Ο αγώνας στο Πριγκιπάτο μπορεί να είναι ο πιο αργός, αλλά συνάμα αποτελεί τον πιο δημοφιλή του προγράμματος της Formula 1.
Στο Μονακό δίνεται αυτό το Σαββατοκύριακο η συνέχεια του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1. Είναι ο πιο αργός, αλλά παράλληλα ο πιο δημοφιλής αγώνας της σεζόν και από το 1920, όταν και διεξήχθη ο πρώτος, η πίστα χαρακτηρίζεται στενή, με τις – κοντινής απόστασης – μπαριέρες να μην αφήνουν περιθώρια για λάθη. Η Pirelli προμηθεύει τις ομάδες με τις μαλακές γόμες, τη C3 λευκή σκληρή, τη C4 κίτρινη μεσαία και τη C5 κόκκινη μαλακή.
Χαρακτηριστικά της πίστας
-Το Μονακό είναι ο αγώνας των… αρνητικών. Έχει τον πιο αργό μέσο όρο ταχύτητας και την πιο αργή στροφή του πρωταθλήματος. Η μέγιστη μηχανική απόδοση είναι αυτή που απαιτείται, αλλά και οι πιο μαλακές γόμες.
-Μερικά σημεία της πίστας έχουν ασφαλτοστρωθεί, αλλά επειδή πρόκειται για τμήματα που χρησιμοποιούνται από τους καθημερινούς κατοίκους, δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά.
-Η στρατηγική ενός πιτ-στοπ είναι η πιο φυσιολογική στο Μονακό και για να αλλάξει αυτή, θα πρέπει να συμβούν ασυνήθιστα πράγματα. Το χρονικό σημείο ενός πιτ-στοπ είναι σημαντικό, καθώς το προσπέρασμα εκεί είναι περίπλοκη υπόθεση.
-Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι χαμηλά σε συνδυασμό με τη χρήση της πίστας, καθώς είναι γνωστό πως κατά τη διάρκεια της παρουσίας των ομάδων εκεί, οι δρόμοι είναι ανοικτοί κάθε βράδυ και όλη την ημέρα, την Παρασκευή. Επίσης, η στενότητα του χώρου κάνουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, πιθανή.
-Σε αντίθεση με το σιρκουί στους δρόμους του Μπακού, στο Μονακό τα ελαστικά «δουλεύουν» συνεχώς, καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Είναι εύκολο λοιπόν να ζεσταθούν γρηγορότερα.
Πηγή: Pirelli