Μετά από 20 προσπάθειες, η Toyota κατάφερε να αναδειχτεί νικήτρια στο Λε Μαν, στην κορυφαία κατηγορία LMP1. Μετά από 388 γύρους, η TS050 Hybrid με το Νο.8 των Σεμπαστιέν Μπουέμι, Καζούκι Νακαζίμα και Φερνάντο Αλόνσο, είδε πρώτη την καρό σημαία του τερματισμού, αφήνοντας δεύτερη την άλλη Toyota, των Μάικ Κόνγουεϊ, Καμούι Κομπαγιάσι και Χοσέ Μαρία […]
Μετά από 20 προσπάθειες, η Toyota κατάφερε να αναδειχτεί νικήτρια στο Λε Μαν, στην κορυφαία κατηγορία LMP1. Μετά από 388 γύρους, η TS050 Hybrid με το Νο.8 των Σεμπαστιέν Μπουέμι, Καζούκι Νακαζίμα και Φερνάντο Αλόνσο, είδε πρώτη την καρό σημαία του τερματισμού, αφήνοντας δεύτερη την άλλη Toyota, των Μάικ Κόνγουεϊ, Καμούι Κομπαγιάσι και Χοσέ Μαρία Λόπες, με το Νο.7. Αυτή ήταν η δεύτερη επικράτηση Ιάπωνα κατασκευαστή στο Λε Μαν και πρώτη μετά το 1991, όταν νικήτρια είχε αναδειχτεί η Mazda. Όσον αφορά στον Νακαζίμα, έγινε ο πρώτος Ιάπωνας οδηγός, που κατάφερε να κερδίσει το Λε Μαν, οδηγώντας ιαπωνικό αυτοκίνητο.
Δια χειρός Αλόνσο και Νακαζίμα
Η Toyota με το Νο.8 ξεκίνησε από την pole position, αλλά έχασε την πρωτοπορία από το «αδελφό» αυτοκίνητο και την έβδομη ώρα του αγώνα, βρισκόταν πίσω λόγω του χρόνου που χάθηκε στις αργές ζώνες, συν μια ποινή που δέχτηκε επειδή ξεπέρασε το όριο ταχύτητας σε μια φάση κίτρινης σημαίας.
Εκείνη τη στιγμή, το αυτοκίνητο με το Νο.7 ήταν μπροστά κατά δύο λεπτά, αλλά όλα άρχισαν να αλλάζουν, όταν στο κοκ-πιτ βρέθηκε για δεύτερη φορά ο Φερνάντο Αλόνσο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κερδίζοντας πέντε δευτερόλεπτα στον γύρο ανά διαστήματα σε σχέση με τον Λόπες, ο Αλόνσο παρέδωσε το αυτοκίνητο στον Νακαζίμα, που από τη μεριά του μπόρεσε κι αυτός να μειώσει τη διαφορά. Μπορεί η Toyota με το Νο.7 να κράτησε από εκεί και πέρα έναν σταθερό ρυθμό, αλλά ο Νακαζίμα πέρασε τον Κομπαγιάσι στη Μουλσάν, πριν συμπληρωθούν τα 2/3 του αγώνα.
Εν συνεχεία η Toyota με το Νο.8 αύξησε τη διαφορά, η οποία έγινε μεγαλύτερη όταν ο Μπουέμι παρέδωσε το αυτοκίνητο στον Αλόνσο υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
Όλα τελείωσαν, όταν ο Κομπαγιάσι δεν μπήκε στα πιτ για να βάλει καύσιμα και ως εκ τούτου, αναγκάστηκε να οδηγήσει για μεγάλο μέρος του γύρου με 80 χ.α.ω.. Σε συνδυασμό με δύο ποινές 10 δευτερολέπτων stop/go, η νίκη πήγε στο Νο.8, με τον Νακαζίμα να βλέπει πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού.
Παρόμοιες ποινές είχαν επιβληθεί τόσο στους νικητές (δύο), όσο και στο αυτοκίνητο με το Νο.7 (μία), αλλά αυτά έγιναν πριν αναλάβει για δεύτερη φορά ο Αλόνσο, που μείωσε σε μεγάλο βαθμό τη διαφορά.
Πριν από αυτή τη νίκη, η Toyota είχε συμμετάσχει συνολικά με 47 αυτοκίνητα στο Λε Μαν και αξίζει να τονιστεί πως η προσπάθεια ολοκληρώθηκε χρησιμοποιώντας 35% λιγότερο καύσιμο συγκριτικά με το 2012, όταν και η εταιρεία επέστρεψε στους αγώνες αντοχής.
Δηλώσεις πρωταγωνιστών
Ακίο Τογιόντα, πρόεδρος της Toyota Motor Corporation: Επιτέλους, κερδίσαμε τις 24 ώρες στο Λε Μαν φέτος. Φυσικά, αυτό αποτελεί ένα βήμα μπροστά προς την επόμενη πρόσκληση και θα ήθελα να ζητήσω την αμέριστη στήριξη από εδώ και πέρα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Σας ευχαριστώ που τα δώσατε όλα. Αφήστε με να μεταφέρω αυτά τα λόγια στους οδηγούς μας, που οδήγησαν τα αυτοκίνητά μας στη μεγαλύτερη απόσταση στο Λε Μαν, επιτέλους στην 20ή μας προσπάθεια. Την ίδια στιγμή, θα ήθελα να πω το ίδιο στα αυτοκίνητά μας, που συμπλήρωσαν 388 γύρους, 5.300 χιλιόμετρα ακριβώς. Και ένα μεγάλο ευχαριστώ που αφήσατε εμάς και τους οδηγούς μας να τα δώσουν όλα. Θέλω να το πω αυτό στους οπαδούς μας, που μας στηρίζουν πολύ καιρό, στους χορηγούς και τους προμηθευτές μας, που πάλεψαν μαζί μας, στα μέλη της ομάδας και στους ανθρώπους που ασχολούνται με αυτή. Εκφράζω την ειλικρινή μου εκτίμηση σε όλους.
Χισατάκε Μουράτα, πρόεδρος της ομάδας: Είμαι πολύ περήφανος για όλους στην ομάδα για αυτό το αποτέλεσμα. Ήταν όνειρό μας να κερδίσουμε στο Λε Μαν και επιτέλους τα καταφέραμε. Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ για την απίστευτα σκληρή δουλειά, το ομαδικό πνεύμα και τη νοοτροπία που μας θέλει να μην τα παρατάμε ποτέ. Το να κερδίσει η Toyota στο Λε Μαν μετά από τόσες λύπες και απογοητεύσεις, είναι πραγματικά μια μαγική στιγμή.
Φερνάντο Αλόνσο, εκ των οδηγών στο Νο.8: Ήταν εκπληκτικό. Γνωρίζουμε πόσο σημαντικό και θρυλικό είναι το Λε Μαν στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ως ομάδα, αποσπάσαμε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Κάθε στιγμή μας θυμίζει πόσο σκληρός και μεγάλος είναι ο αγώνας, όλα μπορούν να συμβούν και εμείς προσπαθήσαμε να τον ολοκληρώσουμε και να παραμείνουμε ψύχραιμοι. Ευτυχώς, όλα λειτούργησαν καλά. Ο αγώνας ήταν σκληρός, καθώς τα δύο αυτοκίνητα ήταν κοντά, στο ένα λεπτό μετά από 23 ώρες, άρα υπήρχε ανταγωνισμός, αλλά δίκαιος και μέσα σε αθλητικά πλαίσια. Θέλαμε το 1-2, το κάναμε και είμαι πολύ χαρούμενος.
Η τελική κατάταξη
1. Toyota Gazoo Racing #8 388 γύροι (LMP1)
2. Toyota Gazoo Racing #7 +2 γύροι (LMP1)
3. Rebellion Racing #3 +12 γύροι (LMP1)
4. Rebellion Racing #1 +13 γύροι (LMP1)
5. G-Drive Racing #26 +19 γύροι (LMP2)
6. Signatech Alpine #36 +21 γύροι (LMP2)
Νταμπλ για την Porsche
Η γερμανική εταιρεία από τη μεριά της, κατάφερε να επικρατήσει τόσο στην GTE Pro όσο και στην GTE Am. Στην πρώτη, νικήτρια στην 86η έκδοση του αγώνα Λε Μαν αναδείχτηκε η Porsche με το No.92 και αφού ολοκλήρωσε 344 γύρους. Οι Κέβιν Έστρε, Λοράν Βαντόρ και Μίκαελ Κρίστενσεν, ήταν επικεφαλής για σχεδόν όλον τον αγώνα και μπόρεσαν να αποσπάσουν την 106η νίκη της Porsche στην κατηγορία. Το αυτοκίνητο με το Νο.91 των Ρίτσαρντ Λιτζ, Φρέντερικ Μακοβιέτσκι και Τζιανμαρία Μπρούνι, τερμάτισαν δεύτεροι στην GTE Pro, με τον Μακοβιέτσκι να δίνει τρομερή μάχη με έναν ανταγωνιστή για περίπου 1,5 ώρα και να χαρίζει στο πλήρωμα τη δεύτερη θέση.
Το Νο.93 υπό τους Πατρίκ Πιλέ, Ερλ Μπάμπερ και Νικ Τάντι, έχασε 25 λεπτά λόγω επισκευών και εν τέλει τερμάτισε 11ο, ενώ οι Ρομάν Ντουμά, Τίμο Μπέρνχαρντ και Σβεν Μίλερ, εγκατέλειψαν μετά από επτά ώρες αγώνα. Το αυτοκίνητό τους με το Νο.94 αποσύρθηκε λόγω ζημιάς στην ανάρτηση.
Στην κατηγορία GTE Am, η ομάδα Dempsey-Proton Racing κατέκτησε τη νίκη με την Porsche No.77 και τους Ματ Κάμπελ, Κρίστιαν Ριντ και Ζουλιέν Αντλό. Αυτή ήταν η 107η επικράτηση του κατασκευαστή στην κατηγορία. Ο Αντλό, έγινε ο νεαρότερος οδηγός στην GTE Am που κερδίζει στο Λε Μαν. Το όχημα με το Νο.88 εγκατέλειψε λόγω ζημιάς στην ανάρτηση και αυτό με το Νο.99 της Proton Competition, τερμάτισε τέταρτο. Οι Porsche των Ebimotors (Νο.80) και Team Project 1 (Νο.56) ήταν έκτη και έβδομη αντίστοιχα, ενώ αυτή της Gulf Racing (Νο.86), έχασε χρόνο από την αρχή, «υποβιβάστηκε» στο τέλος του γκριντ λόγω ατυχήματος που προκάλεσε άλλο αυτοκίνητο, αλλά παρόλα αυτά, τερμάτισε 10η.
Δηλώσεις πρωταγωνιστών
Βόλφγκανγκ Πόρσε, πρόεδρος του ΔΣ: Ένα απολύτως τέλειο Σαββατοκύριακο για την Porsche. Δεν μπορείς να ευχηθείς κάτι περισσότερο για την επετειακή μας χρονιά. Είναι αδύνατο να προγραμματίσεις κάτι τέτοιο, αλλά όταν συμβαίνει, πρόκειται για ένα απερίγραπτο συναίσθημα. Συγχαρητήρια στους οδηγούς, τις ομάδες και όλους τους εργαζόμενους που έκαναν αυτή την επιτυχία, πραγματικότητα. Με κάνει πολύ περήφανο.
Πασκάλ Ζουρλίντεν, διευθυντής GT Factory Motorsport: Κάναμε έναν τέλειο γύρο στα δοκιμαστικά και το αποτέλεσμα του αγώνα, υπογραμμίζει το τέλειο Σαββατοκύριακό μας. Η νίκη στην GTE Pro και GTE Am υποδηλώνει πως κάνουμε τα πάντα σωστά στην Porsche, τόσο στον εργοστασιακό όσο και στον ιδιωτικό μηχανοκίνητο αθλητισμό. Καταφέραμε να επεκτείνουμε το προβάδισμά μας στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ενώ τεθήκαμε επικεφαλής στους οδηγούς. Τελικά, ήταν μια τέλεια ημέρα για εμάς.
Τελική κατάταξη στην κατηγορία GTE Am
1. Ried/Andlauer/Campbell (D/F/AUS), Porsche 911 RSR, 335 γύροι
2. Flohr/Castellacci/Fisichella (CH/I/I), Ferrari 488 GTE, 335 γύροι
3. Keating/Bleekemolen/Stolz (USA/NL/D), Ferrari 488 GTE, 334 γύροι
4. Long/Pappas/Pumpelly (USA/USA/USA), Porsche 911 RSR, 334 γύροι
6. Babini/Nielsen/Maris (I/DK/F), Porsche 911 RSR, 332 γύροι
7. Bergmeister/Lindsey/Perfetti (D/USA/N), Porsche 911 RSR, 332 γύροι
10. Wainwright/Barker/Davison (GB/GB/AUS), Porsche 911 RSR, 324 γύροι
Πηγές: Toyota, Porsche