Εκατοντάδες σκίτσα, εικονική πραγματικότητα και συνολικά έξι μήνες απαιτήθηκαν για να πάρει την τελική του μορφή το μοντέλο.
Τις διαδικασίες που προηγήθηκαν προκειμένου να πάρει την τελική του μορφή το Cupra Formentor και συνεπώς, τον δρόμο της παραγωγής, έκανε γνωστές η εταιρεία. Προηγήθηκαν εκατοντάδες σκίτσα, 75% χρήση της εικονικής πραγματικότητας και συνολικά έξι μήνες δουλειάς.
Πιο αναλυτικά
-«Ένα αυτοκίνητο που θέλεις να αγκαλιάσεις». Αυτή είναι η άποψη του Αλμπέρτο Τορεσίγιας, σχεδιαστή εξωτερικού του Cupra Formentor. «Δουλεύοντας στον σχεδιασμό ενός concept αυτοκινήτου, μας δίνει περισσότερη ελευθερία. Πρώτα, αποτυπώνουμε τις ιδέες μας σε ένα χαρτί. Μερικοί σχεδιαστές αρέσκονται στο να σχεδιάζουν σε ένα tablet, αλλά εγώ προτιμώ να σχεδιάζω με μολύβι σε ένα χαρτί και να ακούω διάφορες προτάσεις», συνέχισε. Έπειτα, οι ιδέες γίνονται σκίτσα και εν συνεχεία εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο που δείχνει να κινείται, ακόμα και όταν είναι σταθμευμένο.
Εν τω μεταξύ, μια άλλη ομάδα επικεντρώνεται στο εσωτερικό του οχήματος, το οποίο περιλαμβάνει απαλά υλικά και αποχρώσεις. Επιλέχτηκαν υφάσματα και υλικά, με μια σπορ πινελιά να επιλέγεται για αυτό το μοντέλο, όπως λέει η σχεδιάστρια Αμάντα Γκόμεζ. «Δέρμα, εμφανής ραφή, αλουμινένια υφή, αλλά και μια ξεχωριστή απόχρωση δημιουργήθηκε για αυτό το μοντέλο. Πρόκειται για την petrol blue. Όλα θυμίζουν το γκαράζ ενός λάτρη των αυτοκινήτων».
-Όταν ο σχεδιασμός ολοκληρώθηκε, ανέλαβε η τεχνολογία. Οι σχεδιαστές του CAD (Computer Aided Design) μετέτρεψαν τα πάνελ σε τρισδιάστατα γραφικά, ώστε να συναρμολογηθούν όλα. Χάρη στην εικονική πραγματικότητα, το αυτοκίνητο πήρε μορφή, σαν να ήταν αληθινό. «Μπορούμε να εκτιμήσουμε το 75% του σχεδιασμού δισδιάστατα, ενώ με τη χρήση 3D, αυτό γίνεται στο 100%», εξηγεί ο Μανέλ Γκαρσές, υπεύθυνος του τμήματος εικονικής πραγματικότητας.
Αυτή η διαδικασία εφαρμόζεται τόσο για το εσωτερικό όσο και το εξωτερικό. Και εδώ υπάρχει μια τεράστια αλλαγή αναφορικά με τον πρώτο τομέα. «Σχεδιάζαμε όλο το πακέτο και μετά αποφασίζαμε πού θα τοποθετηθεί το ραδιόφωνο, τα κουμπιά… Τώρα, ξεκινάμε με την οθόνη και μετά αποφασίζουμε για τα υπόλοιπα», σημειώνει ο Χάουμε Σάλα, υπεύθυνος εσωτερικού της Seat.
Προκειμένου να προσαρμοστεί σε αυτή την αλλαγή, η Seat διαθέτει το Design Digital Lab. Η προτεραιότητα του εργαστηρίου είναι να απλοποιήσει την εμπειρία του χρήστη και να μεγιστοποιήσει τις διαθέσιμες πληροφορίες με ελάχιστο αριθμό βημάτων. Στην περίπτωση του Cupra Formentor, το αποτέλεσμα είναι δύο χρόνια δοκιμών με τον προσομοιωτή και περισσότερα από 3.000 εικονίδια για τον ορισμό του ψηφιακού πίνακα οργάνων σε μια οθόνη 10 ιντσών.
-Πήλινο μοντέλο: Η ειδική ομάδα χρησιμοποίησε 700 κιλά πηλού για τον σχεδιασμό του Cupra Formentor και εφόσον παραστεί ανάγκη, μπορεί να αλλάξει τόσο εντός όσο και εκτός. «Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας δημιουργίας ενός concept αυτοκινήτου, οι σχεδιαστές κάνουν συνεχείς αλλαγές στο μοντέλο και είμαστε εκεί ακριβώς μαζί τους. Αυτό το συνθετικό βιομηχανικό υλικό μας επιτρέπει να κάνουμε αλλαγές και όταν βλέπουμε το τελικό αποτέλεσμα, κανείς δεν μπορεί να πει ότι το αυτοκίνητο είναι ένα γλυπτό από πηλό», λέει ο Κάρλος Άρκος, υπεύθυνος για το εξωτερικό.
Τα στοιχεία πίσω από ένα concept όχημα
– 500 σκίτσα
– 100 αλλαγές
– 700 κιλά πηλού για κάθε μοντέλο
– 1.800 εικονίδια στην οθόνη και 1.300 στον πίνακα οργάνων
– 1 χιλιόμετρο νήματος
– Περισσότερες από 50 δοκιμές χρώματος
Πηγή: Cupra