Ο Εσθονός και ο συνοδηγός του Μάρτιν Γιαρβεόλα, έγραψαν ιστορία με τη δεύτερη θέση που κατέκτησαν στο ράλι Ισπανίας.
Τον τίτλο του πρωταθλητή στο WRC πανηγυρίζουν οι Οτ Τανάκ/Μάρτιν Γιαρβεόλα, με τη δεύτερη θέση που κατέκτησαν στο ράλι Ισπανίας. Ο Τανάκ γίνεται μόλις ο τρίτος διαφορετικός οδηγός που κερδίζει τον τίτλο μετά το 2004, ενώ αυτός με τον συνοδηγό του, οι πρώτοι Εσθονοί που καταφέρνουν κάτι τέτοιο. Μάλιστα, είναι η πέμπτη φορά που ένας οδηγός της Toyota κερδίζει το πρωτάθλημα και η πρώτη φορά από το μακρινό 1994, όταν τιτλούχος ήταν ο Ντιντιέ Οριόλ.
Έχοντας κερδίσει έξι από τα 12 ράλι, ο Τανάκ αγωνίστηκε στην Ισπανία με ένα προβάδισμα 28 πόντων. Σε αυτόν, με μικτή επιφάνεια, ο Εσθονός ήταν πέμπτος την πρώτη ημέρα στο χώμα, αλλά στη δεύτερη, στην άσφαλτο, ανέβηκε τρίτος. Την Κυριακή, αύξησε τη διαφορά του από τον οδηγό που ακολουθούσε, αλλά ήθελε ένα καλό αποτέλεσμα στην Power Stage, προκειμένου να εξασφαλίσει τον τίτλο. Στη μήκους 20,72 χιλιομέτρων ΕΔ, τερμάτισε πρώτος με διαφορά 3,6δλ. από τον δεύτερο, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τους έξτρα πέντε πόντους και τη δεύτερη θέση.
Ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα τερμάτισε πέμπτος, καταφέρνοντας να συλλέξει πολύτιμους πόντους για την Toyota στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, απέχοντας 18 βαθμούς από τον πρωτοπόρο. Όσον αφορά στον Κρις Μικ, είχε μια πρόσκρουση το Σάββατο το πρωί, αλλά επανήλθε την Κυριακή.
Δηλώσεις
Τόμι Μάκινεν (Διευθυντής αγωνιστικής ομάδας): Αυτό είναι ένα ιστορικό επίτευγμα: Έχουμε έναν νέο παγκόσμιο πρωταθλητή. Αποτελεί μεγάλη ανταμοιβή για όλη την ομάδα για τη σκληρή δουλειά που έχουν κάνει μαζί με τους Οτ και Μάρτιν καθόλη τη σεζόν για να φτάσουν σε αυτόν τον στόχο. Υπήρξε μεγάλη πίεση για τον Οτ αυτό το Σαββατοκύριακο. Ξέρω τι είναι και νομίζω ότι είναι δύσκολο για οποιονδήποτε άλλον να καταλάβει τι σημαίνει. Αυτό που έκανε στην Power Stage ήταν απολύτως εκπληκτικό. Η δεύτερη θέση μας βοηθά και στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Θα έχουμε ακόμα μια ευκαιρία στην Αυστραλία και θα κάνουμε το παν εκεί.
Οτ Τανάκ (Οδηγός): Είναι δύσκολο να ξέρεις τι να πεις αυτή τη στιγμή. Η πίεση αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν σε άλλο επίπεδο. Αυτός ήταν ο στόχος της ζωής μου. Ήξερα ότι δεν μπορούσα να κάνω λάθη, αλλά έπρεπε να εξασφαλίσω ένα καλό αποτέλεσμα για να συμβεί αυτό. Έτσι ήταν πολλή η πίεση και ήταν δύσκολο να τη συνηθίσεις στην αρχή. Αλλά στο τέλος ήμουν ικανός να χαλαρώσω και να τρέξω κανονικά. Είχα μια καλή αίσθηση στο αυτοκίνητο και θα μπορούσα να οδηγήσω με καλό ρυθμό, αλλά ο Ντάνι Σόρντο ήταν πάντα λίγο πιο γρήγορος, για αυτό ήξερα ότι θα ήταν δύσκολο στην Power Stage να πάρω τους βαθμούς που χρειαζόμασταν. Πίεσα σκληρά και τελικά αποζημιώθηκα. Έπρεπε να ξεπεράσω πολλά στην καριέρα μου, οπότε είναι ωραίο να το πετύχω αυτό τελικά. Ευχαριστώ την ομάδα. Έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά.
Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (Οδηγός): Είμαι ευχαριστημένος με το Σαββατοκύριακό μου. Νομίζω ότι είχαμε μια σταθερή πορεία, δεν κάναμε λάθη και η απόδοση ήταν σε γενικές γραμμές σε καλό επίπεδο. Μου έλειπε κάποια εμπιστοσύνη στην αρχή αυτού του ράλι, έτσι πρέπει να είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Θα μπορούσαμε να αποσπάσουμε περισσότερους πόντους για την ομάδα. Ίσως θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε την τέταρτη θέση αν είχα πιέσει σκληρά, αλλά δεν θα μας ωφελούσε στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών και αυτό ήταν το πιο σημαντικό πράγμα για να το κρατήσω ανοιχτό στον τελευταίο αγώνα στην Αυστραλία.
Κρις Μικ (Οδηγός): Μου άρεσε ο ρυθμός στο αυτοκίνητο. Γνωρίζουμε ότι το Yaris WRC είναι πολύ ισχυρό στην άσφαλτο και είχα ένα καλό προαίσθημα. Έπρεπε να αμυνθούμε στην Power Stage, γιατί δεν υπήρχε άλλος τρόπος να βοηθήσουμε τον Οτ να πάρει το πρωτάθλημα και ήταν σημαντικό να μην αναμιχτούμε και να αφαιρέσουμε ενδεχομένως πόντους από αυτόν. Θα πάμε στην Αυστραλία για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών και θα δώσουμε το καλύτερο δυνατό.
Πηγή: Toyota