Μετά από 8.793 ανταγωνιστικά και δύσκολα χιλιόμετρα σε αμμόλοφους, βουνά και πέτρες, στο Περού, τη Βολιβία και την Αργεντινή, οι Carlos Sainz/Lucas Cruz κατέκτησαν τη νίκη στο 40ό ράλι Ντακάρ. Ταχύτητα και αξιοπιστία Τα Peugeot 3008DKR Maxi φανέρωσαν την αξιοπιστία τους στον αγώνα, κατακτώντας τις 7 από τις 13 ειδικές διαδρομές. Το μόνο πρόβλημα που […]
Μετά από 8.793 ανταγωνιστικά και δύσκολα χιλιόμετρα σε αμμόλοφους, βουνά και πέτρες, στο Περού, τη Βολιβία και την Αργεντινή, οι Carlos Sainz/Lucas Cruz κατέκτησαν τη νίκη στο 40ό ράλι Ντακάρ.
Ταχύτητα και αξιοπιστία
Τα Peugeot 3008DKR Maxi φανέρωσαν την αξιοπιστία τους στον αγώνα, κατακτώντας τις 7 από τις 13 ειδικές διαδρομές. Το μόνο πρόβλημα που εμφανίστηκε, ήταν ένα μηδαμινής σημασίας με το κιβώτιο, ενώ το Peugeot με το Νο306 και η εγκατάλειψή του, δεν οφείλεται σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα. Μάλιστα, με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς, τα Peugeot 3008DKR Maxi έδειξαν πως δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση για να έρθει ένα καλό αποτέλεσμα.
Η εκδίκηση του «Matador»
Carlos Sainz και Lucas Cruz είχαν σταθεί άτυχοι στα τρία τελευταία Ντακάρ, αλλά φέτος τα κατάφεραν. Σε όλες τις ειδικές διαδρομές είχαν καλούς χρόνους και αφού έκαναν την καλύτερη επίδοση στις SS6 και SS7, έφτασαν στη νίκη με διαφορά 43 λεπτών και 40 δευτερολέπτων από τον δεύτερο. Ως εκ τούτου, επέστρεψαν στην κορυφή του βάθρου για πρώτη φορά μετά το 2010.
Άτυχος ο «Mr Dakar»
Οι νικητές του αγώνα το 2016 και το 2017, Stéphane Peterhansel και Jean-Paul Cottret, είχαν δύο άτυχες στιγμές που τους εμπόδισαν να βρεθούν στην τρίτη θέση του βάθρου. Στην SS7 προσπάθησαν να αποφύγουν ένα quad, αλλά κατέστρεψαν την πίσω αριστερή ανάρτηση, χτυπώντας έναν βράχο, ενώ στην SS13 χτύπησαν σε ένα δέντρο κατά την εκκίνηση, προκαλώντας ζημιές στο σύστημα διεύθυνσης. Οι βοήθεια των Cyril Despres/David Castera ήταν σημαντική και στις δύο περιπτώσεις, με το πλήρωμα να τερματίζει τελικά τέταρτο, έχοντας κατακτήσει τρεις ειδικές διαδρομές, τις περισσότερες από κάθε άλλο Peugeot 3008DKR Maxi.
Υποστήριξη Despres/Castera
Σε εξαιρετική φόρμα, με αυτοπεπποίθηση, κατέκτησαν την πρώτη ειδική διαδρομή. Όμως, στην τέταρτη χτύπησαν σε έναν βράχο, η πίσω δεξιά ανάρτηση καταστράφηκε και αναγκάστηκαν να καθυστερήσουν. Στη συνέχεια ανέλαβαν υποστηρικτικό ρόλο για τους ομολόγους τους, καταφέρνοντας, ωστόσο, να σημειώσουν καλούς χρόνους στις SS8 και SS11.
Εκτός μάχης ο Loeb
Έχοντας τερματίσει πέρυσι δεύτεροι, οι Sébastien Loeb/Daniel Elena είχαν στόχο φέτος τη νίκη. Όλα πήγαιναν καλά έως την SS4, αλλά στο Περού, στην SS5, προσπάθησαν να αποφύγουν ένα άλλο όχημα. Έπεσαν σε μαλακή άμμο και η πτώση είχε συνέπεια τον τραυματισμό του Elena, που δεν ήταν σε θέση να συνεχίσει.
H Peugeot κατέκτησε για 7η φορά το ράλι Ντακάρ στις μόλις 8 συμμετοχές της! Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις νίκες της στο ράλι Ντακάρ…
1987: Vatanen/Giroux (205 T16 Grand Raid)
1988: Kankkunen/Piironen (205 T16 Grand Raid)
1989: «1-2» για τους Vatanen/Berglund και Ickx/Tarin (405 T16 Grand Raid)
1990: «1-2-3» για τους Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), Waldegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid), Ambrosino/Baumgartner (205 T16 Grand Raid)
2016: Peterhansel/Cottret (2008DKR)
2017: «1-2-3» για τους Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena και Despres/Castera (3008DKR)
2018: Sainz/Cruz (3008DKR Maxi)
Η γενική κατάταξη μετά τη 14η ειδική διαδρομή
1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), Peugeot 3008 DKR Maxi, 49h 16min18s
2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 43min40s
3. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1h 16min41s
4. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, + 1h 25min29s
5. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2h 45min24s
6. Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, + 4h 20min58s
31. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, + 45h 19min10s
Οι δηλώσεις των οδηγών
Carlos Sainz (Peugeot 3008DKR Maxi n303): «Ήταν ένα δύσκολο ράλι για μένα, ακόμη και από εκείνο της Αφρικής. Οι διαδρομές ήταν πολύ απαιτητικές. Φυσικά είμαστε πολύ χαρούμενοι με τον Lucas. Η ομάδα της Peugeot έκανε φανταστική δουλειά και το Peugeot 3008DKR Maxi είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει σε rally raids».
Stéphane Peterhansel (Peugeot 3008DKR Maxi n300): «Χάσαμε 1 ώρα και 45 λεπτά στη Βολιβία όταν χτυπήσαμε σε ένα βράχο. Κάναμε και στη συνέχεια λάθη. Αυτό το Ντακάρ νομίζω πως ήταν πολύ σκληρό. Αλλά αυτό είναι το πνεύμα του αγώνα που τον κάνει ξεχωριστό. Για εμάς η νίκη του Carlos που ήταν άτυχος τα τελευταία τρία χρόνια είναι μια πραγματική ικανοποίηση της δικής μας προσπάθειας και συνολικά της ομάδας Peugeot».
Cyril Despres (Peugeot 3008DKR Maxi n308): «Το πρόβλημα που είχαμε στην SS4 μας στοίχισε τον αγώνα. Συνεχίσαμε για να βοηθήσουμε τους team mates μας και το καταφέραμε με την Team Peugeot Total να κατακτά τον αγώνα».