Οι δοκιμές που γίνονται από τους μηχανικούς της Seat σε ακραίες συνθήκες, προκειμένου να παραδόσουν αξιόπιστα οχήματα στους πελάτες.
Είναι 7 το πρωί σε μια περιοχή κοντά στον αρκτικό κύκλο και ο Γκονσάλο Χιμσνές, επικεφαλής συστημάτων πέδησης και ενεργούς ασφάλειας της Seat, ελέγχει τον καιρό, ελπίζοντας πως θα επικρατεί ηλιοφάνεια, έστω και αν η θερμοκρασία αγγίζει τους -25 βαθμούς Κελσίου. Κάθε χρόνο, έως και 90 αυτοκίνητα δοκιμάζονται στο χιόνι, τον πάγο και τις ακραίες θερμοκρασίες. Στόχος, η εγγύηση πως όλα τα συστήματα λειτουργούν σωστά.
-Γραφείο, μια παγωμένη λίμνη: Ο Γκονσάλο και η ομάδα του, που αποτελείται από έως και 16 μηχανικούς και πειραματιστές, ετοιμάζονται να κάνουν την παγωμένη λίμνη γραφείο τους για 10 εβδομάδες το χρόνο, δουλεύοντας σε μια επιφάνεια 6τ.χ. Το στρώμα του πάγου που βρίσκεται κάτω από τα πόδια τους αγγίζει τα 60cm, που είναι κατάλληλο για οδήγηση.
-Πιέζοντας τα αυτοκίνητα στα όριά τους: Οι μηχανικοί διεξάγουν έως και 60 τεστ κατά τη διάρκεια που διαμένουν στη Λάπλαντ της Σουηδίας. Αυτή τη φορά, την πρώτη ημέρα των δοκιμών, απενεργοποιούν το ESC σε διαφορετικές θερμοκρασίες ή ακόμα και πλήρως. Αν το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του, σιγουρεύονται πως με το σύστημα μπορεί να επανέλθει.
-Τα φρένα και όλα τα συστήματα σε λειτουργία: Εμπρός υπάρχει μια 200 μέτρων διαδρομή, μισή ασφάλτινη και μισή, καλυμμένη από πάγο. Στο τεστ δοκιμάζεται η χαμηλή και υψηλή πρόσφυση, σημαντικός παράγοντας για τους δρόμος των Σκανδιναβικών χωρών. Ο Γκονσάλο κινείται εμπρός και πίσω αρκετές φορές φρενάροντας και έτσι ελέγχεται το ABS.
-Η σημασία των δεδομένων: Σύμφωνα με τον Γκονσάλο, η βασική αλλαγή είναι: «ο τρόπος με το οποίο εμπλέκεται η τεχνολογία. Έχει διαφοροποιήσει την απόδοση των συστημάτων του οχήματος, αλλά και τα διαθέσιμα εργαλεία που έχουμε, τα οποία είναι απίστευτα δυνατά και γρήγορα». Όταν τελειώσει η ημέρα, αναλύονται τα στοιχεία και τα αποτελέσματα βοηθούν την ομάδα να ρυθμίσει διάφορα συστήματα.
-Η ικανότητα να εγκλιματίζεσαι: Ο Γκονσάλο ξεκίνησε να εργάζεται στη Seat, στις εγκαταστάσεις Zona Franca το 1992, όταν τελείωσε τις σπουδές του. «Όταν μεταφέρθηκα στο Τεχνικό Κέντρο, που τότε βρισκόταν στο Μαρτορέλ, είχα την ευκαιρία να δουλέψω σε διάφορα τμήματα, αλλά επέλεξα αυτό για τις δοκιμές στο σασί. Η δουλειά απαιτεί να είσαι παθιασμένος με τα αυτοκίνητα, πρόθυμος να ταξιδεύεις συνεχώς και να γνωρίζεις πώς να προσαρμόζεσαι σε κάθε περίπτωση», παραδέχεται ο ίδιος.
-Πραγματοποιώντας δοκιμές σε όλη την υφήλιο: Τα τεστ ξεκινούν εκ νέου το καλοκαίρι, όταν οι μηχανικοί του Τεχνικού Κέντρου ταξιδεύουν στην έρημο και διαμένουν εκεί για τρεις εβδομάδες. Ταξιδεύουν στις πέντε ηπείρους κατά τη διάρκεια της χρονιάς για να δοκιμάσουν πρωτότυπα σε όλους τους τύπους επιφανειών. Ως αποτέλεσματα, οι αυτοκινητιστές μπορούν να οδηγούν με ασφάλεια σε κάθε δρόμο και σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Πηγή: Seat