Τα καθίσματα πιστοποιήθηκαν από μια ομάδα γιατρών και φυσιοθεραπευτών για τις εργονομικές τους ιδιότητες.
Αρκετός κόσμος υποφέρει από πόνους στην πλάτη και τη μέση του. Ειδικοί, μάλιστα, εκτιμούν πως θα επηρεάσουν τους μισούς Ευρωπαίους σε κάποια φάση της ζωής τους. Ως εκ τούτου, αυτό σημαίνει, πως καθισμένοι σε λανθασμένη στάση, ένα πολύωρο ταξίδι μπορεί να αποδειχτεί κουραστικό για τους επιβάτες.
Η Ford από τη μεριά της, προσφέρει καθίσματα με ρύθμιση 18 κατευθύνσεων για μέγιστη στήριξη και ανακούφιση. Αυτά τα καθίσματα εγκρίθηκαν από τον οργανισμό υγείας της σπονδυλικής στήλης Aktion Gesunder Rucken e.V. (AGR) και την καμπάνια «Για πιο Υγιή Πλάτη».
Οι μηχανικοί της Ford δημιουργήσαν αυτά τα καθίσματα, με τις ρυθμίσεις να περιλαμβάνουν ύψος, μήκος και κλίση, πέραν της υποστήριξης πλάτης, αυχένα και μηρού. Η οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά από ένα διακόπτη στο πλάι του καθίσματος.
Για την προσθήκη της οσφυϊκής υποστήριξης τεσσάρων κατευθύνσεων, της ρύθμισης προσκέφαλου τεσσάρων κατευθύνσεων και της επέκτασης υποστήριξης των ποδιών που δεν προσέφερε η προηγούμενη γενιά του Focus, πραγματοποιήθηκαν δοκιμές σε άνδρες και γυναίκες οδηγούς, διαφορετικού ύψους, βάρος και σωματότυπου, προκειμένου να παρέχουν τη βέλτιστη σχεδίαση. Οι δοκιμές περιελάμβαναν 150.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες, με τον ρομποτικό προσομοιωτή «Robutt» να προσομοιώνει χρήση δέκα χρόνων σε μόλις τρεις ημέρες, αφού κάθεται, αναπηδά και περιστρέφεται στο κάθισμα 7.500 φορές.
Κατά μέσο όρο, οι επιβάτες βρίσκονται στα οχήματά τους περίπου μία ώρα κάθε ημέρα, δίχως να περιλαμβάνεται ο χρόνος που περνούν σε μποτιλιάρισμα ή αυτός που χάνεται για εύρεση θέσης στάθμευσης. Μια βρετανική έρευνα, έδειξε πως το 75% των οδηγών υποφέρει από πόνους στην πλάτη, λόγω της κακής στάσης του σώματος, που μπορούν να επεκταθούν στον αυχένα, να προκαλέσουν μυϊκή κόπωση και κακή κυκλοφορία του αίματος, καταπονώντας τον οδηγό.
Πηγή: Ford