Οι τρέχοντες περιορισμοί στην τεχνολογία στερεού τύπου μπαταριών αφορούν τη χαμηλή πυκνότητα ηλεκτροδίων, τα όρια της θερμότητας, την περιορισμένη διαθεσιμότητα υλικών, το υψηλό κόστος, αλλά και τις μη κλιμακούμενες διαδικασίες παραγωγής. Η Fisker κατασκεύασε από τη μεριά της μια μπαταρία με τρισδιάστατα ηλεκτρόδια στερεάς κατάστασης, 25 φορές μεγαλύτερης επιφάνειας, με εξαιρετικά υψηλές ηλεκτρονικές και ιοντικές […]
Οι τρέχοντες περιορισμοί στην τεχνολογία στερεού τύπου μπαταριών αφορούν τη χαμηλή πυκνότητα ηλεκτροδίων, τα όρια της θερμότητας, την περιορισμένη διαθεσιμότητα υλικών, το υψηλό κόστος, αλλά και τις μη κλιμακούμενες διαδικασίες παραγωγής.
Η Fisker κατασκεύασε από τη μεριά της μια μπαταρία με τρισδιάστατα ηλεκτρόδια στερεάς κατάστασης, 25 φορές μεγαλύτερης επιφάνειας, με εξαιρετικά υψηλές ηλεκτρονικές και ιοντικές αγωγιμότητες που επιτρέπουν γρήγορη φόρτιση, με σημαντικά χαμηλή θερμοκρασία. Το αποτέλεσμα είναι 2,5 φορές περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου, με μεγάλη πιθανότητα, το κόστος να μειωθεί στο 1/3 της αρχικής τιμής, λόγω της εξέλιξης των υλικών, με τις προβλεπόμενες τιμές να αφορούν εκείνες που θα ισχύουν κατά τα φαινόμενα το 2020.
H Fisker αναμένει ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι έτοιμη για εφαρμογές στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά το 2023. Οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις οφείλονται στην έλλειψη αλυσίδων εφοδιασμού με συγκεκριμένες πρώτες ύλες και κατάλληλα εργαλεία κατασκευής, καθώς και σε καθιερωμένες διαδικασίες ποιότητας για την κατασκευή/ανακύκλωση των υλικών. Μόλις η τεχνολογία είναι πλήρως έτοιμη, η μπαταρία θα χαρίσει αυτονομία στα οχήματα της τάξης άνω των 800 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση και χρόνους φόρτισης τόσο χαμηλούς όσο ένα λεπτό – επιτρέποντας στην τεχνολογία να παρακάμψει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ωθώντας την αυτοκινητοβιομηχανία στη μαζική ηλεκτροκίνηση. Η Fisker βρίσκεται σε συζητήσεις με διάφορους βιομηχανικούς ομίλους γύρω από δυνητικές συνεργασίες που δεν σχετίζονται με την αυτοκινητοβιομηχανία – με δυνατότητα εφαρμογής της παραπάνω τεχνολογίας μπαταριών που μπορούν να εμπορευματοποιηθούν πολύ νωρίτερα από το 2023.
Η ευέλικτη κατασκευή ηλεκτροδίων στερεάς κατάστασης της Fisker θα επιτρέψει την κατασκευή μπαταριών με πολύπλευρους παράγοντες τάσης και μορφής. Μπορούν να τυλιχθούν σε κυλινδρικές κυψέλες με υψηλότερη τάση, επιτρέποντας τη χρήση των σημερινών εργαλείων και μηχανημάτων για πακέτα μπαταριών, έχοντας μικρότερες συνδέσεις, καλύτερη θερμική διαχείριση και απαιτήσεις ασφάλειας. Αυτό θα μειώνει περαιτέρω το κόστος.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Fisker