Στο Λε Μαν έγινε στις 20 Μαΐου, ο πέμπτος αγώνας του φετινού MotoGP. Εκεί, όπου νικητής αναδείχτηκε ο Μαρκ Μάρκεθ με Honda, κατακτώντας την τρίτη του νίκη στη χρονιά. Οι οδηγοί μπόρεσαν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα ελαστικά της Michelin, καθώς η πίστα παρείχε εξαιρετική πρόσφυση, οι χαμηλές θερμοκρασίες όμως έθεσαν απαιτήσεις ειδικότερων χειρισμών. Αυτοί […]
Στο Λε Μαν έγινε στις 20 Μαΐου, ο πέμπτος αγώνας του φετινού MotoGP. Εκεί, όπου νικητής αναδείχτηκε ο Μαρκ Μάρκεθ με Honda, κατακτώντας την τρίτη του νίκη στη χρονιά. Οι οδηγοί μπόρεσαν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα ελαστικά της Michelin, καθώς η πίστα παρείχε εξαιρετική πρόσφυση, οι χαμηλές θερμοκρασίες όμως έθεσαν απαιτήσεις ειδικότερων χειρισμών. Αυτοί οι παράγοντες, ήταν αρκετοί προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα τέσσερα από τα έξι Power Slicks ελαστικά την ημέρα του αγώνα.
Το ρεκόρ πίστας καταρρίφθηκε αρκετές φορές, δείγμα της σωστής επιλογής που έκαναν οι αναβάτες, αλλά και της «ανταπόκρισης» που έδειξαν τα ελαστικά στις «εντολές» τους.
Στην εκκίνηση, ο Ζοάν Ζαρκό πετάχτηκε μπροστά, αλλά λίγο αργότερα, το δίδυμο της Ducati, Χόρχε Λορένθο και Αντρέα Ντοβιτσιόζο πέρασε επικεφαλής. Ο πρώτος και ο τρίτος είχαν πτώσεις στη συνέχεια, αλλά εν τέλει, ο Λορένθο δεν άντεξε στην πίεση του Μάρκεθ, που πέρασε πρώτος στον 10ο γύρο και έμεινε εκεί έως το τέλος της κούρσας. Το βάθρο πλαισίωσαν οι Ντανίλο Πετρούτσι και Βαλεντίνο Ρόσι, με τους τρεις αυτούς νικητές, να χρησιμοποιούν διαφορετικούς συνδυασμούς ελαστικών.
Ο Μάρκεθ επέλεξε μεσαίο μείγμα γόμας εμπρός και σκληρό πίσω, ο Πετρούτσι μαλακό και ο Ρόσι μεσαίο και μαλακό.
Ο επόμενος αγώνας διεξάγεται στις 3 Ιουνίου στο Μουτζέλο της Ιταλίας.
Δηλώσεις πρωταγωνιστών
Μαρκ Μάρκεθ (αναβάτης Repsol Honda Team)
«Είμαι χαρούμενος για τη νίκη μου εδώ στη Γαλλία που είναι και η έδρα της Michelin. Αυτή η πίστα είναι δύσκολη για μας και για αυτό είμαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα. Ήμουν ο μόνος αναβάτης που χρησιμοποίησα το σκληρό μείγμα γόμας στον πίσω τροχό στον αγώνα, καθώς όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποίησαν το μαλακό κι αυτό γιατί οι επιδόσεις του μαλακού μείγματος ήταν πολύ καλές, ωστόσο διαπίστωσα το πρωί ότι το σκληρό μείγμα γόμας ήταν λίγο καλύτερο για μένα. Στον αγώνα, τα πράγματα ήταν ελαφρώς διαφορετικά εφόσον χρειάστηκε κάποιος χρόνος για να φέρω το ελαστικό στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας του, αλλά όταν το κατάφερα αυτό, έδειχνε πολύ σταθερό στις επιδόσεις του και ήμουν πολύ γρήγορος. Έκανα καλή συντήρηση του ελαστικού μέχρι το τέλος του αγώνα, και κατάφερα να οδηγήσω ακόμη πιο γρήγορα στους τελευταίους γύρους που ήταν αρκετό για να κερδίσω. Είμαι χαρούμενος για τη νίκη μου και θα απολαύσω κάθε στιγμή της».
Πιέρο Ταραμάσο (αγωνιστικός μάνατζερ της Michelin για τους δύο τροχούς)
«Αυτό ήταν άλλο ένα δυνατό Σαββατοκύριακο για εμάς. Είδαμε άλλο ένα σημαντικό ρεκόρ να καταρρίπτεται, ο αγώνας είχε πολύ γρήγορο ρυθμό και τα ελαστικά που σχεδιάσαμε για τον εντός έδρας αγώνα ταίριαξαν πολύ καλά με την πίστα. Δεν παραλείψαμε τις χαμηλότερες θερμοκρασίες που έκαναν τα ελαστικά να είναι πιο κρύα, αν οι αναβάτες δεν συνέχιζαν να τα πιέζουν κι αυτό ήταν το στοιχείο που οι τεχνικοί είχαν υπόψη κι ενημέρωσαν όλες τις ομάδες, ώστε να έχουν οι οδηγοί τη μέγιστη πρόσφυση κι επιπλέον να είναι ασφαλείς. Ο Μαρκ σημείωσε μερικούς πολύ γρήγορους γύρους και δικαίως πήρε τη νίκη στο τέλος της ημέρας, αλλά και ο Ντανίλο με το Βαλεντίνο τον πίεσαν μέχρι το τέλος. Για άλλη μια φορά ήταν μεγάλη ικανοποίηση για μας να δούμε τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές μοτοσικλετών στο βάθρο κι όλες οι μοτοσικλέτες να χρησιμοποιούν διαφορετικά μείγματα γομών, και επιπλέον ήταν αξιοσημείωτο το γεγονός που είδαμε έξι διαφορετικούς κατασκευαστές να τερματίζουν στις επτά πρώτες θέσεις, πράγμα πολύ θετικό για το πρωτάθλημα που επιβεβαιώνει για άλλη μία φορά ότι σχεδιάζουμε καλά ελαστικά για όλους».
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Michelin