Η Mercedes βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του εργοστασίου της στο Γιαβόρ της Πολωνίας, εκεί όπου στα τέλη του 2019, θα απασχολεί περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους, με τους ήδη υπάρχοντες να είναι 500. Η μονάδα, που δεν εκμπέμπει καθόλου διοξείδιο του άνθρακα, θα παράγει 4κύλινδρους κινητήρες diesel και βενζίνης για υβριδικά και […]
Η Mercedes βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του εργοστασίου της στο Γιαβόρ της Πολωνίας, εκεί όπου στα τέλη του 2019, θα απασχολεί περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους, με τους ήδη υπάρχοντες να είναι 500. Η μονάδα, που δεν εκμπέμπει καθόλου διοξείδιο του άνθρακα, θα παράγει 4κύλινδρους κινητήρες diesel και βενζίνης για υβριδικά και συμβατικά αυτοκίνητα.
Οι διαφορετικές παραλλαγές του κινητήρα θα παράγονται παράλληλα με τους αντίστοιχους στροφαλοθαλάμους σε ιδιαίτερα ευέλικτες γραμμές που θα επιτρέπουν γρήγορες προσαρμογές στη ζήτηση της αγοράς. Οι κινητήρες που θα παράγονται στο Γιαβόρ θα συνδυάζουν τη σύγχρονη τεχνολογία κινητήρων και τη μερική ηλεκτροκίνηση, χρησιμοποιώντας τεχνολογία 48 volt.
Η Mercedes αποτελεί μία από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες στην Πολωνία που έχουν υπογράψει συμβάσεις με τους τοπικούς προμηθευτές πράσινης ενέργειας και θερμότητας και η μονάδα στο Γιαβόρ θα είναι ένα από τα πρώτα εργοστάσια που δεν εκπέμπουν CO2.
Το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας θα λαμβάνεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η απαίτηση για θερμότητα θα επιτυγχάνεται μέσω μιας μονάδας παραγωγής ενέργειας που βρίσκεται παραπλεύρως του εργοστασίου και θα παρέχει ενέργεια από ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Περίπου 600 αισθητήρες θα καταγράφουν την κατανάλωση ενέργειας, η οποία μπορεί να ελεγχθεί σε οθόνες αφής σε πραγματικό χρόνο, μειώνοντας τις ενεργειακές απαιτήσεις του εργοστασίου.
Οι εφαρμογές του σχεδίου Industry 4.0, όπως οι πληροφορίες του συστήματος σε πραγματικό χρόνο και ο ψηφιακός διαχειρισμός του χώρου, θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο νέο εργοστάσιο κινητήρων. Τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό μπορούν να ανιχνευθούν ανά πάσα στιγμή χρησιμοποιώντας RFID (Radio Frequency Identification-Ανίχνευση Ραδιοσυχνοτήτων) ενώ η χρήση των Augmented Reality και Big Data θα μπορούν να υποστηρίζουν τους εργαζόμενους κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης, στην αποφυγή των λαθών σε πρώιμο στάδιο και την αποτροπή βλαβών στα μηχανήματα.
Στόχος επίσης, η λειτουργία όλου του συστήματος δίχως χρήση χαρτιού.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Mercedes