Πριν από μερικές ημέρες, ένα Volvo XC90 της Uber, που βρισκόταν στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, απέτυχε να εντοπίσει μια 49χρονη άστεγη, που δυστυχώς χτυπήθηκε από το αυτοκίνητο και έχασε τη ζωή της. Το συμβάν έγινε στην Αριζόνα. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, η Aptiv, προμηθευτής συστημάτων, ισχυρίζεται πως η […]
Πριν από μερικές ημέρες, ένα Volvo XC90 της Uber, που βρισκόταν στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, απέτυχε να εντοπίσει μια 49χρονη άστεγη, που δυστυχώς χτυπήθηκε από το αυτοκίνητο και έχασε τη ζωή της. Το συμβάν έγινε στην Αριζόνα. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, η Aptiv, προμηθευτής συστημάτων, ισχυρίζεται πως η Uber είχε απενεργοποιήσει τις λειτουργίες ασφαλείας της Volvo, πριν από το δυστύχημα και πιο συγκεκριμένα, την τεχνολογία αποφυγής σύγκρουσης.
«Δεν θέλουμε οι άνθρωποι να μπεδεύονται ή να πιστεύουν ότι ήταν αποτυχία της τεχνολογίας που παρέχουμε στη Volvo, γιατί αυτό δεν συμβαίνει», δήλωσε ο Ζακ Πέτερσον, εκπρόσωπος της Aptiv, που συνέχισε, λέγοντας πως το προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού του Volvo XC90 δεν έχει σχέση με το αυτόνομο σύστημα οδήγησης της Uber.
Με λίγα λόγια, από την Aptix ισχυρίζονται πως, προκειμένου να εξελίξει το δικό της σύστημα αυτόνομης οδήγησης, η Uber απενεργοποίησε κάποιες άλλες τεχνολογίες του αυτοκινήτου, με συνέπεια να σκοτωθεί η άτυχη Ελέιν Χέρτζμπεργκ. Όσον αφορά τους εμπλεκόμενους φορείς, η Uber δεν θέλησε να κάνει κανένα σχόλιο, ενώ από τη Volvo ανέφεραν πως δεν μπορούν να κάνουν διάφορες εικασίες, πριν την πλήρη έκθεση της έρευνας.
Από εκεί και πέρα, η Mobileye της Intel, που κατασκευάζει τσιπ και αισθητήρες και προμηθεύει με τη σειρά της την Aptiv, έκανε τις δικές της δοκιμές, χρησιμοποιώντας το βίντεο στο οποίο υπάρχει η σύγκρουση του αυτοκινήτου με την πεζή και το σύστημά της κατάφερε να ανιχνεύσει την Χέρτζμπεργκ, ένα δευτερόλεπτο πριν το συμβάν. Από τη μεριά της η Uber, είχε προχωρήσει τον Νοέμβριο στην αγορά 24.000 Volvo SUV, στα οποία σχεδίαζε να εγκαταστήσει τους δικούς της αισθητήρες και λογισμικό.
Αναστολή των δοκιμών
Αξίζει να τονιστεί, πως ο κυβερνήτης της Αριζόνα, Νταγκ Ντάσεϊ, ανέστειλε τις δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων της Uber στους δημόσιους δρόμους της πολιτείας, κάτι το οποίο αναμένεται να επηρεάσει την εταιρεία, που συναγωνίζεται την Waymo Alphabet σε αυτόν τον τομέα. Νωρίτερα, τα αυτοκίνητα της Uber είχαν αποσυρθεί από την Καλιφόρνια μετά από διαμαρτυρίες, καθώς δεν είχαν άδεια μεταξύ άλλων. Πάντως, ο διάλογος με τους ανθρώπους της πολιτείας συνεχίζεται, προκειμένου να βρεθεί τι έφταιξε τελικά και μια 49χρονη άστεγη, έχασε τη ζωή της μετά από σύγκρουση με αυτόνομο όχημα.
Πηγή: Automotive News