Η ισπανική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα τις διαδικασίες εξέλιξης του νέου της SUV, του Tarraco.
Τις διαδικασίες του νέου της SUV, του Tarraco, έδωσε στη δημοσιότητα η Seat. Υπεύθυνοι σχεδιασμού για το εξωτερικό και το εσωτερικό, μιλούν για το πώς σχεδιάστηκε το νέο μοντέλο της εταιρείας, το οποίο διαθέτει μερικά στοιχεία «κλειδιά», που το κάνουν να ξεχωρίζει.
-Έρωτας με την πρώτη ματιά: Το 65% των αγοραστών SUV, αποφασίζουν βάση του εξωτερικού. Στην πραγματικότητα, οι γραμμές είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν. «Είναι πιο επιθετικές, δυναμικές και επιβλητικές», λέει ο σχεδιαστής για το εξωτερικό, Χαβιέ Βιγιανουέβα. Το εμπρός μέρος είναι ένα από τα πιο σημαντικά τμήματα του νέου Tarraco. Και συνεχίζει. «Η γρίλια είναι τοποθετημένη πιο κάθετα σε σχέση με άλλου είδους αυτοκίνητα. Αυτό δίνει στο μεγάλο SUV ένα μεγαλύτερο καπό και ψηλές, ανθεκτικές γραμμές».
-Νέα πρόκληση για τους σχεδιαστές: Η καμπίνα των επιβατών ενός SUV είναι συγκριτικά μεγαλύτερη από άλλα μοντέλα. Ως εκ τούτου, εμφανίζεται μια νέα πρόκληση για τη σχεδιαστική ομάδα. «Οι καταναλωτές θέλουν να υπάρχει η κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση, την εργονομία και την απόδοση. Είναι ακόμα ένα στοιχείο που σκεφτόμαστε, όταν σχεδιάζουμε ένα SUV», σημειώνει από τη μεριά του ο υπεύθυνος σχεδιασμού για το εσωτερικό, Ντάνιελ Ερβάς, προσθέτοντας από εκεί και πέρα, κάποια πράγματα για την οθόνη και την πρόκληση που εμφανίζει. «Παρά τις διαστάσεις της, πρέπει να εξασφαλίσουμε πως οι γραμμές της κεντρικής κονσόλας παραμένουν φωτεινές».
-Προσωπικότητα μέσω απόχρωσης: «Το μέγεθος, η σιλουέτα και ο στόχος, προσδιορίζουν την γκάμα χρωμάτων σε κάθε μοντέλο. Κάθε κατηγοία έχει τα δικά της», σχολιάζει ο Ζόρντι Φοντ, επικεφαλής αποχρώσεων και φινιρίσματος και αφού συνεχίζει πως κάθε SUV εκφράζει «ασφάλεια και προστασία», συνεχίζει για το εσωτερικό. «Απαιτεί υποτονικές ή μεταλλικές αποχρώσεις και ανάλογα με το μέγεθος, μπορείς να «παίξεις» με τη διχρωμία στην οροφή ή με κάποια συγκεκριμένα διακοσμητικά στοιχεία. Η γκάμα χρωμάτων του Seat Tarraco περιλαμβάνει οκτώ αποχρώσεις, «που του δίνουν τα κομψά γονίδια που καθορίζουν την προσωπικότητά του», καταλήγει.
-Κατάλληλο για την περίσταση: Επιλέγοντας τον διάκοσμο του μεγαλύτερου SUV της Seat, οι σχεδιαστές δούλεψαν με υψηλής ποιότητας υλικά. «Επιλέξαμε μίγμα υφασμάτων και για πρώτη φορά, ματ χρώμιο, που δίνει μια άλλη κουλτούρα στο αυτοκίνητο», εξηγεί η Αμάντα Λόπεζ, του τμήματος αποχρώσεων και φινιρίσματος. Για να επιβεβαιώσουν τους συνδυασμούς του εσωτερικού σχεδιασμού, κατέφυγαν στην εικονική πραγματικότητα.
-Εικονική πραγματικότητα, ο καλύτερος πόρος: Είτε χρησιμοποιείται για το εσωτερικό look είτε για τις εξωτερικές γραμμές και τα αεροδυναμικά στοιχεία, η τεχνολογία παίζει σημαντικό και αποφασιστικό ρόλο. «Προηγουμένως, οι σχεδιαστές μπορούσαν να δουν το έργο τους με ρεαλισμό, σε ποσοστό 60%. Χάρη στην εικονική πραγματικότητα, ο αριθμός αυτός υπερβαίνει το 90% και στην ουσία εξοικονομεί πολύ χρόνο», προσθέτει ο μάνατζερ του ανάλογου τμήματος, Μανέλ Γκαρσές. Χάρη στις συναντήσεις και την εργασία όλων των εμπλεκόμενων, προσφέρει τα απαραίτητα εργαλεία για τη βελτιστοποίηση της δουλειάς των σχεδιαστών. Και προσθέτει. «Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, η ομάδα σχεδιασμού του εσωτερικού, μας δίνει μια 3D «άποψη», που σχεδιάστηκε μόλις λίγα λεπτά πρωτύτερα».
-Τέσσερις δημιουργοί μοντέλων και περισσότερες από 320 ώρες: Παρά τη χρήση νέων τεχνολογιών, το να φτιάξεις ένα μοντέλο από πηλό, παραμένει σημαντικό προκειμένου να εξετάσεις για πρώτη φορά της διαστάσεις ενός νέου οχήματος. Πέντε χιλιάδες κιλά πηλού χρησιμοποιήθηκαν για το σχήμα του Tarraco και η μεγαλύτερη πρόκληση «ήταν να ελέγξουμε τον όγκο και τις αναλογίες ενός τόσο μεγάλου αυτοκινήτου», σχολιάζει ο Κάρλος Άρκος, υπεύθυνος για το εξωτερικό.
-Όλα τα μολύβια κάτω: Το έργο του τμήματος ολοκληρώνεται με ένα σχέδιο, μια ρέπλικα από ρητίνη, που δείχνει πώς θα είναι το όχημα και στη συνέχεια χρησιμοποιείται για να εγκριθεί η τελική του μορφή. Αυτό είναι το τελευταίο βήμα της σχεδιαστικής ομάδας, καθώς από αυτό το σημείο και μετά, αναλαμβάνουν οι μηχανικοί.
Ένας «μπομπέρ» που βλέπει… Euroleague: Η χρονιά «εκτόξευσης» του Βασίλη Τολιόπουλου (vids)
Πηγή: Seat