Το 1929 ο Λουί Σιρόν κατάφερε να επικρατήσει με την Bugatti Type 35 στο Νίρμπουργκρινγκ, δύο χρόνια αφότου είχε ανοίξει η πίστα.
Δύο χρόνια μετά τα εγκαίνια της πίστας στο Νίρμπουργκρινγκ, 33 πιλότοι πάλεψαν για τη νίκη. Το «Grand Prix of Nations» το κέρδισε ο Λουί Σιρόν με μια Bugatti Type 35C. Αυτή η νίκη, σε συνδυασμό με τη δυσκολία του σιρκουί και τον ανταγωνισμό, σημαίνει πάρα πολλά σε σχέση με τους άλλους αγώνες του προγράμματος.
Τότε, οι οδηγοί διαγωνίζονταν στην πίστα Νορντ, όπου ένας γύρος ήταν 28.265 χιλιόμετρα, τα 7,7 εκ των οποίων ήταν στη Σιντζλάιφε. Οι οδηγοί ολοκλήρωναν τις προσπάθειές τους μετά από 18 γύρους και 508,77 χιλιόμετρα. Ο αγώνας της 14ης Ιουλίου ήταν ανοικτός για πολλούς οδηγούς και άλλες κατηγορίες.
Η Mercedes είχε παρατάξει τέσσερις ισχυρές SSK, εφοδιαζόμενες με έναν 7,1 λίτρων κινητήρα με κομπρέσορα η κάθε μια. Ο Γερμανός Ρούντολφ Καράτσιολα ήταν στην pole position. Η Bugatti από τη μεριά της είχε τρία ελαφριά αυτοκίνητα, ενώ άλλοι οδηγοί, ιδιώτες, έτρεχαν κι αυτοί με Bugatti. Οι χρόνοι κατά τις ελεύθερες δοκιμές δεν επηρέαζαν το γκριντ.
Στην εκκίνηση, ο Καράτσιολα ξεκίνησε καλά, αλλά λίγο πιο πίσω, η πρώτη Bugatti Type 35 άρχιζε να μειώνει την απόσταση. Μετά από τέσσερις γύρους, οι ελαφριές και ανταποκρίσιμες Bugatti αναλαμβάνουν. Λόγω των μικρών ευθειών, των πολλών στροφών και των ανωμαλιών στο οδόστρωμα, οι Type 35 είχαν προβάδισμα. Παρόλο που μετείχαν στην κατηγορία 1,5-2 λίτρων κινητήρα και όχι στην «πάνω από τρία», όπου μετείχαν οι Mercedes.
Η Bugatti Type 35 είναι ένα από τα πιο πετυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών. Ανάμεσα στο 1924 και το 1930, το αυτοκίνητο του Γάλλου κατασκευαστή κέρδισε πάνω από 2.000 αγώνες. Αυτή η εποχή χαρακτηρίζεται «χρυσή».
Όσον αφορά στον αγώνα, ο Λουί Σιρόν συνέχισε την προσπάθειά του δίχως να αντιμετωπίσει προβλήματα. Με τον 2λιτρο, 8κύλινδρο κινητήρα με κομπρέσορα, έχει ισχύ 130 ίππων και τελική πάνω από 200 χ.α.ω. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της είναι η αξιοπιστία και το μικρό της βάρος. Η κινητήρια μονάδα και η μετάδοση είναι από αλουμίνιο, όπως το αμάξωμα και οι τροχοί. Ο άξονας διεύθυνσης είναι σφυρήλατος, εντός κενός/κούφιος και αυτό μειώνει τη μάζα. Ως εκ τούτου, εξοικονομήθηκαν 750 κιλά βάρους και δίχως αυτό να προξενεί έκπληξη, ο Σιρόν ήταν ο ταχύτερος στον γύρο με 15:06.000, με μέση ωριαία ταχύτητα 112,31 χ.α.ω. Τα πιο βαριά αυτοκίνητα δεν μπορούσαν να τον ανταγωνιστούν.
Μετά από τέσσερις ώρες και 46 λεπτά, ο Σιρόν αντικρίζει πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, ακολουθούμενος από τον Γάλλο Ζορζ Φιλίπ με Type 35C, που τερματίζει 12 λεπτά αργότερα. Δύο Γερμανοί οδηγοί, οι Όγκουστ Μόμπεργκερ και Μαξ φον Άκρο-Ζίνενμπεργκ τερματίζουν 15 λεπτά αργότερα από τον Σιρόν. Στην τέταρτη και την πέμπτη θέση βρέθηκαν Bugatti, όπως επίσης στην έβδομη, την όγδοη και τη 10η. Ο Καράτσιολα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον πέμπτο γύρο λόγω μηχανικών προβλημάτων.
Από τους 44 που δήλωσαν συμμετοχή, οι 33 άρχισαν τον αγώνα και τερμάτισαν μόλις 14. Οι μισοί από αυτούς οδηγούσαν Bugatti.
Αυτό συνέβη 90 χρόνια πριν.
Πηγή: Bugatti