Ο Γερμανός κατασκευαστής αναπτύσσει το δικό του σύστημα μπαταριών, προκειμένου να έχει αυξημένη αυτονομία από 330 έως πάνω από 550 χιλιόμετρα.
«Electric for All» ονομάζεται το νέο πρόγραμμα της VW, με το οποίο στοχεύει να παρέχει στους πελάτες, αυξημένη τεχνολογία και αυτονομία μέσω των ηλεκτρικών της οχημάτων και του νέου συστήματος μπαταριών που αναπτύσσει. Από το 2020, τα μοντέλα της οικογένειας ID. θα είναι εφοδιασμένα με αυτό και θα έχουν αυτονομία που θα ποικίλει από τα 330 έως πάνω από 550 χιλιόμετρα.
Κάθε οδηγός μπορεί να επιλέξει την αυτονομία που του ταιριάζει και η VW αναπτύσσει το σύστημα μπαταριών, το οποίο είναι πιο δυνατό, λιγότερο περίπλοκο και πιο εύκολα προσαρμοζόμενο. Ως εκ τούτου, οι πελάτες θα έχουν περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης και αυτοί που θα οδηγούν το αυτοκίνητό τους στην πόλη, θα επωφελούνται από τη χαμηλότερη τιμή αγοράς, ενώ εκείνοι που θέλουν να ταξιδεύουν, θα έχουν αυξημένη αυτονομία.
Το νέο σύστημα έχει βελτιστοποιημένο βάρος, προσαρμοστικότητα σε διάφορου τύπου κυψέλες και ενσωματωμένο σύστημα ψύξης. Η μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιείται για τον έναν ή τους δύο άξονες και τη διάταξη μπορεί να τη φανταστεί κάποιος σαν μια μπάρα σοκολάτας. Αυτό, διευκολύνει τους ειδικούς να την τοποθετούν εύκολα, με την εταιρεία από τη μεριά της να αυξάνει την παροχή ισχύος έως τις 125 kW, που αυξάνει τα επίπεδα φόρτισης, μειώνοντας τον χρόνο.
Οι μπαταρίες είναι ειδικά κατασκευασμένες για την πλατφόρμα MEB και στο κατώτερο επίπεδο προστατεύονται από τις συγκρούσεις. Πάνω από αυτό υπάρχει η θήκη από αλουμίνιο, το σύστημα ψύξης και το κουτί σύνδεσης για ηλεκτρικά συστήματα οχημάτων υψηλής και χαμηλής τάσης (AC, DC και 12V). Οι νέες κυψέλες MED οι οποίες αποτελούνται από μεμονωμένες κυψέλες μπαταρίας, εισάγονται στο περίβλημά της. Οι μονάδες ελέγχου για την παρακολούθηση των κυψελών και οι εξισορροπιστές τους, τοποθετούνται κατά μήκος του περιβλήματος. Τα ηλεκτρονικά της μπαταρίας είναι ενσωματωμένα στο πίσω μέρος. Οι κυψέλες από τη μεριά τους επικοινωνούν μέσω συνδέσμων, που με τη σειρά τους επικοινωνούν κι αυτοί με την μπαταρία. Τα περίβλημα είναι κλειστό και μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα σε περίπτωση συντήρησης.
Μια κυψέλη μπαταρίας ιόντων-λιθίου, αποτελείται από ένα ανόδιο, έναν διαχωριστή, ένα καθόδιο και έναν ηλεκτρολύτη. Κατά τη διάρκεια της φόρτισης, τα ιόντα λιθίου μετακινούνται από το καθόδιο, στο ανόδιο και αποθηκεύονται εκεί. Η ηλεκτρική ενέργεια εν συνεχεία, που τροφοδοτείται από το δίκτυο, μετατρέπεται σε χημική. Για τον σκοπό αυτό, τα ηλεκτρόνια ρέουν μέσω του κυκλώματος και τα ιόντα λιθίου μέσω του διαχωριστή. Κατά τη διάρκεια της εκφόρτισης, τα ιόντα λιθίου ρέουν πίσω στο καθόδιο. Η χημική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και σε αυτή την περίπτωση, τα ηλεκτρόνια ρέουν μέσω του κυκλώματος και τα ιόντα λιθίου μέσω του διαχωριστή, προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Πηγή: Volkswagen