Το 10.000.000ό αυτοκίνητο που εξήλθε της γραμμής παραγωγής στη μονάδα, ήταν ένα Arona FR 1.5 TSI.
Τα 25 χρόνια από τη λειτουργία του συμπλήρωσε πρόσφατα το εργοστάσιο της Seat στο Μαρτορέλ, το οποίο, μάλιστα, ξεπέρασε το φράγμα των 10.000.000 οχημάτων. Το τρίτο μεγαλύτερο εργοστάσιο του Ομίλου Volkswagen «είδε» να εξέρχεται από τη γραμμή παραγωγής ένα Arona FR 1.5 TSI σε χρώμα Desire Red με το οποίο συμπληρώθηκε ο παραπάνω αριθμός.
Το Arona κατασκευάστηκε στην πλατφόρμα MQB A0, την οποία και μοιράζεται με το Ibiza και το νέο Audi Α1. Μάλιστα, η Seat ήταν η πρώτη μάρκα του Ομίλου που χρησιμοποίησε την πλατφόρμα MQB A0, κάτι το οποίο της επέτρεψε να γίνει πιο ευέλικτη στην κατασκευή διαφορετικών ειδών αμαξωμάτων.
Η εν λόγω μονάδα παραγωγής έχει «φιλοξενήσει» έως τώρα 39 διαφορετικά μοντέλα και είναι η μεγαλύτερη στην Ισπανία του είδους της. Εγκαινιάστηκε το 1993 και η μετάβαση από τη Ζόνα Φράνκα της Βαρκελώνης, έγινε μετά από 40 χρόνια λειτουργίας του τελευταίου. Έκτοτε, όλα τα κύρια μοντέλα της φίρμας, κατασκευάζονται στο Μαρτορέλ, όπως και τα Audi Q3 και A1.
Βιομηχανία 4.0
Η εταιρεία έχει δεσμευτεί από εκεί και πέρα, να μετατρέψει το εργοστάσιο στο Μαρτορέλ σε πρότυπο Βιομηχανίας 4.0. Με αυτόν τον τρόπο, θα προσαρμοστεί στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και θα ακολουθήσει αυτές της ψηφιοποίησης και της διασύνδεσης, με τα τμήματα να συνεργάζονται με μεγαλύτερη αποδοτικότητα.
Ένα παράδειγμα τούτου, τα παραπάνω από 2.000 ρομπότ που βρίσκονται σε συνεχή κίνηση και συναρμολογούν πάνω από 3.000 μέρη ενός αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με τους 8.000 εργαζομένους στο εργοστάστιο, καθημερινά παράγονται 2.400 αυτοκίνητα, κάτι που σημαίνει πως εξέρχεται της γραμμής ένα αυτοκίνητο κάθε 30 δευτερόλεπτα.
Μια άλλη δέσμευση της φίρμας έχει να κάνει με τις εταιρικές δραστηριότητες, μεταξύ των οποίων R&D, παραγωγή, logistics και πωλήσεις. Στο εργοστάσιο στο Μαρτορέλ εφαρμόζεται από το 2011 το Ecomotive Factory Plan. Πρόκειται για ένα πλάνο το οποίο κάνει τη μονάδα πιο αποτελεσματική, βιώσιμη και οικολογική. Στόχος, η μείωση του αποτυπώματος του 2010, στα μισά έως το 2025.
Η Seat έχει καταφέρει να μειώσει τον αντίκτυπό της στο περιβάλλον τα τελευταία επτά χρόνια κατά 35,5%, χάρη σε έναν ηλιακό σταθμό, που ανακτά ενέργεια από τους φούρνους βαφής ή ένα οικολογικό πεζοδρόμιο, που μειώνει τους ρύπους κατά 40%, μεταξύ άλλων.
Πηγή: Seat