Ford Fiesta ST 2018

H Ford αποκάλυψε πέρυσι το νέο Fiesta ST, ισχύος 200 ίππων. Κινείται από έναν 3κύλινδρο 1,5 λίτρων κινητήρα και για πρώτη φορά υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Sport και Track, τα οποία ρυθμίζουν τόσο το μοτέρ, όσο και τα συστήματα διεύθυνσης και ευστάθειας, αναλόγως με το πώς θέλει να κινηθεί ο οδηγός. Πρόσφυση… Η […]

H Ford αποκάλυψε πέρυσι το νέο Fiesta ST, ισχύος 200 ίππων. Κινείται από έναν 3κύλινδρο 1,5 λίτρων κινητήρα και για πρώτη φορά υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Normal, Sport και Track, τα οποία ρυθμίζουν τόσο το μοτέρ, όσο και τα συστήματα διεύθυνσης και ευστάθειας, αναλόγως με το πώς θέλει να κινηθεί ο οδηγός.

Πρόσφυση…

Η τρίτη γενιά του Fiesta ST, το οποίο διατίθεται από αυτή την άνοιξη, προσφέρεται προαιρετικά με το μπλοκέ διαφορικό Quaife LSD, το οποίο συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός θα μπορεί να εξέρχεται των στροφών, έχοντας περισσότερη πρόσφυση. Το σύστημα περιορίζει τη ροπή του εσωτερικού τροχού και αξιοποιεί στο έπακρον την απόδοση του κινητήρα. Το νέο σύστημα, συνεργάζεται με την τεχνολογία ελέγχου ροπής Torque Vectoring Control, που βελτιώνει τον χειρισμό και μειώνει την υποστροφή, ρυθμίζοντας τη ροπή του εσωτερικού τροχού, όταν αυτός στρίβει.

Ελατήρια εν δράσει

Τα νέα ελατήρια στις αναρτήσεις του Fiesta ST βελτιώνουν τη σταθερότητα, την ευελιξία και την αμεσότητα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφούνται κατευθείαν από αυτά και προσφέρουν περισσότερη πλευρική πρόσφυση. Είναι πιο ανθεκτικά, με μεγαλύτερη αντοχή και αναπτύχθηκαν για το νέο Fiesta ST. Η ακαμψία της πίσω ανάρτησης ανέρχεται στα 1.400Nm/deg και αποτελεί την πιο σφικτή από κάθε άλλο μοντέλο της Ford Performance. Από εκεί και πέρα, τα αμορτισέρ της Tenneco προσαρμόζονται αυτομάτως στις οδικές ατέλειες όταν υπάρχει περιορισμένη απαίτηση για απόσβεση, όπως στον αυτοκινητόδρομο για παράδειγμα, αλλά προσαρμόζονται ξανά για να προσφέρουν βελτιστοποιημένες επιδόσεις όταν χρησιμοποιούνται σκληρά.

Βελτιστοποιημένη εκκίνηση

Το νέο Ford Fiesta ST χρησιμοποιεί τεχνολογία, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κάνει καλύτερες εκκινήσεις. Αυτό το σύστημα, πάντως, αναπτύχθηκε για χρήση μόνο στην πίστα. Με αυτό, ο οδηγός (και αφού έχει επιλέξει το Launch Control χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια του τιμονιού) κρατά πατημένο το γκάζι, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές και την ίδια ώρα, στην οθόνη των 4,2 ιντσών, εμφανίζεται ένας μετρητής, που δείχνει πότε είναι έτοιμο το αυτοκίνητο να εκκινήσει.

Το ESC τριών σταδίων, επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέξουν ανάμεσα στην πλήρη παρέμβαση του συστήματος, την περιορισμένη επέμβασή του ή την πλήρη απενεργοποίησή του. Το αυτοκίνητο έχει επίσης εξελιγμένο σύστημα διεύθυνσης, με ηλεκτρονική υποβοήθηση (Electronic Power Assisted Steering-EPAS), με την αναλογία 12:1 να είναι η ταχύτερη από κάθε άλλο μοντέλο της Ford και 14% γρηγορότερη από την προηγούμενη γενιά.

Το Fiesta ST, δεν έχει μόνο εξελιγμένα συστήματα ελέγχου της δυναμικής του συμπεριφοράς, αλλά και αντίστοιχα φρένα, με τους μπροστινούς δίσκους να είναι αεριζόμενοι 278mm και τους πίσω 253mm.

Περισσότερη ισχύς, περισσότερες επιλογές

Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας EcoBoost 1,5 λίτρων της Ford, είναι turbo, με ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες και τεχνολογία προσωρινής απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με την εταιρεία, η οικονομία και οι εκπομπές, έχουν μειωθεί κατά 11%.

Το μοτέρ είναι ισχύος 200 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., η ροπή του ανέρχεται στα 290Nm από τις 1.600-4.000 σ.α.λ. και τα πρώτα 100 χ.α.ω., έρχονται σε 6,5δλ. Η μέγιστη ταχύτητά του είναι τα 232 χ.α.ω..

Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε 3πορτο και 5πορτο, «διακοσμημένο» με όλα τα στοιχεία και εξαρτήματα που το κάνουν ST, οι ζάντες αλουμινίου είναι 17 ιντσών (υπάρχουν και 18άρες, αλλά προαιρετικά), ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία και πρόκειται για τα ST-1, ST-2 και ST-3.

Οι χρωματισμοί για το εξωτερικό είναι οκτώ (Frozen White, Magnetic, Moondust, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver και Silver Fox) και τα καθίσματα της Recaro προσφέρουν έναν συνδυασμό που έχει σχέση με τη γωνία και την κλίση τους. Ο λεβιές έχει το διακριτικό «ST» και το τιμόνι είναι flat-bottom, με τις ραφές να αναπαράγονται στο χειρόφρενο, αλλά και στον λεβιέ.

Το σύστημα SYNC 3 επικοινωνίας και ψυχαγωγίας με οθόνη 6,5 ιντσών είναι στάνταρ (η οθόνη των οκτών ιντσών είναι προαιρετική). Με αυτό, ο οδηγός θα μπορεί να ελέγχει το ηχοσύστημα της B & O PLAY, την πλοήγηση και το συνδεδεμένο smartphone με απλές φωνητικές εντολές.

Στα συστήματα ασφαλείας, υπάρχει η βοήθεια για τη διατήρηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα του και ο χαρακτηριστικός ήχος που προειδοποιεί για αυτό, το Cruise Control, ενώ διαθέσιμοι είναι οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, οι αυτόματοι προβολείς, το auto-highbeam και το σύστημα αναγνωρίσεως οδικών σημάτων.

Πηγή: Ford

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από