Εισοδηματικά κριτήρια στα πρόστιμα που θα προβλέπει αναμένεται ότι θα λαμβάνει υπόψη του ο νέος K.O.K., σύμφωνα με τα σκανδιναβικά πρότυπα.
Πιο συγκεκριμένα ο σχετικός υπολογισμός για την επιβολή του προστίμου θα γίνεται με βάση το προκαθορισμένο για κάθε παράβαση ποσό, το οποίο θα προσαυξάνεται αναλόγως των οικονομικών δυνατοτήτων του κάθε φορολογούμενου, όπου αυτές απεικονίζονται στα στοιχεία που διατηρεί στο Taxis το Υπουργείο Οικονομικών.
Οι παραβάσεις ομαδοποιούνται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες, μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, ενώ θα προβλέπεται πιο συχνή αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος με το οποίο έχει προκληθεί η παράβαση και μάλιστα με μεγαλύτερη αυστηρότητα σε σχέση με το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, επειδή είναι δύσκολο, όπως γνωρίζουμε, να ελέγχεται το κατά πόσο οδηγός συνεχίζει να οδηγεί άλλο όχημα ή ακόμη και το δικό του χωρίς άδεια οδήγησης θεσπίζεται η υποχρέωση επανεξέτασης για επανάκτηση άδειας οδήγησης κάθε δεύτερη φορά που αυτή αφαιρείται.
Το νέο νομοσχέδιο για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, αναμένεται να περιλαμβάνει τις εξής βασικές αλλαγές επίσης: Μείωση των προστίμων για παραβάσεις που δεν συνδέονται άμεσα με πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, επιβολή μόνο διοικητικών κυρώσεων σε παραβάσεις οι οποίες χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνική συμπεριφορά, όπως για παράδειγμα η ομιλία στο κινητό τηλέφωνο, η ρίψη σκουπιδιών ή τσιγάρων από το παράθυρο του αυτοκινήτου και η στάθμευση σε διαβάσεις αναπήρων ή πεζών.
Στο νέο κώδικα αναμένεται να θεσπιστούν σήματα για την κίνηση των ποδηλάτων στο οδικό δίκτυο. όπως επίσης έκδοση αδειών οδήγησης και πινακίδων κυκλοφορίας μέσω νέων ηλεκτρονικών συστημάτων σε μια προσπάθεια μείωσης των φαινομένων διαφθοράς. Από την άλλη πλευρά η ολοκλήρωση σειράς αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας, και μάλιστα ιδιαίτερα σύγχρονων και ασφαλών, δίνει τη δυνατότητα της αύξησης του ορίου μέγιστης ταχύτητας στα 140 χ.α.ω., ιδιαίτερα στα σημεία εκείνα που σήμερα το όριο είναι 130 χ.α.ω.