Η εν λόγω οικογένεια προσφέρει ευελιξία, ισχύ, καλό χειρισμό, μειωμένη κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία.
Η οικογένεια S TDI της Audi βασίζεται στον 3λιτρο V6 TDI κινητήρα με ηλεκτρικό κομπρέσορα (electric powered compressor-EPC) σε συνδυασμό με το 48βολτο σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Η κινητήρια μονάδα αποδίδει έως 700Nm ροπή από τις 2.500σ.α.λ., με το υβριδικό σύστημα να είναι διαθέσιμο σε όλες τις συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι άμεση απόκριση και μεγάλη αυτονομία, που για παράδειγμα στο S6 sedan ανέρχεται στα 1.170 χιλιόμετρα με κατανάλωση 6,2 l/100 km.
Η μεγάλη γκάμα των αυτοκινήτων της Audi με όλα τα παραπάνω, προσφέρουν σπορτίφ χαρακτήρα, άνεση και πλούσιο εξοπλισμό. Όπως τα S4 και S5, που επιταχύνουν γρήγορα αναφορικά με τη μεσαία κλάση, το S6 sedan είναι ένα ισχυρό αυτοκίνητο, το S6 Avant αποτελεί ένα κομψό station-wagon, ενώ το S7 Sportback είναι ένα 4πορτο Gran Turismo. Όσον αφορά στο πρόσφατα παρουσιαζόμενο SQ5 TDI δεύτερης γενιάς, ακολουθεί την παράδοση ενός ισχυρού και πρακτικού SUV.
Αναφορικά με τον EPC, το SQ7 TDI ήταν το πρώτο Audi που τον ενσωμάτωσε, παρέχοντας ροπή άμεσα. Πλέον, εφοδιάζει τα μοντέλα S και αυτό εξασφαλίζει άμεση διαδρομή των καυσαερίων και μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Μαζί με το turbo, παρέχει ισχυρή επιτάχυνση και άμεση απόκριση σε όλες τις συνθήκες.
Ο EPC αποκτά την ενέργειά του από το 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό turbo, λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο χρόνος απόκρισής του ανέρχεται στα περίπου 250ms και στο εύρος 2.500-3.100σ.α.λ., η συνεργασία του με το turbo αυξάνει τη ροπή στα 700Nm, με τον οδηγό να νιώθει τη σπορ αυτή οδήγηση, ακόμα και στις χαμηλές στροφές.
Είναι η πρώτη φορά που η Audi έχει συνδυάσει το 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα με τον EPC και έναν TDI διάταξης V κινητήρα. Ενώ ο EPC αυξάνει την απόδοση, το σύστημα MHEV βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης. Ανάμεσα στις ταχύτητες 55-160 χ.α.ω., το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί για έως 40δλ. με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας. Σε πραγματικές συνθήκες, η μείωση της κατανάλωσης ανέρχεται στα έως και 0,4 l/100 km.
Ο 3λιτρος V6 TDI κινητήρας έχει αναβαθμιστεί και διαθέτει ανθεκτικά πιστόνια από αλουμίνιο, έχουν γίνει κάποιες βελτιώσεις στον στροφαλοθάλαμο, οι κυλινδροκεφαλές παρέχουν καλύτερη ψύξη, ενώ μεγαλύτερες είναι οι αντλίες λαδιού και ψυκτικού υγρού. Όλα τα μοντέλα S TDI πληρούν τα πρότυπα Euro 6d και το σύστημα έγχυσης common rail παρέχει καύσιμο μέσω οκτώ οπών και με πίεση έως 2.500 bar. Τα μοτέρ πετρελαίου εφοδιάζονται με καταλύτη κατακράτησης οξείδιων του αζώτου (NOC-NOx Oxidation Catalyst), που τα αποθηκεύει όταν έχει γεμίσει με αυτά. Προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση, ο NOC λειτουργεί ιδιαίτερα στις χαμηλές θερμοκρασίες. Όταν έχει φτάσει η επιθυμητή, το φίλτρο κατακράτης σωματιδίων, γνωστότερο και ως SCR, φροντίζει για τη μετατροπή των NOx, κατά τη διάρκεια υπεραστικής ή διαδρομής σε αυτοκινητόδρομο.
Ανάρτηση, look και εξοπλισμός
Η ανάρτηση S Sport με έλεγχο απόσβεσης είναι στάνταρ στα μοντέλα S6 και S7, ενώ η πιο άνετη προσαρμοζόμενη αερανάρτηση είναι κι αυτή διαθέσιμη, στον προαιρετικό εξοπλισμό, όμως.
Αντί του στάνταρ συστήματος υποβοήθησης διεύθυνσης των S4 και S5 και του προοδευτικού των S6 και S7, η Audi παρέχει δυναμικό σύστημα που προσαρμόζει τη μετάδοση αναλογικά με την ταχύτητα. Είναι στάνταρ στο SQ5. Το τελευταίο σύστημα 4κίνησης είναι προαιρετικό στα S6 και S7. Τα μοντέλα της μεγάλης κατηγορίας μπορούν να παραγγελθούν με κεραμικά φρένα, ενώ σε όλα τα S TDI οχήματα υπάρχουν τόσο το 8τάχυτο κιβώτιο tiptronic όσο και το σύστημα quattro, μόνιμης 4κίνησης. Κατά παραγγελία, η Audi εξοπλίζει με το σπορ διαφορικό quattro.
Αναφορικά με τον σχεδιασμό τους, τα μοντέλα της γκάμας S ξεχωρίζουν από τον σπορ και κομψό χαρακτήρα τους, τόσο εντός όσο και εκτός καμπίνας.
Ελκυστικός είναι και ο στάνταρ εξοπλισμός, καθώς στα S6 sedan, S6 Avant και S7 Sportback, περιλαμβάνονται τo Audi virtual cockpit και το σύστημα πλοήγησης MMI Navigation.
Πηγή: Audi