Το νέο 1.6 i-DTEC σύνολο έρχεται να προστεθεί στα υπάρχοντα σύνολα βενζίνης, 1.0, 1,5 και 2.0 (στο Type R), αυξάνοντας τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων συνόλων, τριών βενζίνης και ενός diesel. Παράλληλα οι επιλογές των κιβωτίων παραμένουν δύο, χειροκίνητο και CVT έξι σχέσεων, προς το παρόν τουλάχιστον, μια και το φθινόπωρο θα προστεθεί και το […]
Το νέο 1.6 i-DTEC σύνολο έρχεται να προστεθεί στα υπάρχοντα σύνολα βενζίνης, 1.0, 1,5 και 2.0 (στο Type R), αυξάνοντας τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων συνόλων, τριών βενζίνης και ενός diesel. Παράλληλα οι επιλογές των κιβωτίων παραμένουν δύο, χειροκίνητο και CVT έξι σχέσεων, προς το παρόν τουλάχιστον, μια και το φθινόπωρο θα προστεθεί και το αυτόματο των 9 σχέσεων.
Η νέα εκδοχή του i-DTEC έχει εξελιχθεί μερικά βήματα παρακάτω, παρά το γεγονός ότι αποτελούσε ήδη μια από τις κορυφαίες κινητήριες μονάδες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στα χαρτιά αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Στην πράξη εντυπωσιάζει από την άμεση απόκρισή του στο γκάζι, από τις διάρκεια της απόδοσης και τη συνολική δύναμη, που εξασφαλίζει δυναμικές επιδόσεις και οδήγηση.
Εντύπωση προκαλεί η αντικατάσταση των αλουμινένιων εμβόλων με σφυρήλατα ατσάλινα, ειδικής επιφανειακής επεξεργασίας, για καλύτερη κατανομή του λιπαντικού. Φέρουν διπλή επίστρωση super plateau honing. Η επιλογή αυτή συμβάλει στη μείωση των τριβών και κατά συνέπεια και των θερμοκρασιών στο εσωτερικό του κινητήρα, κάτι φυσικά που δεν αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Αντίθετα αντιλαμβάνεται άμεσα την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του, μια και έχει μειωθεί κατακόρυφα ο θόρυβος και οι κραδασμοί.
Σε αυτό συμβάλλουν και οι αλλαγές στη δομή του αλουμινένιου κορμού με πρόσθετες ενισχύσεις για μεγαλύτερη ακαμψία. Η επίσης νέα κυλινδροκεφαλή έχει μικρότερο κατά 280 γραμμάρια βάρος και φιλοξενεί στο εσωτερικό της τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Επανασχεδιασμένος είναι και ο στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων, όπως επίσης και ο έλεγχός του με αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της υστέρησης στην απόκρισή του.
Μια σειρά βελτιώσεων σε ρυθμίσεις και τον έλεγχο των μπεκ επιτρέπει την ακριβέστερη εφαρμογή σεναρίων, όπως για παράδειγμα σε κρύο κινητήρα, σε συνθήκες χαμηλού ή υψηλού φορτίου, αλλά και στην αναγέννηση των μερών του καταλύτη. Με τον τρόπο αυτό, το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC επιτυγχάνει εκπομπές ρύπων 91 g/km (Civic Sedan) και 93 g/km (Civic Hatchback), σε συνδυασμό με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (σύμφωνα με τα νέα πρότυπα δοκιμών NEDC)*.
Το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC εφοδιάζεται με εξελιγμένο σύστημα ελέγχου στα μπεκ για μείωση των ρύπων. Η προσθήκη μεταψεκασμού σε χαμηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος και ψυκτικού αυξάνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων και επιτρέπει ταχύτερη ενεργοποίηση του καταλυτικού μετατροπέα, ενώ μία αύξηση στη συχνότητα πιλοτικού ψεκασμού βοηθά στη μείωση των NOx. Όταν συμβαίνει αναγέννηση του φίλτρου σωματιδίων, εφαρμόζονται πολλαπλοί μεταψεκασμοί για να μειωθεί η αρνητική επίδραση στο λιπαντικό και να διατηρηθεί η απόδοση του κινητήρα.
Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda είναι ένας από τους πρώτους κινητήρες που δοκιμάζονται επίσημα μέσω της διαδικασίας Real Driving Emission (RDE) για τον έλεγχο των εκπομπών NOx και σωματιδίων. Ο πετρελαιοκινητήρας υιοθετεί νέο σύστημα NOx Storage Converter (NSC) με μεγαλύτερη πυκνότητα ενεργών κυψελών, που επιτρέπει ταχύτερη μετατροπή και μείωση των ρύπων. Ένα ασημί φίλτρο σωματιδίων με λεπτά τοιχώματα βελτιώνει την απόδοση καύσης των σωματιδίων και επιταχύνει την καύση της αιθάλης κατά την αναγέννηση του φίλτρου, κάτι που αυξάνει την αντοχή των εξαρτημάτων της εξάτμισης λόγω μικρότερης παραγωγής θερμότητας στο φίλτρο σωματιδίων.
Οι δοκιμές Real Driving Emission (RDE) μετράνε ρύπους όπως τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) στο δρόμο. Οι δοκιμές RDE τρέχουν παράλληλα με εργαστηριακούς κύκλους δοκιμών όπως οι NEDC και WLTP προκειμένου να εξασφαλίζονται χαμηλά επίπεδα ρύπων από τα οχήματα στο δρόμο σε όλη την Ευρώπη.
Αναβαθμισμένο, εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
Το χειροκίνητο κιβώτιο των έξις σχέσεων έχει επίσης εξελιχθεί περαιτέρω, μεταξύ άλλων και στα συγχρονιζέ του. Φέρει νέο βολάν διπλής μάζας και συνολικά έχουν μειωθεί οι τριβές κατά 40% σε σχέση με το προηγούμενο. Παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές απαιτούν λιγότερη δύναμη, οι διαδρομές και η εμπλοκή των σχέσεων παραμένουν άμεσες και ακριβείς.
Το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC εφοδιάζεται με τη νέα γενιά Honda Connect με τετραπύρηνο επεξεργαστή Nvidia Tegra 3. Φέρει αναβαθμισμένη και πιο διαισθητική λειτουργία συνδεμένων συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επίσης η οθόνη Advanced Touch IPS είναι επτά ιντσών. Ενσωματώνει Apple CarPlay® και Android Auto, όπως επίσης εφαρμογές με χάρτες, αποστολή μηνυμάτων, μουσική κλπ
Σημαντική προσθήκη είναι και η δεύτερη γενιά του συστήματος ασφαλείας Honda SENSING σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Περιλαμβάνει τις υπάρχουσες ή βελτιωμένες εκδόσεις των υποσυστήματων:
- Collision Mitigation Braking System
- Forward Collision Warning
- Lane Departure Warning
- Road Departure Mitigation
- Lane Keeping Assist System
- Adaptive Cruise Control
- Traffic Sign Recognition
- Intelligent Speed Assistance
- Intelligent Adaptive Cruise Control
Επιπρόσθετα:
- Blind Spot Information
- Cross Traffic Monitor
- Πίσω κάμερα πολλαπλών γωνιών
- Vehicle Stability Assist
Άρης Κόκκας