Η εταιρεία αποκαλύπτει μερικές λεπτομέρειες της νέας οικογένειας turbo βενζινοκινητήρων.
Λεπτομέρειες της νέας οικογένειας turbo βενζινοκινητήρων Firefly έδωσε στη δημοσιότητα η Fiat. Ο κατασκευαστής, που πρόσφατα παρουσίασε το νέο 500Χ, που κάτω από το καπό του εφοδιάζεται με το παραπάνω μοτέρ, δοκίμασε μερικές υπάρχουσες λύσεις για την κατασκευή του, ενώ παράλληλα πρόσθεσε μερικά νέα στοιχεία.
Ελαφρύς και αποδοτικός
Κάθε κύλινδρος έχει χωρητικόητα 0,33 λίτρων. Ως εκ τούτου, το αποτέλεσμα ήταν ένας 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας και ένας 4κύλινδρος, 1,33 λίτρων. Αμφότεροι είναι ισχυροί με 120 και 150 ίππους αντίστοιχα, ενώ παράλληλα είναι ελαφριοί, αφού μόνο το μπλοκ ζυγίζει 93 κιλά. Το σύνολο του μοτέρ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ η κεφαλή έχει εξελιχθεί με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χύτευση υψηλής πίεσης. Η βάση του από τη μεριά της, έχει εξελιχθεί για να παρέχει αντοχή, λίγους κραδασμούς και χαμηλό βάρος.
Οικονομική κινητήρια μονάδα
Το προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας προσφέρει χαμηλό θόρυβο, ακόμα και στο 3κύλινδρο μοτέρ. Το σύστημα MultiAir, που βρίσκεται στην τρίτη γενιά του, βοηθά τον κινητήρα να εμφανίζεται πιο ισχυρός, μέσω καλύτερης «αναπνοής». Μέσω του χρονισμού των βαλβίδων, το σύστημα βελτιώνει τις ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση στις υψηλές, μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων. Έτσι, μειώνονται τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης, κάτι που έχει αντίκτυπο στην καλύτερη λειτουργία, τη χαμηλότερη κατανάλωση και τη μεγάλη διάρκεια ζωής. Όσον αφορά στην άνεση και την άμεση απόκριση, τον δικό τους ρόλο παίζουν μεταξύ άλλων ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός και το turbo χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης.
Φιλικά προς το περιβάλλον
Τα μοτέρ πληρούν τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων Euro 6/D-TEMP και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Κατά την εξέλιξή τους, ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών στον προσομοιωτή και 60.000 σε πραγματικές συνθήκες, με τα οχήματα να καλύπτουν 5 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Νέα μηχανικά σύνολα στο μέλλον
Η FCA θα προσθέσει κι άλλα μοτέρ κατά το επόμενο διάστημα, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως ο κινητήρας FireFly έχει σχεδιαστεί εξ αρχής για να συνδυάζεται και με υβριδικά συστήματα, κάτι που σημαίνει πως διαθέτει την ευελιξία να διατηρήσει τα κατασκευαστικά του πλεονεκτήματα. Ο σχεδιασμός του επίσης επιτρέπει την κατασκευή διάφορων εκδόσεων στην ίδια γραμμή παραγωγής, με πολλά οφέλη για το κόστος, την αξιοπιστία και το περιβάλλον.
Πηγή: Fiat