Το σενάριο να βλέπουμε κάποια στιγμή στους ουρανούς, ηλεκτρικά ιπτάμενα ταξί, είναι πολύ πιο κοντά από όσο νομίζουν μερικοί.
Με τις πόλεις να σφύζουν από κίνηση και τις καθυστερήσεις να αυξάνονται και να μεγαλώνουν, η ιδέα ενός ιπτάμενου οχήματος είναι πιο κοντά παρά ποτέ. Με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο πως το 2030, οι πτήσεις ιπτάμενων ταξί θα αγγίξουν το 1 δις, η Bosch εργάζεται πυρετωδώς για να τις κάνει ασφαλείς, άνετες και βολικές, ακόμα και χωρίς την παρουσία οδηγού/πιλότου.
Μπορεί η τεχνολογία στην αεροδιαστημική να είναι ακριβή, ογκώδης και με βαριά εξαρτήματα, που σε καμία περίπτωση δεν θα κάνουν καλό στα αυτόνομα ιπτάμενα οχήματα, ωστόσο, οι «σημερινοί» αισθητήρες για την αυτοματοποιημένη οδήγηση ή αυτοί του συστήματος ESP, μπορούν να εφοδιάσουν τα μελλοντικά ιπτάμενα οχήματα.
Οι αισθητήρες θα μπορούν να υπολογίσουν την ακριβή θέση των ταξί, την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και πολλά άλλα και εν αντιθέσει με τους μεγάλου κόστους αισθητήρες που χρησιμοποιούνται στην αεροδιαστημική, η Bosch μπορεί να κάνει χρήση των δικών της που κατασκευάζει και εξελίσσει εδώ και πολλά χρόνια. Συν τοις άλλοις, οι αισθητήρες της Bosch είναι μικροί και ελαφρείς.
Πάνω από 1 δις πτήσεις το 2030
Οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις θα γίνουν σε πόλεις και χώρες, όπως το Ντουμπάι, το Λος Άντζελες, το Ντάλας και τη Σιγκαπούρη το 2020 και οι πρώτες εμπορικές αναμένονται τρία χρόνια αργότερα. Στην αρχή θα χρησιμοποιηθούν πιλότοι, αλλά τα ιπτάμενα οχήματα θα είναι πιθανότατα αυτόνομα το 2025 και θα «πιλοτάρονται» από χειριστές εδάφους. Τότε, θα υπάρχουν στους ουρανούς 3.000 ταξί, 12.000 το 2030 και λίγο κάτω από 100.000 το 2050.
Εφόσον γίνουν όλα τα παραπάνω, ο χρόνος μετακίνησης για να μεταβεί κάποιος για παράδειγμα στην εργασία του, θα έχει μειωθεί σε πολύ σημαντικό βαθμό.
Πηγή: Bosch