Αυτή την Κυριακή διεξάγεται στην Ισπανία ο επόμενος αγώνας της Formula 1, με την Pirelli να γνωστοποιεί τις γόμες με τις οποίες θα προμηθεύσει τις ομάδες. Πρόκειται για την πολύ μαλακή, που κάνει το ντεμπούτο της, τη μαλακή και τη μέση. Η μέση επιλεγόταν πάντα για το εν λόγω γκραν πρι, αλλά φέτος, με τη […]
Αυτή την Κυριακή διεξάγεται στην Ισπανία ο επόμενος αγώνας της Formula 1, με την Pirelli να γνωστοποιεί τις γόμες με τις οποίες θα προμηθεύσει τις ομάδες. Πρόκειται για την πολύ μαλακή, που κάνει το ντεμπούτο της, τη μαλακή και τη μέση. Η μέση επιλεγόταν πάντα για το εν λόγω γκραν πρι, αλλά φέτος, με τη νέα άσφαλτο που στρώθηκε, τα πράγματα έχουν περιπλεχτεί, καθώς ναι μεν υπάρχει περισσότερη πρόσφυση, αλλά μειώνεται η αντοχή των ελαστικών και αυξάνεται η φθορά τους.
Μπορεί λοιπόν η επιφάνεια να είναι πιο απαλή, αλλά από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα θα αναγκαστούν να περάσουν από τις παρατεταμένες και γρήγορες στροφές, αυτό θα έχει συνέπεια να πιέζονται περισσότερο τα ελαστικά, ιδιαιτέρως στη στροφή 3 και 9. Τα ποσοστά φθοράς θα πρέπει να επανεκτιμηθούν, αφού στις δοκιμές που προηγήθηκαν πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, οι συνθήκες που επικρατούσαν ήταν σαφώς πιο κρύες και τα αυτοκίνητα δεν είχαν εξελιχθεί τόσο πολύ.
Η Βαρκελώνη αποτελεί μια πίστα που περιέχει συνδυασμό στροφών και υψηλά φορτία και αυτός είναι ο λόγος που πολλά από τα τεστ διεξάγονται εκεί.
Λόγω της νέας επιφάνειας, η Pirelli μείωσε το βάθος του πέλματος κατά 0,4mm, δίνοντας την ευκαιρία στους οδηγούς να ελέγχουν τη θερμοκρασία των ελαστικών, με την αλλαγή να είναι ανεπαίσθητη.
Το ελαστικό το οποίο θα ταλαιπωρηθεί περισσότερο, είναι το εμπρός αριστερό.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ιζόλα, τόνισε. «Φέτος, για τις ομάδες, η Βαρκελώνη δεν είναι μια πίστα που μπορεί να χαρακτηριστεί νέα. Αλλά οι αλλαγές που έγιναν στο οδόστρωμα, είναι αρκετές για να αλλάξουν μερικά από τα χαρακτηριστικά της. Έχουμε κάνει κάποιες αλλαγές, με τη μείωση του πάχους του πέλματος, προκειμένου να μειώσουμε την υπερθέρμανση των ελαστικών, ό,τι θα κάνουμε δηλαδή στην πίστα του Πολ Ρικάρντ και στο Σίλβερστοουν. Απλά οι οδηγοί δεν θα παρατηρήσουν κάποια διαφορά στην απόδοση και στα stint. Οι ομάδες έχουν αποκτήσει ήδη κάποια γνώση για τη νέα άσφαλτο από τις δοκιμές που προηγήθηκαν, αλλά τώρα ο καιρός είναι πιο ζεστός, τα αυτοκίνητα γρηγορότερα, ενώ θα υπάρχει και κάποια φθορά στο οδόστρωμα. Φέτος, επιλέγουμε την πολύ μαλακή γόμα για το ισπανικό γκραν πρι, δύο φορές πιο μαλακή γόμα σε σχέση με το 2017, καθώς ούτως ή άλλως, φέτος τα ελαστικά είναι έναν βαθμό πιο μαλακά. Άρα, η δουλειά που θα γίνει στις ελεύθερες δοκιμές, θα είναι πολύ σημαντική».
Πηγή: Pirelli