Η Rolls Royce προχωρά στην παραγωγή του SUV, Cullinan. Για πρώτη φορά, σε αυτοκίνητο της εταιρείας, το πορτ μπαγκάζ χωρίζεται σε δύο μέρη, κάτι που σημαίνει πως το κάτω μπορεί να ανοίξει ξεχωριστά. Η ονομασία του συστήματος είναι «Clasp» και τα δύο τμήματα μπορούν να ανοίξουν με το πάτημα ενός κουμπιού. Μάλιστα, υπάρχουν και δύο […]
Η Rolls Royce προχωρά στην παραγωγή του SUV, Cullinan. Για πρώτη φορά, σε αυτοκίνητο της εταιρείας, το πορτ μπαγκάζ χωρίζεται σε δύο μέρη, κάτι που σημαίνει πως το κάτω μπορεί να ανοίξει ξεχωριστά. Η ονομασία του συστήματος είναι «Clasp» και τα δύο τμήματα μπορούν να ανοίξουν με το πάτημα ενός κουμπιού. Μάλιστα, υπάρχουν και δύο διαφορετικές παραλλαγές για τους επιβαίνοντες στα πίσω καθίσματα, με τη Rolls Royce να δίνει μεγάλη βάση σε αυτό.
Lounge Seat
Η εν λόγω παραλλαγή είναι η πιο λειτουργική από τις δύο και αρκετά ελκυστική για τους οικογενειάρχες. Τα πίσω καθίσματα, είναι για πρώτη φορά – σε όχημα της εταιρείας – ανακλινόμενα και με το πάτημα ενός button, μπορούν να διπλώσουν, με τα προσκέφαλα να αφήνουν περισσότερο χώρο. Ο διαχωρισμός γίνεται σε αναλογία 1/3 ή 2/3 και οι επιβάτες είτε έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν, έχοντας πολλές αποσκευές είτε να χρησιμοποιήσουν το τραπέζι που υπάρχει, αφήνοντας επάνω του τα προσωπικά τους αντικείμενα.
Από εκεί και πέρα, ο χώρος φόρτωσης ανέρχεται στα 560 λίτρα και με την αφαίρεση ενός ραφιού, αυξάνεται στα 600. Οι βάσεις των οπίσθιων καθισμάτων είναι πιο ψηλά σε σχέση με το πάτωμα της καμπίνας, κάτι που σημαίνει πως ακόμα και διπλωμένα να είναι, το φορτίο δεν γλιστράει προς τα εμπρός. Συνολικά, ο χώρος φόρτωσης είναι 1.930 λίτρα και το μήκος των 2.245mm, διευκολύνει την τοποθέτηση αποσκευών. Ανυψώνοντας λίγο το πάτωμα, η φόρτωση γίνεται ακόμα πιο εύκολη.
Individual Seat
Η δεύτερη παραλλαγή περιλαμβάνει μια κεντρική κονσόλα που χωρίζει στα δύο τα πίσω καθίσματα και πέραν του ψυγείου, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να τοποθετούν μπουκάλια σε διάφορες θήκες, αλλά και να έχουν τα προσωπικά τους αντικείμενα σε ειδικό ντουλάπι. Ανάμεσα στην καμπίνα και τον χώρο φόρτωσης, υπάρχει ένα γυάλινο χώρισμα που αφενός δεν επιτρέπει τους θορύβους να εισέρχονται, ενώ διατηρεί παράλληλα την κατάλληλη θερμοκρασία, ακόμα και αν το πορτ μπαγκάζ είναι ανοικτό.
Υποδοχή…
Κάθε SUV είναι ψηλό, λόγω του χαρακτήρα του, αλλά προκειμένου η Rolls Royce να κάνει πιο εύκολη την είσοδο στον οδηγό και τους επιβάτες, το αυτοκίνητο χαμηλώνει κατά 40mm και όταν οι πόρτες κλείσουν με το πάτημα ενός κουμπιού είτε εντός είτε εκτός της καμπίνας, επανέρχεται στο ύψος του. Εντός, η τεχνολογία και η άνεση είναι τα πρώτα που κυριαρχούν. Το τιμόνι είναι πιο μικρό και η στεφάνη του πιο παχιά. Είναι θερμαινόμενο, όπως και τα καθίσματα, άλλωστε και όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες από τα συστήματα και τις λειτουργίες που είναι ενσωματωμένες. Ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων τα συστήματα προειδοποίησης Άγριας Ζωής και Πεζών, Head-Up Display, όπως και η κεντρική οθόνη, που για πρώτη φορά είναι αφής.
Οι πίσω επιβάτες, πέραν των παραλλαγών Lounge και Individual Seat, μπορούν να περάσουν τον χρόνο τους στο ταξίδι ακόμα πιο ευχάριστα, χάρη στην πανοραμική οροφή και το όλο πακέτο συμπληρώνεται από την κλίση των μαρσπιέδων, που είναι προς τα μέσα, επιτρέποντας στους επιβάτες να αφήσουν το όχημα, δίχως να ασχοληθούν με το αν θα λερώσουν τα ρούχα τους κατά την έξοδο.
Magic Carpet Ride
Πρόκειται για την ικανότητα κίνησης του Cullinan. Το σύστημα αερανάρτησης, οι μεγαλύτεροι αεραγωγοί, η ενίσχυση των αξόνων, η μετάδοση (και) στους εμπρός τροχούς, αλλά και ο κινητήρας, ωθούν ένα βήμα παραπάνω το αυτοκίνητο. Το μοτέρ του είναι 6,75 λίτρων, twin turbo V12, με ροπή 850mm, διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ.. Έτσι, σε συνδυασμό με τη ελαφριά κατασκευή του οχήματος από αλουμίνιο, εξασφαλίζονται υψηλές επιδόσεις. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει πως οι επιβάτες δεν θα είναι άνετοι.
Το σύστημα της ανάρτησης κάνει εκατομμύρια υπολογισμούς κάθε δευτερόλεπτο και ρυθμίζει ηλεκτρονικά την απόσβεση, αντιδρώντας στις κλίσεις, την επιτάχυνση και σε όλα αυτά που καταγράφουν οι κάμερες συνεχώς. Συμβάλλοντας στη βέλτιση σταθερότητα, ο εμπρόσθιος άξονας είναι με διπλά ψαλίδια και ο πίσω με πέντε συνδέσμους. Στην περίπτωση που ο οποιοσδήποτε οδηγός θελήσει να κινηθεί εκτός δρόμου, το σύστημα της ανάρτησης πιέζει στο έδαφος όποιον τροχό χάσει την επαφή του, εξασφαλίζοντας πως όλοι θα έχουν την καλύτερη δυνατή πρόσφυση.
Δυναμικά χαρακτηριστικά
Ο ισχυρός χαρακτήρας του Cullinan φαίνεται ξεκάθαρα από τις κάθετες και οριζόντιες γραμμές, που δημιουργούν ένα όμορφο, αλλά παράλληλα σκληρό προφίλ. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν τα φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι τοποθετημένα σε «βάθος», αλλά και το «φρύδι» που θυμίζει μάτι πολεμιστή. Η γρίλια είναι κατασκευασμένη στο χέρι από ανοδείδωτο ατσάλι, οι αεραγωγοί δίνουν κι αυτοί μια διαφορετική αίγλη στο «σοβαρό» προφίλ του εμπρός τμήματος, που γίνεται εντονότερο από τις γραμμές που κατεβαίνουν από τις κολόνες Α, διαρρέουν το καπό και φτάνουν έως τη μάσκα, αριστερά και δεξιά της γρίλιας.
Αναφορικά με την κολόνα Α, η εταιρεία δίνει ύψος 1.836mm. Από τη Β και μετά, η γραμμή της οροφής την κάνει να φαίνεται πιο «γρήγορη» και πέφτει όσο προχωρά προς τα πίσω, ενώ ακόμα και στα πλευρά, η γραμμή μετάλλου στο κάτω μέρος των θυρών, δίνει έμφαση στο προφίλ κυριαρχίας του οχήματος.
Στο πίσω μέρος, δεν υπάρχει η υπερβολή. Όλα είναι απλά κατά το μέτρο του δυνατού, με το έμβλημα της εταιρείας να βρίσκεται πάνω από το μεταλλικό περίβλημα που φιλοξενεί την πινακίδα κυκλοφορίας, ενώ τα φώτα είναι κι αυτά απλά, με λίγη διακόσμηση και με το σχήμα τους να είναι ορθογώνιο. Όσον αφορά στις απολήξεις της εξάτμισης και την πλάκα ολίσθησης, υπενθυμίζουν τις δυνατότητες και ικανότητες του οχήματος.
Λειτουργική πολυτέλεια
Εντός καμπίνας, δεν θα μπορούσαν να λείπουν κάποιοι σχεδιασμοί που εντυπωσιάζουν όσους θέλουν να αγοράσουν ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο. Η κεντρική κονσόλα πλαισιώνεται από μεταλλικούς «στύλους», που μαζί με τα οριζόντια στοιχεία, κάνουν ακόμα πιο σοβαρό το αυτοκίνητο, ενώ το πάνω μέρος του ταμπλό, έχει επένδυση μαύρου δέρματος «Box Grain», που είναι ανθεκτικό και αδιάβροχο (εφάμιλλο αυτού που κατασκευάζονται αποσκευές και τσάντες στην Ιταλία). Ως εκ τούτου, δίνοντας την αίσθηση του πλάτους, επιτρέπει στα ρολόγια και τους αεραγωγούς να ξεχωρίζουν όμορφα.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και ξύλο που τη «διαρρέει» και ολόκληρο το ταμπλό προστατεύεται από ειδικά «μαξιλάρια». Αυτό που βρίσκεται στην κορυφή, διαμορφώνεται σαν πτέρυγα, δίνοντας την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε πιλοτήριο.
Τα θερμαινόμενα τμήματα του εσωτερικού περιλαμβάνουν τα μπράτσα των εμπρός και των πίσω θυρών, την εμπρός κεντρική κονσόλα, το κάτω τμήμα της κολόνας C και το οπίσθιο κεντρικό υποβραχιόνιο.
Πηγή: Rolls Royce