Το νέο Ford Focus απέσπασε πέντε αστέρια από τον Euro NCAP στα crash tests και έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία στο πλαίσιο των νέων αυστηρότερων πρωτοκόλλων.
Πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο φορέα Euro NCAP στα τεστ πρόσκρουσης απέσπασε το νέο Ford Focus, το οποίο εφοδιάζεται με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, μετριάζοντας παράλληλα τις επιπτώσεις. Το νέο μοντέλο περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη γκάμα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού από οποιοδήποτε άλλο Ford μέχρι σήμερα, χρησιμοποιώντας τρία ραντάρ, δύο κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων, που σε συνδυασμό με τη δομή αμαξώματος και έναν κλωβό ασφαλείας από ατσάλι υπερυψηλής αντοχής, προστατεύουν τους επιβάτες.
Μερικά από τα συστήματα που βοηθούν τους οδηγούς να παραμένουν προσηλωμένοι στον δρόμο είναι τα:
-Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για άνετη οδήγηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας
-Adaptive Front Lighting System της Ford με νέα Predictive curve light και Sign-based light που είναι βασισμένα σε κάμερα και προσαρμόζον τον φωτισμό, ελέγχοντας τον δρόμο και τις πινακίδες
-Head-up display της Ford που βοηθά τον οδηγό να έχει το βλέμμα του στραμμένο στον δρόμο, παρακολουθώντας τις πληροφορίες που εμφανίζονται στο παρμπρίζ
Ο Euro NCAP εκθείασε τις τεχνολογίες του νέου Focus και τόνισε πως βοηθούν τον οδηγό, αυτός έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου και δεν εξαρτάται πλήρως από αυτές.
Τεχνολογίες που βοηθούν τον οδηγό να αποφεύγει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις ενός ατυχήματος
-Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού & δικυκλιστή) που ανιχνεύει ανθρώπους δίπλα ή πάνω στον δρόμο ή ενδέχεται να επηρεάζουν την πορεία του οχήματος. Το σύστημα εφαρμόζει πίεση πέδησης αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
-Evasive Steering Assist που χρησιμοποιεί ραντάρ και μια κάμερα για τον εντοπισμό αργών ή ακινητοποιημένων οχημάτων στην πορεία του Focus, υποστηρίζοντας τους ελιγμούς
-Wrong Way Alert, που διατίθεται πρώτα για πελάτες σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία και χρησιμοποιεί μια κάμερα στο παρμπρίζ, προειδοποιώντας τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο
-Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert που προειδοποιεί τον οδηγό – ο οποίος εξέρχεται με όπισθεν από χώρο στάθμευσης – για διέλευση άλλου οχήματος. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις, το σύστημα εφαρμόζει πίεση πέδησης για να αποφευχθεί η επαφή και να μετριαστούν οι συνέπειες
Τεχνολογίες που αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος
-Post-Collision Braking που εφαρμόζει πίεση πέδησης όταν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τη ζημιά στο αυτοκίνητο
-Αύξηση της τάξης του 40% στην ικανότητα απορρόφησης φορτίου πρόσκρουσης συγκριτικά με το προηγούμενο Focus, καθώς η δομή του αμαξώματος αποτελείται από 33% ατσάλι υψηλής αντοχής και ατσάλι βορίου με σκλήρυνση υπό πίεση
-Αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, εμπρός πλευρικοί, εμπρός και πίσω πλευρικοί προστασίας κεφαλής τύπου κουρτίνας
-Λειτουργία eCall για μοντέλα Focus με τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass που καλεί αυτόματα τις πρώτες βοήθειες σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδέονται με το κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης, πιέζοντας ένα μπουτόν SOS στην κονσόλα οροφής
Το Focus λανσάρει επίσης ένα ειδικό σύστημα Ford Stability Control. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος από 100 χ.α.ω. έχουν μειωθεί κατά ένα μέτρο συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, καθώς το νέο Electric Brake Booster εφαρμόζει ταχύτερα πίεση πέδησης.
Νέα εγκατάσταση δοκιμών πρόσκρουσης με τεστ επιτάχυνσης (sled test)
Χρησιμοποιεί ένα υδραυλικό σύστημα προώθησης προκειμένου να επιταχύνει το αμάξωμα με δύναμη που αντιστοιχεί σε 250 τόνους, προσομοιώνοντας φορτία 80g, όπως παράγονται σε πραγματικές συνθήκες. Οι κάμερες που καταγράφουν έως 1.000 καρέ το δευτερόλεπτο, επιτρέπουν στους μηχανικούς να παρατηρήσουν τον συγχρονισμό του αερόσακου και των συστημάτων συγκράτησης των καθισμάτων. Η τελευταία γενιά των ανδρείκελων παρέχει δεδομένα από 70 αισθητήρες σε βασικές ανατομικές θέσεις, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται 15 επιταχυνσιόμετρα μόνο στο κεφάλι.
Πηγή: Ford