Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan

Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan

Σε συζητήσεις βρίσκονται οι Renault SA και Nissan Motor Co., καθώς στόχος τους είναι να λειτουργήσουν από κοινού, αλλά σε μία εταιρεία. Με τη ροή της αυτοκινητοβιομηχανίας να αλλάζει προς τα ηλεκτρικά και τα sharing αυτοκίνητα, μια συγχώνευση των δύο εταιρειών, θα τις βοηθούσε να αντιμετωπίσουν τη VW και την Toyota, όπως λέγεται. Η Renault […]

Σε συζητήσεις βρίσκονται οι Renault SA και Nissan Motor Co., καθώς στόχος τους είναι να λειτουργήσουν από κοινού, αλλά σε μία εταιρεία. Με τη ροή της αυτοκινητοβιομηχανίας να αλλάζει προς τα ηλεκτρικά και τα sharing αυτοκίνητα, μια συγχώνευση των δύο εταιρειών, θα τις βοηθούσε να αντιμετωπίσουν τη VW και την Toyota, όπως λέγεται.

Η Renault κατέχει το 43% των μετοχών της Nissan και οι Ιάπωνες από τη μεριά τους, το 15% των Γάλλων, με τον πρόεδρο των δύο πλευρών, Κάρλος Γκος, να καθοδηγεί αυτή τη στιγμή τις διαπραγματεύσεις, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

Η έως τώρα συνεργασία της Renault και της Nissan έχει αποφέρει κέρδη, αλλά η δομή της εμπόδισε τις δύο εταιρείες να αποκομίσουν τα πλήρη οφέλη από τη «συμμαχία» τους. Εφόσον οι δύο φίρμες καταφέρουν να συγχωνευτούν, τότε θα μπορέσουν να κοιτάξουν στα μάτια τη VW και την Toyota.

Σε περίπτωση που οι εταιρείες γίνουν μία, κάθε μέτοχος από τη Nissan και τη Renault, θα πρέπει να διατηρήσει το ποσοστό του σε αυτή, ενώ συζητιέται ακόμα πού θα έχει την έδρα της. Στη Γαλλία ή την Ιαπωνία δηλαδή.

Οι μετοχές της Renault έφτασαν στο ανώτερο ποσοστό τους εδώ και μια δεκαετία περίπου. Αυξήθηκαν κατά 5,8% στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, δίνοντας στην εταιρεία αξία αγοράς 29 δις ευρώ. Από την άλλη μεριά, οι αντίστοιχες της Nissan αυξήθηκαν κατά 0,5%, με την εταιρεία να αποτιμάται περίπου 35,6 δις ευρώ.

Πάντως, τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα όσο φαίνονται, όπως γράφεται στο ρεπορτάζ. Καθώς η γαλλική κυβέρνηση, κατέχοντας ποσοστό 15% στη Renault, ίσως να αποδειχτεί απρόθυμη να παραιτηθεί των δικαιωμάτων της και χάνοντας τη θέση της, καθώς τόσο αυτή, όσο και η ιαπωνική κυβέρνηση, θα πρέπει αφενός να εγκρίνουν τη συμφωνία και αφετέρου να αποφασιστεί πού θα είναι η έδρα της νέας εταιρείας. Μία πιθανότητα θα ήταν το Λονδίνο ή Ολλανδία.

Δεν υπάρχει καμία απόφαση

Αυτή τη στιγμή, δεν έχει παρθεί καμία απολύτως απόφαση σχετικά με τη συγχώνευση που συζητιέται εδώ και καιρό. Εκπρόσωπος της Renault-Nissan, αρνήθηκε να σχολιάσει το γεγονός, ενώ ούτε ο εκπρόσωπος του γαλλικού Υπουργείου οικονομικών δεν είπε το οτιδήποτε. Ό,τι έκαναν δηλαδή Renault και Nissan.

Το Reuters σημείωσε νωρίτερα του μηνός πως η Nissan σκόπευε να αγοράσει το μερίδιο της γαλλικής κυβέρνησης από τη Renault, αλλά από τη «συμμαχία» των δύο πλευρών, σχολίασαν πως όλα αυτά είναι φήμες.

Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να διπλασιάσουν τα κέρδη τους κατά 10 εκατομμύρια ευρώ το 2022 και οι προβλέψεις κάνουν λόγο πως εκείνο το έτος, οι πωλήσεις θα ανέλθουν στις 14 εκατομμύρια μονάδες, ενάντι 10,6 της περασμένης χρονιάς.

Η VW πούλησε από τη μεριά της 10,7 εκατομμύρια οχήματα και η Toyota 10,4 εκατομμύρια.

Το θέμα είναι – όπως λέει το ρεπορτάζ – πως για να γίνει πραγματικότητα η συγχώνευση των δύο εταιρειών, θα πρέπει να λυθούν κάποια προβλήματα που υπάρχουν, όπως η δομή της σύμπραξης αυτή τη στιγμή και οι διάφορες ανισορροπίες.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ