Ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, το Ford Focus, περνά στην 4η γενιά του κι εμείς το δοκιμάζουμε στην 1.5 EcoBlue diesel ST-Line έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.
Το νέο Focus ανήκει στην μικρομεσαία κατηγορία και χτίζεται πάνω στην επίσης νέα C2 πλατφόρμα της εταιρείας. Η τελευταία υπόσχεται σημαντική αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας και συγχρόνως μικρότερο βάρος.
Παρόλο το μικρότερο βάρος, το νέο Focus έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 1,8 εκ. στα 4,376 μέτρα από τον προκάτοχό του, στο πλάτος κατά μόλις 0,2 εκ. στα 1,825 μέτρα, ενώ αντίθετα το ύψος έχει μειωθεί σημαντικά στα 1,47 μέτρα (-1,5 εκατοστά).
Οι εμπρός κολώνες έχουν μεταφερθεί κατά 95 χλστ. πιο πίσω με αποτέλεσμα και το καπό να μεγαλώσει. Το όλο σύνολο είναι πιο φαρδύ, πιο χαμηλό και με μεγαλύτερο μήκος, δημιουργώντας μια ιδιαίτερα όμορφη και σπορτίφ εικόνα.
Στη δε ST-Line εκδοχή της δοκιμής με το χαμηλωμένο κατά 10 χλστ. αμάξωμα, η εικόνα αυτή είναι ακόμη πιο έντονη. Επιβεβαιώνεται δε από τη βελτιωμένη κατά 0,3 τιμή της αεροδυναμικής απόδοσης, η οποία έχει πέσει τώρα στο 0,27. Οι επιμέρους σχεδιαστικές επιλογές του αμαξώματος, μαζί με τις εισαγωγές του αέρα, τις ακμές και τη μικρή αεροτομή στο πίσω μέρος έχουν επίσης συμβάλλει στην επίτευξη αυτής της κορυφαίας επίδοσης.
Επανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό, τόσο σε χώρους, όσο και σε σύνθεση. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 52 χλστ., τα οποία επενδύθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους για την αύξηση της προσφοράς σε χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών. Αντίθετα ο χώρος των αποσκευών αυξήθηκε κατά μόλις 25 λίτρα στα 341 και έως τα 1.354 με την αναδίπλωση των καθισμάτων (+92 λτ.)
Η επανασχεδίαση της μονάδας του κλιματισμού επιτρέπει την προώθηση του ταμπλό προς τα εμπρός και πιο χαμηλά, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται χώρος και να αυξάνεται η ορατότητα. Επιπρόσθετα έχει μειωθεί ο αριθμός των διακοπτών τους απόλυτα απαραίτητους με την οθόνη του Sync 3 να αναλαμβάνει την πληθώρα των σχετικών λειτουργιών και χειριστηρίων.
Νέος, μάλλον επικαιροποιημένος από παλιότερες θυγατρικές της εταιρείας, Land Rover και Jaguar, είναι ο περιστροφικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας φορτίζεται επαγωγικά το ανάλογο κινητό. Πέρα από τον πλουσιότερο εξοπλισμό, η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής στο εσωτερικό δημιουργούν μια από τις πιο ποιοτικές και όμορφες ατμόσφαιρες στην κατηγορία.
Η παραμονή των επιβατών στο εσωτερικό αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετη. Από τη μια γιατί έχει μειωθεί σημαντικά το επίπεδο των θορύβων που φτάνει στο εσωτερικό, αλλά και από την ανάρτηση. Η τελευταία αποσβένει ακόμη πιο αποτελεσματικά ακόμη και έντονες ανωμαλίες, ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζει να είναι τόσο σφικτή, ώστε να εξασφαλίζει ιδιαίτερα δυναμική και ενθουσιώδη οδική συμπεριφορά.
Τα όρια της πρόσφυσης είναι ακόμη πιο υψηλά, οι αντιδράσεις στο όριο απόλυτα προβλέψιμες και ελεγχόμενες και η δυνατότητα γρήγορης κίνησης εξασφαλισμένη. Την ίδια στιγμή το σύστημα διεύθυνσης συνεχίζει να είναι απόλυτα ακριβές και άμεσο με κορυφαία κατευθυντικότητα.
Μάλιστα φέρει ηλεκτρονική διαχείριση για τη μείωση των επιρροών της μετάδοσης στους εμπρός τροχούς, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση. Ουσιαστικά το Ford Focus μαζί με το νέο Honda Civic, όχι μόνο ορίζουν την κορυφή στην οδική συμπεριφορά και απόλαυση στην κατηγορία της τιμής τους, αλλά αμφισβητούν ανοιχτά και τις ακριβότερες premium προτάσεις των μικρομεσαίων.
Η οδηγική απόλαυση, αλλά και οι επιδόσεις, υποστηρίζονται στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής από το δίδυμο κινητήρα – κιβωτίου. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με το αναβαθμισμένο σύνολο των 1,5 λίτρων, 120 ίππων και 300 Nm ροπής και στη δεύτερη για το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.
Την αυξημένη ροπή και τη γραμμική απόδοση του κινητήρα, εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο, επιλέγοντας σε κάθε περίσταση την πιο κατάλληλη σχέση. Στη γρήγορη οδήγηση συνεπικουρούν οι μοχλοδιακόπτες του στο πίσω μέρος του τιμονιού, μια και μέσω αυτών ο οδηγός μπορεί να ζητήσει πιο νωρίς τις αλλαγές των σχέσεων, ιδιαίτερα στο κατέβασμα, πριν την είσοδο στη στροφή.
Διαθέτει τρία οδηγικά προγράμματα, Eco, Normal και Sport, μεταβάλλοντας έτσι κατά το δοκούν τα χαρακτηρισιτκά κίνησής του. Σε κάθε περίπτωση το Focus παραμένει ένα από τα πιο αποδοτικά και γρήγορα μικρομεσαία οχήματα του ανταγωνισμού του, ενώ την ίδια στιγμή και η κατανάλωση διατηρείται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα ακόμη και σε σκληρή χρήση, όπως αυτή της δοκιμής.
Ο εξοπλισμός του οχήματος στην εν λόγω έκδοση είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας πέρα από τις όμορφες προσθήκες στο αμάξωμα μεταξύ άλλων: Pre-Collision Assist, Lane Keeping Alert & Aid, Hill Start Assist, αυτόματους προβολείς μεταβλητής δέσμης, MyKey και το σύστημα infotainment SYNC 3 με οθόνη TFT 6,5 ιντσών. Η τιμή του κινείται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, με τη βασική εξοπλιστική έκδοση Trend να ξεκινά από τα 18.982 ευρώ με τον 1.0 κινητήρα των 125 ίππων και την ST της δοκιμής από τα 24.396 ευρώ.
Ford Focus 1.5 EcoBlue Auto ST-Line 120PS |
|
Κινητήρας |
|
Κυβισμός (κ.εκ.): | 1.499 |
Διάταξη/κύλινδροι: | Εγκάρσια εμπρός / 4 |
Τροφοδοσία: | Diesel, turbo, άμεσος ψεκασμός |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): | 120/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): | 300/1.750-2.250 |
Επιδόσεις |
|
0-100 χ.α.ω (δλ.) | 10,2 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) | 191 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
|
Μικτή | 4,4 |
Αστική | 4,9 |
Υπεραστική | 4,1 |
Μέση δοκιμής | 6,7 |
Εκπομπές ρύπων |
|
Προδιαγραφή | Euro 6D |
CO2 (γρ./χλμ.) | 110 |
Μετάδοση |
|
Κίνηση | Εμπρός |
Κιβώτιο / Σχέσεις | Aυτόματο / 8 |
Σύστημα διεύθυνσης | |
Τύπος/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Αμάξωμα / διαστάσεις |
|
Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.) | 4.378×1.979×1.471 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.700 |
Χώρος αποσκευών (λτ./VDA) | 341 / 1.320 |
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά) | 1.322 / 1.855 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 47 |
Ανάρτηση | |
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική |
Πίσω | Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική |
Φρένα | |
Εμπρός / πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι |
Διαστάσεις ελαστικών | |
Εμπρός / πίσω | 215/50 R17 |
Προτεινόμενη τιμή λιανικής | |
Βασική έκδοση δοκιμής (ευρώ) | 24.396 |