Δοκιμάζουμε τη βελτιωμένη εκδοχή του πρώτου προσθιοκίνητου μοντέλου της BMW στην εκδοχή με τον κινητήρα βενζίνης των 140 ίππων.
Το πρώτο MPV της γερμανικής εταιρείας άνοιξε την κερκόπορτα της κίνησης στους εμπρός τροχούς στην ορκισμένη πισωκίνητη εταιρεία. Θα πει κανείς ότι είχε προηγηθεί το Mini, αυτό μετέφερε εκ γενετής την κίνηση εμπρός, ως μέρος μιας σειράς καινοτομιών που είχε εμπνευστεί ο μικρασιάτης δημιουργός του, Άλεκ Ισσιγόνης. Ο κοινός αυτός τόπος δεν είναι καθόλου τυχαίος, μια και τα δύο οχήματα μοιράζονται την ίδια UKL1 πλατφόρμα.
Η τελευταία ορίζει μια και μοναδική διάταξη. Κινητήρας τοποθετημένος εγκάρσια εμπρός, κίνηση στους εμπρός τροχούς. Συγχρόνως όμως και μεγαλύτερη προσφορά σε χώρους για τους επιβάτες και κυρίως για εκείνους του πίσω μέρους.
Αυτή την πρακτική ακολουθεί και η Σειρά 2 Active Tourer, η οποία παρουσιάστηκε το 2014 και από το 2018 είναι διαθέσιμη στη, σημερινή, βελτιωμένη εκδοχή της.
Οι οπτικές διαφορές, ιδιαίτερα στο αμάξωμα, παραμένουν περιορισμένες και εντοπίζονται στο εμπρός μέρος στη μάσκα, η οποία φέρει μεγαλύτερα τα νεφρά της σχεδιαστικής ταυτότητας της εταιρείας. Επίσης αλλαγές έχουν γίνει χαμηλά στις εισαγωγές στα φώτα και στην διάρθρωση του προφυλακτήρα. Τα φώτα ομίχλης μπορεί να είναι LED, ενώ διαθέσιμες είναι και νέες ζάντες.
Νέα, εντονότερα τρισδιάστατη, σχεδίαση αποκτούν τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ αλλαγές φέρει και ο προφυλακτήρας. Οι πιο δυνατές εκδοχές φέρουν διπλές και πιο χοντρές απολήξεις εξάτμισης.
Το εσωτερικό προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα των 2 Coupe και Cabrio, ενώ η σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας έχει αναβαθμιστεί. Διαθέσιμες είναι νέες, περισσότερο πολυτελείς, επενδύσεις, ενώ επανασχεδιασμένος είναι και ο πίνακας των οργάνων.
Η σημαντικότερη εξέλιξη εντοπίζεται στο σύστημα πολυμέσων, το οποίο φέρει αναβαθμισμένο λογισμικό και πρόσθετες λειτουργίες, όπως πληροφορίες για την κίνηση σε πραγματικό χρόνο, ειδοποιήσεις, ακόμη δε και εφαρμογές γραφείου.
Η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να φτάσει έως και τα 60 χ.α.ω., περιλαμβάνοντας διατήρηση της απόστασης από εμπρός όχημα και αντίστοιχα από τα άκρα της λωρίδας.
Μια ακόμη σημαντική αλλαγή στη βελτιωμένη έκδοση είναι το κιβώτιο του διπλού συμπλέκτη, το οποίο εξασφαλίζει εμφανώς πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων, αλλά και καλύτερη κλιμάκωση από το αυτόματο που αντικαθιστά.
Το κιβώτιο αυτό ταιριάζει καλύτερα και στην επιλογή σπορ προγράμματος κίνησης, η οποία μεταβάλλει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, από σχετικά μαλθακό σε σπορτίφ και ενθουσιώδη.
Ιδιαίτερα σε κλειστές διαδρομές, το άκαμπτο πλαίσιο, το άμεσο και με κορυφαία κατευθυντικότητα σύστημα διεύθυνσης και η ζυγισμένη ανάρτηση με το συνεργατικό πίσω μέρος είναι σε θέση να εξασφαλίζουν την περιώνυμη οδηγική απόλαυση της BMW. Διαφορετική δε από μια τυπική πισωκίνητη, απολαυστική και πολύ γρήγορη και αποτελεσματική δε.
Το νέο κιβώτιο συνεργάζεται καλύτερα και με τον ελαφρώς αναβαθμισμένο σε απόδοση τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων. Η απόδοσή του φτάνει τους 140 ίππους και τα 220 Nm ροπής και στην πράξη κινεί ιδιαίτερα εύκολα το αμάξωμα των 1.430 κιλών. Ο τρόπος λειτουργίας του θυμίζει τετρακύλινδρο σύνολο, μια και είναι απαλλαγμένος από κραδασμούς και διακρίνεται από την χαρακτηριστική ευκολία στο ανέβασμα των στροφών, ήδη κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. μέχρι και τον κόφτη. Τα 9,3 δλ. για τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται εύκολα, ενώ και η κατανάλωση, ιδιαίτερα σε φυσιολογικούς ρυθμούς κίνησης παραμένει, στην πράξη, κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ. (5,8 λτ./100 χλμ., ο επίσημος κύκλος.)
Φθηνή δεν θα μπορούσε σε καμιά περίπτωση να χαρακτηριστεί η BMW 218i Active Tourer αφού η βασική της τιμή ξεκινά από τα 32.978 ευρώ. Το κόστος του πακέτου Sport Line της δοκιμής ανέρχεται από μόνο του στα 5.000 περίπου ευρώ.
BMW 218i Active Tourer Steptronic
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.): | 1.499 |
Διάταξη/κύλινδροι: | Εγκάρσια εμπρός / 3 |
Τροφοδοσία: | Turbo, άμεσος ψεκασμός |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): | 140/4.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): | 220/1.480 |
Επιδόσεις | |
0-100 χ.α.ω (δλ.) | 9,3 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) | 205 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μικτή | 5,8 |
Αστική | 7,1 |
Υπεραστική | 4,9 |
Μέση δοκιμής | 7,5 |
Εκπομπές ρύπων | |
Προδιαγραφή | Euro 6d TEMP |
CO2 (γρ./χλμ.) | 132 |
Μετάδοση | |
Κίνηση | Εμπρός |
Κιβώτιο / Σχέσεις | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη / 7 |
Σύστημα διεύθυνσης | |
Τύπος/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Αμάξωμα / διαστάσεις | |
Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.) | 4.432×1.800×1.555 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.670 |
Χώρος αποσκευών (λτ./VDA) | 468-1.510 |
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά) | 1.460 / 1.945 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 51 |
Ανάρτηση | |
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική |
Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική |
Φρένα | |
Εμπρός / πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι |
Διαστάσεις ελαστικών | |
Εμπρός / πίσω | 205/60 R16 |
Προτεινόμενη τιμή λιανικής | |
Βασική έκδοση (ευρώ) | 32.978 |