Μια λύση που δοκιμάστηκε, ήταν η χρήση χρωματιστών φώτων στην οροφή του αυτοκινήτου.
Μια μέθοδο με την οποία βελτιώνεται η επικοινωνία των αυτόνομων οχημάτων με τους πεζούς δοκίμασε η Ford. Στόχος η ένταξη του πλάνου στον στόλο των αυτόνομων οχημάτων που θα τεθούν στην κυκλοφορία και το κατά πόσον θα μπορούν να συνεργαστούν με τους πεζούς ή τους ποδηλάτες.
Η Ford επιστράτευσε ένα Transit Conncet, τοποθετώντας στο εσωτερικό του ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα, που έκρυβε τον οδηγό. Ως εκ τούτου, έμοιαζε να είναι αυτόνομο, με τους δοκιμαστές να καταγράφουν τις αντιδράσεις των πεζών, την ώρα που διάφορα οπτικά σήματα σε λευκό, πορφυρό ή γαλάζιο χρώμα, εμφανίζονταν σε μια μπάρα την οροφή του οχήματος, ενημερώνοντάς τους για τις προθέσεις του.
Οι δοκιμές έγιναν στη Γερμανία και οι ερευνητές, προχώρησαν σε test δύο ακόμα χρωμάτων, με τις ενδείξεις να είναι ορατές σε απόσταση 500 μέτρων. Αναφορικά με τις δοκιμές που έλαβαν χώρα στις ΗΠΑ, τα φώτα ήταν τοποθετημένα στο εσωτερικό μέρος του παρμπρίζ.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το 60% από τους 173 ανθρώπους που συμμετείχαν και συνάντησαν το Transit Connect, θεώρησαν πως το όχημα είναι αυτόνομο. Επίσης, από τις 1.600 αντιδράσεις, φανερώθηκε πως το γαλάζιο ήταν το πιο ευδιάκριτο χρώμα από το λευκό και συγχεόταν λιγότερο με το κόκκινο, από ό,τι το πορφυρό, συγκεντρώνοντας τις περισσότερες προτιμήσεις. Οι πεζοί έδειξαν αποδοχή στα οπτικά σήματα και φαίνεται πως μπορεί να δημιουργηθεί μια βάση με κοινά αποδεκτή οπτική γλώσσα.
Από εκεί και πέρα, η εταιρεία πραγματοποίησε κι άλλες δοκιμές, τούτη τη φορά σε συνεργασία με τη HELLA, μια εξειδικευμένη εταιρεία κατασκευής φωτιστικών σωμάτων, με τους ερευνητές να τοποθετούν τα φωτεινά σήματα σε άλλα τμήματα του αυτοκινήτου, όπως στη γρίλια και εντός των φωτιστικών σωμάτων.
Στόχος της Ford, η εμπιστοσύνη που μπορούν να αναπτύξουν στα αυτόνομα οχήματα οι πεζοί, κάτι το οποίο θα γίνει με μια κοινώς αποδεκτή οπτική γλώσσα.
Πηγή: Ford