Με ξεχωριστό εξωτερικό σχεδιασμό, ισχυρούς και αποδοτικούς κινητήρες, με προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού και όλα όσα χρειάζονται για να δείξει τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, «έρχεται» το νέο Ford Fiesta Active, που στην ουσία πρόκειται για τη SUV εκδοχή του απλού Fiesta. Είναι ένα crossover, ευέλικτο και άνετο, που περιλαμβάνει στο εσωτερικό του όλα […]
Με ξεχωριστό εξωτερικό σχεδιασμό, ισχυρούς και αποδοτικούς κινητήρες, με προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού και όλα όσα χρειάζονται για να δείξει τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, «έρχεται» το νέο Ford Fiesta Active, που στην ουσία πρόκειται για τη SUV εκδοχή του απλού Fiesta. Είναι ένα crossover, ευέλικτο και άνετο, που περιλαμβάνει στο εσωτερικό του όλα τα συστήματα και τις λειτουργίες που απαιτούνται για τη σύγχρονη εποχή.
Έντονο και στιβαρό στυλ
Το νέο Fiesta Active συγκεντρώνει πολλά από τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας στον σχεδιασμό αυτού του τύπου των αυτοκινήτων, καθώς η μαύρη «επένδυση» ξεκινά από το εμπρός και χαμηλό μέρος του οχήματος, διαρρέει τα τόξα των θόλων και τα πλευρά και καταλήγει πίσω. Η κλασική μάσκα με ειδικό σχέδιο πλέγματος, αλλά και η τοποθέτηση των προβολέων ομίχλης σε ένα πλαίσιο τύπου C, είναι κι αυτά σε σκούρο χρωματισμό.
Ο πίσω προφυλακτήρας είναι αναβαθμισμένος και προσφέρει μια επιβλητική εμφάνιση, που υποστηρίζεται από τα φώτα LED. Τα εμπρός και πίσω φιλέτα, που υπάρχουν και στο πλάι, κάτω από τον μαύρο χρωματισμό, κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει, το οποίο «φοράει» τροχούς 17 ιντσών σε Rough Metal ή Absolute Black τελειώματα. Οι χρωματισμοί για το εξωτερικό είναι οι Lux Yellow, Ruby Red και Blue Wave και ανάλογα με το ποιον θα επιλέξει ο πελάτης, η οροφή μπορεί να είναι μαύρη ή κόκκινη.
Το ύψος του αυτοκινήτου σε σχέση με το απλό Fiesta, αυξήθηκε κατά 18mm και η απόσταση από το έδαφος κατά 10, δίνοντάς του τη δυνατότητα να κινηθεί άνετα εκτός δρόμου.
Εσωτερικό
Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας και το δερμάτινο τιμόνι με τον δερμάτινο λεβιέ, προσφέρουν μια καλή αισθητική, αφού υπάρχει εκτός των άλλων και φινίρισμα από αλουμίνιο. Τα σπορ καθίσματα είναι διαθέσιμα με έγχρωμες ραφές που σχηματίζουν οριζόντιες γραμμές στις πλάτες. Ρυθμίζονται σε τέσσερις κατευθύνσεις και η καμπίνα μπορεί να γίνει ακόμα πιο φωτεινή, εφόσον ο υποψήφιος αγοραστής επιλέξει την προαιρετική ανοιγόμενη οροφή.
Μεγάλη βάση δόθηκε στο εσωτερικό επίσης για τους επιβάτες που «κακομεταχειρίζονται» το αυτοκίνητο λόγω του crossover χαρακτήρα που έχει. Τα υλικά των καθισμάτων, ακόμα και οι μοκέτες, υποβλήθηκαν σε πλήθος δοκιμών ανθεκτικότητας και αντοχής, προκειμένου να μην αλλοιωθούν, ούτε να χάσουν το χρώμα τους. Ακόμα και το δερμάτινο τιμόνι δοκιμάστηκε σκληρά, για να αντέχει.
Έτοιμο για όλες τις επιφάνειες
Είτε ο οδηγός το χρησιμοποιήσει στην άσφαλτο είτε στο χώμα και τα χαλίκια, το αυτοκίνητο δείχνει να είναι προετοιμασμένο για όλα. Τα εμπρός αμορτισέρ διαθέτουν νέο υδραυλικό «στοπ» αναπήδησης για την εξομάλυνση των ανωμαλιών του οδοστρώματος κατά την οδήγηση εκτός δρόμου. Η γεωμετρία αρθρώσεων για την ανάρτηση και οι ειδικές ρυθμίσεις για τα ελατήρια και τα αμορτισέρ, συνδυάζονται με το αναθεωρημένο ηλεκτρικό σύστημα υποβοηθούμενης διεύθυνσης και ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC) για μεγαλύτερη άνεση και απόκριση σε πολλές επιφάνειες.
Τρεις modes οδήγησης
Πρόκειται για τις Normal, Eco και Slippery. Η πρώτη χρησιμοποιεί τις τυπικές ρυθμίσεις για το ESC και το Traction Control για καθημερινή οδήγηση.
Στη mode ECO, κινητήρας και γκάζι, εξοικονομούν καύσιμο, όταν το θελήσει ο οδηγός. Να σημειωθεί πως αυτή η ρύθμιση υπάρχει μόνο στην έκδοση με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
Αναφορικά με τη Slippery, ESC και Traction Control, ρυθμίζονται αναλόγως για επιφάνειες όπως στο χιόνι και τον πάγο, προκειμένου να υπάρχει μείωση του σπιναρίσματος για πιο ασφαλή οδήγηση.
Προηγμένα συστήματα ασφαλείας
Το Fiesta Active υποστηρίζεται από κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες, που καλύπτουν απόσταση 130 μέτρων, όσο είναι περίπου το μήκος ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου. Η υποβοήθηση προ-σύγκρουσης με Ανίχνευση Πεζών, μπορεί να εντοπίσει άτομα που βρίσκονται εμπρός του οχήματος, χρησιμοποιώντας το φως από τους προβολείς του αυτοκινήτου. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιον τρόπο για να μειωθούν οι συνέπειες των ατυχημάτων, τα ατυχήματα γενικότερα και σε αυτό βοηθά επιπλέον και μια κάμερα με ευρύτερη γωνία καταγραφής.
Από εκεί και πέρα, συστήματα όπως η Αναγνώριση Σημάτων και η Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα, βοηθούν ακόμα περισσότερο τον οδηγό και αυτό που αξίζει να τονιστεί, είναι πως σε περίπτωση που το αντίθετο ρεύμα χωρίζεται από μπάρα ή νησίδα, το σύστημα των φώτων διανέμει με τέτοιο τρόπο το φως, ώστε να μην τυφλώνει τους οδηγούς που έρχονται από το άλλο ρεύμα. Όσον αφορά στο soft-ramping, κάνει τη μετάβαση από την υψηλή και τη μικρή σκάλα ή το αντίθετο, ομαλότερα.
Άλλες τεχνολογίες και συστήματα, είναι τα Adaptive Cruise Control, Adjustable Speed Limiter, Blind Spot Information System, Cross Traffic Alert, Driver Alert, Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και Forward Collision Warning.
Τέλος, υπάρχουν πλευρικοί αερόσακοι που προστατεύουν το χέρι ανηψώνοντάς το τη στιγμή που υπάρχει σύγκρουση, προεντατήρες ζωνών στα πίσω καθίσματα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απενεργοποίησης των αερόσακων οδηγού και συνοδηγού, όταν χρησιμοποιείται παιδικό κάθισμα.
Σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας
Το SYNC 3 της Ford είναι συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto, διαθέτει SYNC AppLink για φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών smartphone, ενώ η οθόνη αφής είναι οκτώ ιντσών. Παρέχονται επίσης, δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth, δύο θύρες USB, με ενσωματωμένο CD player στον προαιρετικό εξοπλισμό. Το σύστημα ήχου είναι της B&O PLAY, που περιλαμβάνει δέκα ηχεία και subwoofer, συνολικής ισχύος 675 watt για πλούσιο και καθαρό ήχο.
EcoBoost 1,0 λίτρων και TDCi 1,5 λίτρων
Ο πρώτος διατίθεται με ισχύ 85, 100, 125 και 140 ίππων. Η κατανάλωση που δίνει η εταιρεία, είναι από 5 l/100 km και εκπομπές από 113 g/km σε συνδυασμό με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και την τεχνολογία μειωμένης τριβής, ενώ με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με paddles, σε συνδυασμό με την έκδοση των 100 ίππων, οι αριθμοί που δίνει η Ford είναι 6,1 l/100 km και 139 g/km.
Όσον αφορά στον diesel, διατίθεται με ισχύ 85 και 120 ίππων. Η κατανάλωση ξεκινά από τα 4 l/100 km και οι εκπομπές από τα 103 g/km. Όλη η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει την τεχνολογία Auto Start Stop, ενώ το σύστημα Active Grille Shutter, που κλείνει τη γρίλια για τη μείωση της οπισθέλκουσας, όταν δεν είναι απαραίτητη η ροή αέρα προς το ψυγείο, διατίθεται για όλη την γκάμα των μοτέρ βενζίνης και του diesel των 85 ίππων.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Ford