντιθετικό χρώμα από την κολόνα Α έως το σπόιλερ, ενώ τα καλύμματα των καθρεπτών, οι άκρες του εμπρός σπόιλερ, αλλά και τα μαρσπιέ, προσφέρονται κι αυτά σε αντιθετική απόχρωση.
Αναφορικά με το πακέτο Edition, το Α1 παρουσιάζει αρκετές χρωματικές αντιθέσεις. Οι 18 ιντσών τροχοί, διατίθενται σε χάλκινο, λευκό ή μαύρο χρωματισμό, ανάλογα με το εξωτερικό φινίρισμα, με το έμβλημα της φίρμας να είναι κι αυτό στο χρώμα των ζαντών. Οι προβολείς LED και τα πίσω φώτα LED είναι σκούρα, ενώ οι δακτύλιοι του σήματος εμπρός και πίσω, είναι μαύροι.
Επιλογές εξατομίκευσης
Ένα νέο χαρακτηριστικό στο Α1 είναι το γεγονός πως για πρώτη φορά οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν το αυτοκίνητο και να το παραγγείλουν, όπως αυτοί επιθυμούν. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού basic, advanced ή S, εξαρτήματα στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, παρέχονται δυνατότητες επιλογής χρωμάτων και υλικών.
Άνεση στο εσωτερικό
Είναι επικεντρωμένο στον οδηγό και τα μάτια συγκλίνουν στα ακροφύσια του εξαερισμού και στον πίνακα οργάνων. Όλα τα χειριστήρια της προαιρετικής ΜΜΙ οθόνης αφής, είναι έντονα προσανατολισμένα στον οδηγό, ενώ αναφορικά με τον διπλανό του επιβάτη, ο εξαερισμός είναι σε μαύρη απόχρωση, έχοντας «γυάλινο» look. Το προαιρετικό πακέτο φωτισμού από εκεί και πέρα, διατίθεται σε 30 χρώματα.
Ο χώρος είναι πλούσιος τόσο για τον οδηγό όσο και τους επιβάτες. Οι πίσω, έχουν άπλετο για το κεφάλι και τα πόδια τους, τη στιγμή που ο χώρος φόρτωσης αυξήθηκε κατά 65 λίτρα και τώρα φτάνει στα 335. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, αυξάνεται στα 1.090, ενώ το κατώφλι φόρτωσης, είναι χαμηλά, στα 67 εκατοστά.
Πλήρως διασυνδεδεμένο
Ακόμα και στον στάνταρ εξοπλισμό, εφοδιάζεται με πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και με πολυλειτουργικό τιμόνι. Το προαιρετικό Audi virtual cockpit έχει μεγάλο εύρος επιλογών και πληροφοριών, βοηθώντας τον οδηγό να τις παρακολουθεί, εντός του οπτικού του πεδίου. Το ραδιόφωνο ΜΜΙ είναι στάνταρ, ενώ είναι εξοπλισμένο με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, παρέχοντας φωνητικές εντολές. Σε συνεργασία με το Audi connect, το σύστημα μπορεί να καθοδηγήσει τον οδηγό, εκτελώντας μια διαδρομή χωρίς πολλή κίνηση, ενώ τα smartphones μπορούν να φορτίσουν ασύρματα. Η λειτουργία Audi smartphone δίνει τη δυνατότητα στο όχημα να είναι πλήρως διασυνδεδεμένο και περιλαμβάνει iOS, λειτουργίες Apple CarPlay, Android Auto και δύο θύρες USB.
Ακουστικά, το Α1 Sportback εξοπλίζεται με το ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium Sound, με 11 ηχεία ισχύος 560 watts και τρισδιάστατο ήχο.
Πρώτα η ασφάλεια
Είναι εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, προκειμένου να διευκολύνει τον οδηγό και να τον απομακρύνει από τις δύσκολες καταστάσεις. Για παράδειγμα, από την ταχύτητα των 65 χ.α.ω., το σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, διατηρεί το αυτοκίνητο στην πορεία του, υπάρχει σύστημα που προειδοποιεί αν κάποιο αντικείμενο, ζώο ή άνθρωπος είναι εμπρός του αυτοκινήτου και αν κριθεί αναγκαίο, λειτουργεί αυτόματα το σύστημα πέδησης. Αν είναι εφοδιασμένο με το S tronic – από τα 0-200 χ.α.ω. – διατηρείται η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ χωρίς αυτό, το εύρος αρχίζει από τα 30 χ.α.ω.. Για πρώτη φορά από εκεί και πέρα, το Α1 Sportback είναι εξοπλισμένο με κάμερα που βοηθάει στο παρκάρισμα. Μάλιστα, το σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην αναχώρηση του αυτοκίνητου, έστω και αν αυτό βρίσκεται παραλλήλως του δρόμου.
Γερό, αεροδυναμικό και ισχυρό
Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από χάλυβα και η ακαμψία του προσφέρει ακριβή οδήγηση, χωρίς θορύβους. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,31, προσφέροντας μικρή αεροδυνανική αντίσταση, ενώ οι βενζινοκινητήρες ισχύος από 95 έως 200 ίππους, το καθιστούν ισχυρό. Το turbo, η άμεση έγχυση καυσίμου και το φίλτρο σωματιδίων, είναι στάνταρ. Όλα τα μοτέρ συνεργάζονται με χειροκίνητο ή 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο S tronic, εξαιρουμένης της γκάμας των μεγαλύτερων, που διαθέτουν 6τάχυτο S tronic.
Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson και η πίσω από ημιάκαμπτο άξονα. Πέραν αυτών, υπάρχει και η προαιρετική επιλογή μιας πιο σπορ. Το πακέτο «Basis» περιλαμβάνει σπορτίφ ανάρτηση, κόκκινες δαγκάνες και μεγαλύτερους δίσκους, ενώ το «Performance», κόκκινες δαγκάνες, μεγαλύτερους δίσκους και ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Τα φρένα των τροχών (από 15 έως 18 ίντσες), βοηθούν τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις (στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται το hold assist), ενώ τέλος, τέσσερα είναι τα προφίλ οδήγησης (auto, dynamic, efficiency, individual), που αναλόγως με το πώς θέλει να κινηθεί ο οδηγός, επιλέγει το κατάλληλο.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Audi