Την πρότασή της για το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάνει η McLaren, που παρουσίασε ένα κλειστού τύπου μονοθέσιο, το οποίο είναι βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το αυτοκίνητα που οδηγούν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, οι Φερνάντο Αλόνσο και Στόφελ Βαντόρν. Το όχημα έχει πολλές καινοτομίες που το κάνουν να ξεχωρίζουν και δεν αποκλείεται […]
Την πρότασή της για το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάνει η McLaren, που παρουσίασε ένα κλειστού τύπου μονοθέσιο, το οποίο είναι βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το αυτοκίνητα που οδηγούν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, οι Φερνάντο Αλόνσο και Στόφελ Βαντόρν. Το όχημα έχει πολλές καινοτομίες που το κάνουν να ξεχωρίζουν και δεν αποκλείεται στο άμεσο μέλλον, τα αγωνιστικά να μοιάζουν σαν κι αυτό.
Προηγμένο σύστημα κίνησης
Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, είναι πάντα πρωτοπόρα, αναφορικά με την ανάπτυξη και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών από τα συμβατικά. Η Χ2 μπορεί να αποτελέσει τον προπομπό για καλύτερους αγώνες, αλλά και να γίνει ο καταλύτης για την αλλαγή στροφής στην αρχιτεκτονική του κινητήρα, που θα ωφελήσει τους καθημερινούς οδηγούς αγώνων.
Αποθήκευση ενέργειας
Η Χ2 θα μπορούσε να χρησιμοποιεί «λεπτές μπαταρίες» ενσωματωμένες στη δομή του αμαξώματος, αποσπώντας ενέργεια μέσω υβριδικών ή ηλιακών συστημάτων. Η ηλεκτρική ενέργεια θα αποθηκεύεται και θα είναι πάντα κοντά στα σημεία όπου παράγεται και χρησιμοποιείται.
Κάλυμμα υψηλής αντοχής
Δεν χρειάζεται να είναι ενσωματωμένο στο σασί και θα πρέπει να είναι τοποθετημένο με τέτοιον τρόπο, που να επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση, αλλά και διαφυγή σε περίπτωση ανατροπής ή ατυχήματος. Χρειάζεται να έχει και βέλτιστη ορατότητα. Μπορεί να δίνεται η δυνατότητα σε όλους να βλέπουν πώς είναι το κοκ-πιτ του οδηγού, με τον χειριστή από τη μεριά του να μπορεί να οδηγήσει άνετα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ή έντονου ηλιακού φωτός.
Χρησιμοποίηση ηλιακής ενέργειας
Η Χ2 θα ήταν δυνατό να χρησιμοποιεί ηλιακές κυψέλες ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Αυτή η τεχνολογία, θα μπορούσε να υποστηρίξει τα υπάρχοντα συστήματα ή να λειτουργήσει ως μια επιλογή ώθησης του οχήματος. Από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα αγωνίζονται την ημέρα, γιατί αυτή η τεχνολογία να μην συνδυαστεί με τις τωρινές, που μειώνουν την κατανάλωση; Αν χρησιμοποιηθεί η ηλιακή ενέργεια, θα είναι καλό τόσο για τους οδηγούς όσο και για το περιβάλλον.
Ενεργό αεροδυναμικό σχήμα
Ηλεκτρόδια που τοποθετούνται πάνω από τα φτερά του οχήματος και τις πτέρυγες, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, ώστε να κινούνται ηλεκτρονικά τα εν λόγω εξαρτήματα και να προσφέρουν επιπλέον κάθετη δύναμη στις στροφές. Μάλιστα, ηλεκτρόδια με μεγάλη ισχύ, θα ήταν δυνατό να μετατρέψουν τον αέρα γύρω από αυτά. Επιπλέον, η Χ2 θα μπορούσε να εφοδιαστεί με ένα σύστημα μνήμης, που, ηλεκτρισμός θα περνάει από διάφορα πάνελ του οχήματος, τα οποία θα αλλάζουν σχήμα, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες.
Σύστημα ελέγχου εγκεφάλου
Η X2 θα μπορούσε να ελεγχθεί μέσω της παρακολούθησης των ηλεκτρικών σημάτων του εγκεφάλου του οδηγού. Το όχημα θα είναι εφοδιασμένο με συστήματα οπτικής χειρονομίας ή με ολογραφικά όργανα. Και ο οδηγός θα ελέγχεται συνεχώς και θα παρακολουθείται μέσω επιπέδων ενυδάτωσης, εστίασης και συγκέντρωσης, παρέχοντας επίσης μια μοναδική μέθοδο μέτρησης και κατανόησης των επιδόσεων και των ενεργειακών επιπέδων κατά τις περιόδους διαφορετικών σταδίων του στρες.
Έλεγχος σε πραγματικό χρόνο
Ένα ειδικό σύστημα θα μπορούσε να παρακολουθεί τον οδηγό και τα επίπεδα κόπωσής του, με το αυτοκίνητο να σετάρεται αναλόγως. Ένα άλλο, θα μπορούσε να παρακολουθεί την κατάσταση των ελαστικών, επιτρέποντας στους μηχανικούς να αξιολογούν την κατάσταση σε πραγματικό χρόνο και να προβλέπουν επικίνδυνες καταστάσεις, πριν συμβεί κάτι ανησυχητικό. Επίσης, η Χ2 θα μπορούσε να είναι εξοπλισμένη με ένα σύστημα που θα ελέγχει τη δομική κατάσταση του αμαξώματος, ώστε να εμποδιστεί γρήγορα τυχόν πρόβλημα, επιτρέποντας παράλληλα στους μηχανικούς να καταλάβουν πλήρως τι συμβαίνει.
Παράγοντας ground effect
Το πάτωμα της Χ2 θα μπορούσε να είναι πιο αποδοτικό από πλευράς ροής αέρα με τους διάφορους «αγωγούς» που θα υπάρχουν και που θα έχουν ως αποτέλεσμα, καλύτερη αεροδυναμική. Και το πιο σημαντικό, θα βελτιώνεται η δυνατότητα προσπέρασης, κάνοντας καλύτερο το θέαμα για τους θεατές.
Τεχνολογία απορρόφησης ενέργειας
Τα καίρια και πιο καθοριστικά για την ασφάλεια σημεία του αυτοκινήτου σε περίπτωση επαφής, θα μπορούσαν να είναι κατασκευασμένα από υλικά υψηλής απορρόφησης. Θα μπορούσαν δηλαδή να έχουν την ικανότητα μείωσης των επιπτώσεων μιας επαφής, απορροφώντας την ενέργεια και αντί να παραμορφώνονται μόνιμα, να ανακτούν το αρχικό σχήμα, αλλά και τις ιδιότητές τους. Αυτή η τεχνολογία, θα τα καθιστά αποτελεσματικά σε περίπτωση σύγκρουσης και θα παρέχουν βέλτιση προστασία στον οδηγό.
Πηγή: McLaren