Σταδιακή απομάκρυνση των παλαιών diesel αυτοκινήτων

Σταδιακή απομάκρυνση των παλαιών diesel αυτοκινήτων

Ενθαρρυντικές οι δηλώσεις για την αποχώρηση των παλαιών αυτοκινήτων diesel, τη στιγμή που θα πρέπει να δοθούν και κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση.

Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που πρωτοστάτησε στον περιορισμό των παλαιών diesel οχημάτων, καθώς στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, επιτρέπεται να κυκλοφορούν από το 2011, μόνον εκείνα με σύγχρονη αντιρρυπαντική τεχνολογία Euro 5 και 6, αυτοκίνητα δηλαδή ηλικίας έως οκτώ ετών.

Πάντως, λόγω ελλιπούς αστυνόμευσης των παραβάσεων και ελέγχων, αλλά και λόγω εξαπάτησης των καταναλωτών, σε αυτές τις δύο πόλεις, κυκλοφορούν ακόμα diesel αυτοκίνητα, κατασκευής προ του 2010.

Συνεπώς, οι έλεγχοι και η αστυνόμευση των απαγορεύσεων θα πρέπει να εφαρμοστούν οπωσδήποτε και όχι μόνο σε αυτές τις πόλεις, αλλά και σε άλλες, όπως είναι πχ. η Πάτρα, η Λάρισα και το Ηράκλειο.

Υπενθυμίζεται πως τα σύγχρονα diesel αυτοκίνητα εκπέμπουν μόλις το 1/20 των σωματιδιακών ρύπων σε σχέση με τα παλαιά, τη στιγμή που οι στόλοι των επαγγελματικών οχημάτων, όπως είναι πχ. τα ταξί, επιτρέπεται να κυκλοφορούν έως τα 21 έτη. Δηλαδή, ακόμα και αυτά τεχνολογίας (1996-2000).

Παράλληλα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μεγάλο δακτύλιο, ακόμα και αν έχουν ξεπεράσει το 20ό έτος της ηλικίας τους, κάτι το οποίο καθιστά επείγουσα τη διαμόρφωση των σχετικών κανόνων.

Τέλος, με βάση τις εκτιμήσεις της Ε.Ε., πάνω από 400.000 άτομα πεθαίνουν ετησίως λόγω της μόλυνσης του αέρα στην Ένωση, με τα 11.000 από αυτά, να είναι στην Ελλάδα.

Πηγή: ΣΕΑΑ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ