To πιο εμπορικό pick up της ευρωπαϊκής αγοράς αποκτά τον τίτλο τιμής Raptor και κυρίως τα προνόμια που αυτή φέρει μαζί της.
Ο χαρακτηρισμός Raptor είναι γνωστός στους φίλους της αυτοκίνησης εδώ και πολλά χρόνια και πιο συγκεκριμένα, από το 2010, όταν για παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το θηριώδες F-150, το οποίο ως γνωστό εισάγεται μόνο κατά παραγγελία στην Ευρώπη.
Πέρα από την αυξημένη απόδοση του κινητήρα, ο τίτλος αυτός αναφέρεται στην αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, την αντικατάσταση της συμβατικής ανάρτησης με αγωνιστική και μάλιστα κορυφαίων δυνατοτήτων, τις αντίστοιχες βελτιώσεις και ενισχύσεις στο αμάξωμα και συνολικά σε όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Την επιβεβαίωση του τίτλου επιχειρεί οπτικά η εξωτερική εμφάνιση, η οποία είναι αντίστοιχα εντυπωσιακή, δυναμική, μεταφέροντας συγχρόνως ένα σαφές μήνυμα ανθεκτικότητας και εκτός δρόμου καπατσοσύνης.
Τα χαρακτηριστικά αυτά μεταφέρονται πλέον αυτούσια στο κλασικό ευρωπαϊκό pickup της Ford, το Ranger. Παρουσιάστηκε στη χώρα μας πριν λίγους μήνες και ήδη έχουν ξεκινήσει οι παραδόσεις, μια και οι αυξημένες παραγγελίες δεν μπορούν ακόμη να καλυφθούν όλες άμεσα από την παραγωγή.
Σε σχέση με τη μη Raptor εκδοχή του, το Ranger διαθέτει αυξημένα μετατρόχια, μεγαλύτερους τροχούς (285/70 R 17) με ελαστικά της BFGoodrich με ενισχυμένα πλαϊνά και μεγαλύτερα φρένα. Το πλαίσιο τύπου σκάλας έχει επανασχεδιαστεί, ώστε να ταιριάξει με τη νέα ανάρτηση, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος, όπου τα φύλλα σούστας έχουν παραχωρήσει τη θέση τους σε μια εξελιγμένη μορφή άκαμπτου άξονα με συνδέσμους Watt σε συνδυασμό με ελατήρια και κορυφαία αμορτισέρ από τη Fox Racing. Από την ίδια εταιρεία προέρχονται και τα αμορτισέρ της επίσης εξελιγμένης εμπρός ανάρτησης με τα διπλά τριγωνικά αλουμινένια ψαλίδια. Επιπρόσθετα στο κάτω μέρος, όλα τα μηχανικά μέρη προστατεύονται από ατσάλινη ποδιά πάχους 2,3 χλστ. Με τη νέα ανάρτηση, το Ford Ranger Raptor φτάνει σε πλάτος τα 2,18 μέτρα και ύψος τα 1,9, ενώ η απόσταση από το έδαφος τα 28,3 εκατοστά. Το βάρος αντίστοιχα, τα 2.510 κιλά.
Έχοντας εξασφαλίσει ένα κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο στη βάση του οχήματος, η Ford προχωρά στα μηχανικά μέρη και τις διαμορφώσεις τους. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έξι συνολικά προγράμματα κίνησης, τρία για εκτός δρόμου (Χιόνι, λάσπη, βραχώδες έδαφος) και δύο για την άσφαλτο (Normal, Sport), ενώ το Baja είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε οποιεσδήποτε συνθήκες, κυρίως εκτός δρόμου, με υψηλές ταχύτητες.
Μεταξύ των διαφορικών και του κινητήρα μεσολαβεί το 10άρι αυτόματο κιβώτιο της Getrag, στην εκδοχή του για οχήματα με κατ’ επιλογήν τετρακίνηση, ενώ ακόμη πιο μπροστά το νέο biturbo δίλιτρο σύνολο της εταιρείας, απόδοσης 213 ίππων και 500 Nm ροπής.
Οι επιδόσεις και κυρίως η αίσθηση της επιτάχυνσης από στάση μπορεί να μην είναι καταιγιστικές, καταιγιστικοί όμως είναι οι ρυθμοί που μπορείς να κινηθείς, τόσο εντός, όσο και εκτός. Η ελαστικότητα του κινητήρα και τα 500 Nm της ροπής προσφέρουν σχεδόν πάντα και σχεδόν άμεσα πληθώρα δύναμης, την οποία μάλιστα διαχειρίζεται με υποδειγματικό τρόπο το 10άρι κιβώτιο. Η αύξηση των ρυθμών είναι τόσο εύκολη, που αργά ή γρήγορα αναγνωρίζεις την αποτελεσματικότητα της φρένων, αλλά και την κορυφαία κατευθυντικότητα των εμπρός τροχών, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσεις το αυξημένο βάρος.
Στο χώμα και σε ομαλές εκτός δρόμου διαδρομές η οδήγηση μετατρέπεται σε διασκέδαση και απόλαυση, με το εμπρός και πίσω μέρος να συνεργάζονται εξασφαλίζοντας, ιδιαίτερα στους πιο έμπειρους και απαιτητικούς, κορυφαία οδηγική απόλαυση. Σε βραχώδη εδάφη, το όλο σύνολο καταφέρνει να σκαρφαλώσει ακόμη και σε σημεία που δύσκολα θα επιχειρούσες χωρίς παρότρυνση ή εμπειρία σε απαιτητική εκτός δρόμου κίνηση.
Οι κορυφαίες δυνατότητες είναι το ένα κρατούμενο. Το άλλο και ιδιαίτερα σημαντικό είναι η ευκολία που επιτυγχάνονται όλα αυτά και εδώ είναι καθοριστική η συμβολή της κορυφαίας εταιρείας σε αμορτισέρ παντός είδους οχήματος εκτός δρόμου. Όλες οι ανωμαλίες αποσβένονται με απίστευτη ευκολία, η ανάρτηση δεν τερματίζει ποτέ ακόμη και σε μεγάλα άλματα, ενώ οι επιβάτες αντιλαμβάνονται μόνο αυτά που πρέπει, χωρίς σχεδόν καθόλου καταπονήσεις. Αυτό είναι ουσιαστικά το βασικό χαρακτηριστικό της ουσίας του Raptor και το οποίο το διαφοροποιεί από αντίστοιχα οχήματα του είδους και της τιμής.
Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα φροντισμένο και εν πολλοίς πολυτελές και πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό, με αυξημένους χώρους και αναπαυτικά καθίσματα τουλάχιστον για τέσσερις επιβάτες. Τα επίπεδα θορύβου παραμένουν χαμηλά, αυτά της άνεσης υψηλά, ενώ τα σπορ καθίσματα υποστηρίζουν σωστά τα σώματα των επιβατών, τουλάχιστον του εμπρός μέρους. Το κόστος για την απόκτηση του κορυφαίου αυτή τη στιγμή pick up της αγοράς φτάνει τα 55.800 ευρώ.
Ford Ranger Raptor | |
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.): | 1.996 |
Διάταξη/κύλινδροι: | Διαμήκης εμπρός / 4 |
Τροφοδοσία: | 2 x Turbo, άμεσος ψεκασμός |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): | 213/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): | 500/1.750 |
Επιδόσεις | |
0-100 χ.α.ω (δλ.) | 10,5 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) | 170 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μικτή | 8,9 |
Αστική | – |
Υπεραστική | – |
Εκπομπές ρύπων | |
Προδιαγραφή | Euro 6/2 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 233 |
Μετάδοση | |
Κίνηση | 4×4 κατ’ επιλογήν |
Κιβώτιο / Σχέσεις | Αυτόματο / 10 |
Σύστημα διεύθυνσης | |
Τύπος/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Αμάξωμα / διαστάσεις | |
Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.) | 5.374×2.028×1.873 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 3.220 |
Χώρος αποσκευών | Από 970 κ.εκ. |
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά) | 2.510 / 3.130 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | |
Ανάρτηση | |
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια, υποπλαίσιο |
Πίσω | Άκαμπτος άξονας με Watt συνδέσμους, αντιστρεπτική |
Φρένα | |
Εμπρός / πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι |
Διαστάσεις ελαστικών | |
Εμπρός / πίσω | 285/70 R17 |
Προτεινόμενη τιμή λιανικής | |
Βασική έκδοση (ευρώ) | 55.802 |