Η Toyota ανακοίνωσε την εξέλιξη μιας υδρογονοκίνητης εκδοχής του Hilux η οποία θα αποτελέσει ένα πείραμα που ενδεχομένως θα οδηγήσει και σε μια αντίστοιχη έκδοση παραγωγής
Η Toyota έχει δηλώσει με κάθε τρόπο ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί μόνοδρομο για μια βιώσιμη μετακίνηση, διαβλέποντας στο υδρογόνο μια ουσιαστικότερη σε ό,τι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος προσέγγιση για το μέλλον. Εξάλλου η ιαπωνική φίρμα έχει ήδη στην γκάμα της ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο με την μορφή του Mirai το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του.
Πλέον η Toyota φέρεται να σχεδιάζει να επεκτείνει την υδρογονοκίνητη γκάμα της, αρχικά σε επίπεδο έρευνας, ανακοινώνοντας την εξέλιξη μιας υδρογονοκίνητης παραλλαγής του Hilux η οποία βάσει των πρώτων εικόνων θα διατηρήσει όλα τα χαρακτηριστικά του σκληροτράχηλου μοντέλου με εξαίρεση, φυσικά, το σύνολο.
Αυτό αναμένεται να προέλθει από μια μετεξέλιξη του συνόλου του Mirai το οποίο συνδυάζει τις κυψέλες καυσίμου με μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή τροφοδοτεί έναν κινητήρα 182 ίππων αν και δεν αποκλείεται στην περίπτωση του Hilux η Toyota να στοχεύσει ψηλότερα.
Να σημειωθεί ότι στην περίπτωση του Mirai, η αυτονομία που προσφέρει η τεχνολογία κυψελών καυσίμου διαμορφώνεται σε 645 χλμ. και μένει να αποδειχθεί αν το Hilux θα στοχεύσει επίσης ψηλότερα εκμεταλλευόμενο τον επιπλέον όγκο του και υιοθετώντας ενδεχομένως ακόμα μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμου.
Αφετηρία για το project θα αποτελέσουν οι εγκαταστάσεις της της Toyota στη Βρετανία και συγκεκριμένα το εργοστάσιο του Burnaston ενώ το project θα χρηματοδοτηθεί κατά ένα μέρος από τη βρετανική κυβέρνηση. Ο στόχος είναι η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για περαιτέρω εφαρμογές με επίκεντρο το υδρογόνο. Στο project θα συμμετάσχουν εξάλλου και βρετανοί μηχανικοί προκειμένου να αποκτήσουν τεχνογνωσία στο συγκεκριμένο τομέα.
Με αφορμή το νέο project, o επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Toyota στην Μεγ. Βρετανία ανέφερε ότι: «Αντιμετωπίζουμε το συγκεκριμένο project ως μια μεγάλη ευκαιρία να συνεισφέρουμε στην κρίσιμη μάχη για μετακινήσεις με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η χρηματοδότηση από τη βρετανική κυβέρνηση θα δώσει τη δυνατότητα στις ομάδες που αποτελούν το consortium να αποκτήσουν βασικές τεχνικές γνώσεις που θα οδηγήσουν στη διερεύνηση άλλων μορφών τεχνολογίας με επίκεντρο τις κυψέλες καυσίμου».
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στην χρόνια η Toyota ανακοίνωσε επίσης συνεργασία με την Yamaha για την εξέλιξη ενός V8 κινητήρα με χωρητικότητα 5,0 λίτρων συμβατού με το υδρογόνο.